Daniela Piskać i Tihana Rilak-Urošević energične su i optimistične mlade žene koje rade jedan vrlo neobičan posao - osmišljavaju i kupuju poklone za druge ljude. Ove 29-godišnjakinje napravile su pravi posao iz nečega u čemu su uživale, a koliko im dobro ide pokazuje i to da su osnovale - Poklon Express, agenciju za poklone i iznenađenja. Sve o poklonima, dugogodišnjem prijateljstvu i napuštanju stalnih poslova ispričale su nam u zanimljivom razgovoru.
Obje po struci novinarke, upoznale su se na faksu i odmah kliknule. Nakon faksa, Danielu je put odveo u novinarstvo, a Tihanu u marketing i novinarstvo, no nakon pet godina putevi su im se ponovno spojili - postale su cimerice i u tom razdoblju zaredala su i se brojna slavlja. Jedne nedjelje pomislile su kako bi bilo divno da se mogu baviti poklonima i iznenađenjima cijele godine.
"Obje smo radoholičarke i uvijek se dajemo maksimalno u ono što radimo, no obje smo za svoje tadašnje poslove osjećale da to nije to. Pomislile smo - zašto ne bismo svu tu energiju uložile u nešto što je potpuno naše, no isprva se to činilo kao neki neostvarivi cilj. Mislile smo da će naša ideja, kao i većina takvih snova, pasti u zaborav, no nekako smo se spontano počele raspitivati kako bismo to mogle provesti u djelo i shvatile da to ipak nije nemoguće uz potporu za samozapošljavanje HZZ-a. Mjesecima smo se raspitivale kako to ostvariti, do ljeta prije dvije godine. Tihana je tada, prezasićena tadašnjim poslom, preuzela inicijativu i dala otkaz, što je i Danielu potaknulo na takav potez jer smo od prvog trena bile zajedno u svemu i tada smo postale svjesne - sad nema povratka, idemo glavom kroz zid", ispričale su nam.
Početak nije bio jednostavan
Njihov put nije bio jednostavan, prijavile su za poticaje kod samozapošljavanja, prošle sve radionice te dobile duple poticaje što im je bila odskočna daska za prvu godinu poslovanja. U posao su krenule u studenom 2019., a kako je do Božića bilo dva mjeseca morale su brzo krenuti u osmišljavanje poklona i marketing.
"Interes je srećom, vjerojatno zbog sezone, nastupio vrlo brzo te smo se već tada mogle pohvaliti uspješnim startom. Iako smo se pribojavale da možda neće biti posla s obzirom na to da smo tek krenule, uvjerile smo se da se uz oglašavanje na društvenim mrežama posao može stvoriti. Uslijedilo je Valentinovo koje je za prvih nekoliko mjeseci rada bilo odlično, no pravi 'boom' dogodio se u prvom valu epidemije, odnosno tijekom prvog lockdowna. Kako brojni ljudi nisu mogli biti sa svojim prijateljima i obiteljima za rođendane i druge proslave, masovno su im slali poklon pakete s lijepim željama preko nas. Upravo tu su prepoznali naš potencijal - uz našu pomoć nisu se morali izlagati riziku odlaska u trgovine jer mi smo obavili sve za njih, spakirali poklon i dostavili ga ravno slavljeniku", dodale su dalje te objasnile kako su tako pomogle brojim Hrvatima koji rade vani.
Njihova osnovna ideja je pružiti pomoć u kreiranju idealnog dara ljudima koji nemaju vremena ili ideja. Iako su mislile da će njihov način rada prvenstveno privući muškarce, začudilo ih je to da su 90 posto klijentica upravo žene. Žene su izgleda preuzele inicijativu kad je u pitanju darivanje. Na desetak žena javi im se tek jedan muškarac. Najčešće se traži kompletna usluga - od osmišljavanja, preko izrade i nabavke do dostave. Često klijente inspiriraju njihovi dosadašnji radovi pa žele da im slože isti paket s prijašnjih objava.
Društvene mreže puno su im pomogle
Ljudi ih uglavnom pronalaze preko društvenih mreža, prvenstveno Instagrama, ali i Facebooka. Za potpuno personalizirane darove mogu ispuniti upitnik na njihovoj web stranici o preferencijama slavljenika pa im Daniela i Tihana predlože poklon sukladno njihovom budžetu. "Također nudimo i personalizirane čestitke u stihovima, koje su najtraženije za ljubavne partnere, u kojima mi njihove želje i detalje o slavljeniku pretočimo u stihove, što im ostane kao unikatna uspomena. Nudimo i opciju 'tajnog agenta', uz koju ne odajemo da smo mi pomogli u izradi dara, već ga klijent može prezentirati kao nešto što je sam osmislio i složio. Često nas i preporučuju - primjerice jedna klijentica nam je rekla da se sve prijateljice hvale našim paketima, pa da želi i ona za svog dečka, jedan dečko je naručio paket za svoju curu za Valentinovu, pa se svidio frendu i morali smo poslati još jedan, jedna cura je dobila naš paket pa joj se svidio i javila nam se da složimo i njoj… Brojni klijenti nam se vraćaju, uvjerili su se u to koliko je darivanje lakše uz pomoć te sada uopće više ne traže poklone sami, već nam se javljaju za rođendane i druge proslave od cijele obitelji i prijatelja", kažu dalje.
Osim osmišljavanja, izrade i nabavke te dostave samih poklon paketa, u budućnosti se planiraju još više usmjeriti na organizaciju iznenađenja koja prate darivanje. Do sada su već sudjelovale u brojnim iznenađenjima kao kad nenadano banu na kućni prag s balonima, a planiraju i stepenicu više u vidu osmišljavanja samog scenarija kako nekoga iznenaditi prije nego što dobije sam poklon koji je samo šećer na kraju.
Poslovne nesuglasice rješavaju uz kavu
"Baš kao i u braku, normalno je da ima razmirica, pogotovo kad ima puno posla, a rokovi za isporuku paketa nas pritišću. Imamo potpuno drugačije ukuse, što je odlično jer se upravo zato često nadopunjavamo, no često nam se mišljenja i razilaze. Znamo se i posvađati i izvlačiti stvari na osobnoj razini, no super je što uvijek možemo sjesti na kavu i sve raspraviti. Smatramo da je bit dobrog funkcioniranja u tome da svaka poradi na onome što drugoj smeta. Svađe su normalan dio funkcioniranja i bolje da se nekada i porječkamo nego da držimo sve u sebi", ispričale su nam dalje.
Daniela i Tihana vrlo ozbiljno shvaćaju svoj posao i samo gledaju u budućnost, a "obje imamo jednaka prava i obaveze te ne moramo polagati račune nadređenom, no opet imamo obaveze jedna prema drugoj, kao i našem poslu, a najbitnije od svega - povezuje nas ljubav prema istom cilju, a to je da ime Poklon Express kao brend na neki način postane sinomim za darivanje", rekle su nam na kraju.