Na poslu provodimo puno vremena i kako bi ostavili dobar dojam na kolege, ali i kako bi izrazili poštovanje prema njima samima, bitno je pridržavati se pravila bontona poput toga da ne ometamo ostale dok su zauzeti poslom ili da ne dolazimo u ured pod temperaturom. Ono što je nepristojno tebi, tvom kolegi može izgledati sasvim normalno ili obrnuto. Međutim, postoje neka određena pravila što je prihvatljivo raditi na poslu, a što nije.
Neke ljude nije briga kako se ponašaju, dok drugi o nisu svjesni svojih loših navika. Kako bi izbjegla neugodne situacije na poslu, dobro prouči koje se navike smatraju nepoželjnima u radnom okruženju.
Ostavljaš stvari na tuđem radnom stolu
Iritantna navika koja potajno može 'izluđivati' kolegu koji sjedi blizu tebe je držanje stvari na njegovom ili njezinom radnom stolu. Papiri, fascikli, kava - o kojem god predmetu da se radi pobrini se da ga ostaviš isključivo za svoj radni stol jer u suprotnom se smatra da ulaziš u tuđi osobni prostor.
Ručaš za radnim stolom
Još jedna loša navika koja može ići na živce kolegi koji sjedi do tebe, ali i drugim kolegama je ručanje ispred računala. Miris ribe poput tune ili pak kuhanih jaja sigurno nisu ugodni svima, a osim toga stručnjaci kažu da je jako nezdravo ručati za radnim stolom.
Preglasna glazba
Posao je interaktivno mjesto gdje treba vladati produktivnost. Postoje ljudi kojima glazba može pomoći u boljem promišljanju, no problem je kad previše pojačaju svoju glazbu pa to ometa kolege. Glasna glazba drugim je kolegama, a posebno onome tko sjedi blizu tebe distrakcija. Osim toga, postoje trenuci kada tvoji suradnici moraju komunicirati s tobom, a ako je glasnoća u tvojim slušalicama preglasna, naravno da će ih biti nemoguće čuti. To može djelovati nepristojno i naporno.
Koristiš previše parfema
Naravno da treba voditi računa o osobnoj higijeni i dolasku na posao. Međutim, neki ljudi pretjeruju u tome, točnije pretjeraju u nanošenju parfema. Oblak parfema mogao bi kolegi ili kolegici kraj koje sjediš mogao izazvati glavobolju. Treba imati na umu da su neki ljudi osjetljivi na intenzivne mirise.
Ometaš kolegu/icu do sebe
Ometanje kolege koji sjedi blizu tebe je još jedna stvar koja je neprihvatljiva na poslu. Budimo realni - svima je potrebna pauza kako bi se malo odmaknuli od radnog mjesta i prošetali ili popričali s ostalim kolegama, međutim, stalno ometanje drugih je nepoželjno. Možda nije namjerno, ali lako može dovesti do toga da drugi izgube fokus.
Ogovaraš svoje suradnike
Ogovaranje drugih kolega je također jedna od loših navika koje možeš raditi na poslu, posebno kolegi koji sjedi blizu tebe. Širenje tračeva u radnom okruženju može otežati koncentraciju na posao. Osim toga, nitko neće htjeti raditi s tobom ako loše govoriš o nekom drugom iza leđa. Dakle, na ovaj način gubiš povjerenje i poštovanje kolega što može dakle, ozbiljno naštetiti tvojim radnim odnosima.
Konstantno si negativna
Svakome se dogodi loš dan na poslu- i to je u redu. Međutim, problem nastaje kad je netko konstantno negativan jer tako prenosi lošu energiju na kompletno radno okruženje. Brojna istraživanja pokazuju da se negativni stavovi mogu brzo proširiti, osobito na radnom mjestu. To znači da će se ljudi htjeti držati podalje od onih koji stvaraju negativnu vibru. Uz to, nedavno istraživanje CareerBuildera otkriva da čak 62% poslodavaca kaže da je manje vjerojatno da će unaprijediti zaposlenike koji imaju negativan ili pesimističan stav.
Dolaziš bolesna na posao
Jedna od najgorih stvari koje možeš napraviti kolegi ili kolegici koji sjede blizu tebe je da dođeš bolesna na posao. Doći bolestan na posao neki mogu protumačiti kao predanost poslu, no, ovaj je potez zapravo sebičan. Bilo da se radi samo o bezazlenom kašlju ili običnoj prehladi, većina ljudi je osjetljiva kada je u pitanju bolest, posebice u blagdanskoj sezoni. Dakle, kada se netko pojavi na poslu bolestan, to je pokazatelj da nema poštovanja prema drugima oko sebe.