Narukvice se proizvode u Kini, a posljednjih su mjeseci preplavile američko tržište i naravno - postale su problem.
Tinejdžeri su ludi za ovim kičastim ukrasima i ne prestaju ih razmjenjivati, kupovati, poklanjati i pridavati im razna značenja. Posebno su popularne među klincima starosti od 8 do 12 godina i ima ih gotovo svatko. Jedno pakiranje stoji 5 dolara (oko 25 kuna), a Silly Bandz imaju i svoju Facebook stranicu.
Narukvice su postale problem za nastavnike, kao što su to nekad bili mobiteli, jer odvraćaju pažnju djece na nastavi. Djeca se s njima igraju, navlače ih, a neki su prijavili i zastoj cirkulacije. Silly Bandz izazivaju i ozbiljne svađe jer prilikom zamjene djeci je teško procijeniti da li ona u obliku morskog psa vrijedi više od narukvice u obliku pingvina. Stoga su neke škole u SAD-u ove narukvice već zabranile.
Ono što ostaje je pitanje zašto neki proizvodi izazivaju takvu pomamu među djecom i kako to da se na neke sitnice toliko navuku? Odgovor je jednostavan. Djeca vole skupljati stvari i po prirodi su kolekcionari. Što su stvari sitnije, praktičnije za razmjenu i nošenje te raznovrsnije - tim bolje. Bilo da se radi o sličicama, pikulama, narukvicama, SMS-ovima ili figuricama, djeca jednostavno uživaju u najosnovnijem obliku ekonomije - u razmjeni.
Silly Bandz još uvijek se ne mogu kupiti u Hrvatskoj, ali kada stignu i na police naših trgovina, pripremite se na pravu euforiju.
(JK)