. Saznajte što djeca mogu očekivati od igračaka u budućnosti i koje će se igračke uskoro naći na policama trgovina i biti "must have" u svijetu i u Hrvatskoj.
Proizvođači igračaka su kao i njihovi kolege u drugim branšama suočeni s vrlo naglim promjenama na tržištu i svakako žele biti u korak s djecom i mladima kada su igračke i uređaji za zabavu u pitanju. Oni shvaćaju da djeca danas žive u potpuno drugačijem okruženju koje je digitalizirano i okrenuto konzumnoj tehnologiji. Ovogodišnji Toy Fair poseban je naglasak stavio na igračke za tinejdžere (Toys4Teens), što zapravo na neki način iznenađuje jer se općenito smatra da tinejdžeri više ne doživljavaju igračke i zabavljaju se sa stvarima za odrasle. Kroz konferencije i predavanja željelo se ispitati da li se i koliko tinejdžeri danas igraju, kako im pristupiti i kakve bi igračke mogle potaknuti želju za igranjem u dobnoj skupini od 13 do 17 godina?
Zaključak je da se tinejdžeri vole igrati čak i s klasičnim igračkama, ali ono što će definitivno dominirati kod sve djece u budućnosti je zaluđenost mobilnom tehnologijom, virtualnim igricama i digitalnim igračkama općenito. Stoga je i jedan od fokusa proizvođača digitalizirati igračke i biti u skladu s iskustvom koje djeca žele dobiti od igre.
Isto tako, velika će se pažnja pridavati kvalitetnoj proizvodnji, odnosno sigurnosti igračaka, što je definitivno dobra vijest za roditelje.
Trendovi
Među ostalim trendovima, izdvojit ćemo one o kojima se najviše govorilo. U modi su definitivno igračke iz kategorije "Simply Social" - Social Consciousness, odnosno igračke/igre koje bude svijest o društvenim temama (npr. zaštiti okoliša). U tu skupinu spadaju sve igračke koje djeci omogućavaju učenje kroz igru, a da nisu klasični školski edukativni materijali.
Nadalje, ponovno su vrlo tražene cjenovno povoljne igračke u mini formatu koje su dostupne dječjim džeparcima, a kao što su mini igračke za sakupljanje. Tu je i dalje apsolutna vladarica djevojčicama omiljena Hello Kitty, a osim nje predvode Squinkies, Lego Minis i sl.
Sve popularnije su i igračke koje u sebi imaju integriranu elektroniku, a od ove se godine očekuje veliki boom igračaka koje dolaze u kombinaciji s pametnim telefonima i kojekakvim aplikacijama.
Zanimljivo je da igračke koje su vezane za pametne telefone za ciljanu publiku imaju već i bebe. Veliki hit sajma bila je inovativna igračka za bebe, odnosno držač u koji se "uglavi" iPhone tako da se i bebe mogu igrati sa smartphonima. Taj držač sprječava da se iPhone razbije ili ošteti, pa mu neće biti ništa ako manje ili više puta završi na podu.
Made in China
Na Toy Fairu u Nurnbergu izlaže čak 400 proizvođača igračaka iz Kine koji uzastopnim nastupima na svjetskim sajmovima polagano, ali sigurno uspijevaju uvjeriti trgovce, a preko njih i krajnje kupce da "made in China" više ne znači da je nešto nekvalitetno. "Made in China" polagano postaje "Quality from China" ili "Kvaliteta iz Kine".
ToyAward nagrade za najbolje inovacije u svijetu igračaka dobili su...
Kategorija Bebe&Dojenčad (0-2 god.): Mini Micro 3in1 romobil sa sjedalicom
Mini Micro raste zajedno s vašom bebom. Čak i 1-godišnjaci mogu iskušati svoju prvu vožnju na ovom romobilu, jer on dolazi na tri kotača i sa sjedalicom. Kad dijete naraste, romobil se pretvara u "pravi". Romobilom se upravlja na način da dijete prebacuje težinu na jednu i drugu stranu, čime istovremeno razvija motoriku i osjećaj za ravnotežu.
Kategorija Predškolci (3-5 god.): Appmates
Radi se o kombinaciji virtualne igrice i prave igračke (autića), odnosno o inovaciji koja uključuje iPad aplikaciju. Aplikaciju roditelji mogu preuzeti s Appleove iTunes trgovine besplatno. Potom se poznati autić iz Disneyjevog crtića Cars postavi na ekran iPada i utrke mogu početi. Ova igračka razvija spretnost i uči predškolce koristiti moderne tehnologije.
Kategorija Školarci (6-10 god.): LEGO Friends Dream House
LEGO ima novu inovativnu igračku koja će se svidjeti posebno djevojčicama. Radi se kući iz snova - Friends Dream House. Ova kuća omogućava djevojčicama da igraju razne uloge, dolazi u omiljenoj ružičastoj boji i puna je detalja koji će ih oduševiti.
Kategorija Tinejdžer&Obitelj (11+): Talat
Talat na arapskom znači tri, a ova igračka u potpunosti se vrti oko ove brojke. Tri igrača rukuju s tri predmeta: trokutom, kvadratom i šesterokutom koji dolaze u tri veličine i to po višedimenzionalnoj ploči koja ima tri odjeljka. Ova društvena igra zahtijeva dobru strategiju, a djeca i mladi ujedno razvijaju geometrijsko razmišljanje.
O Toy Fairu
Ove je godine Toy Fair posjetilo 77.500 kupaca i 2.776 izlagača iz 120 zemalja svijeta, od čega je Sajam posjetilo 321 posjetitelja iz Hrvatske. Od izlagača, Hrvatsku su predstavljali Grafika Grafoprint d.o.o. i one2play d.o.o. Sajam nije otvoren za građane, već je striktno poslovan i orijentiran na trgovinu.
Galeriju fotografija s ovogodišnjeg sajma Toy Fair možete pogledati ispod članka.