Trudnoća i majčinstvo
Trudnoća i majčinstvo

Nepoštivanje školskih pravila: Učenici zbog kratkih hlača dobili neopravdan sat

Majice bez rukava, prekratke hlače ili haljine neprimjerene su za školske hodnike. Ovo je jedno od pravila kojeg se pridržava većina hrvatskih škola.

Za učenice neprikladno je dolaziti u prekratkim suknjama, majicama s naramenicama i dubokim dekolteom, a za učenike je neprikladno biti u potkošuljama, majicama sličnim potkošuljama ili kratkoj sportskoj opremi, napominje Ivana Gradinščak stručna suradnica knjižničarka u X. gimnaziji u Zagrebu.

Postoje li sankcije za nepoštivanje školskih pravila?

Za one koji se ne pridržavaju školskog pravilnika postoje sankcije, ovisno o školi, od neopravdanih satova do upozorenja.

Što o pravilu odijevanja misle učenici?

U zagrebačkoj X. gimnaziji pravila o odijevanju učenicima ne smetaju, ali neke zamjerke ipak imaju. Tako primjerice, zabranu oblačenja kratkih suknji i kratkih hlača smatraju prerigoroznom i dodaju da nije lako biti u dugoj odjeći tijekom toplih mjeseci.

Ekonomska škola u Velikoj Gorici školska pravila odlučila je dodatno definirati pa su ovih dana na zidovima osvanule fotografije primjerenog i neprimjerenog ponašanja za sve školarce. Učenice u školu ne smiju u majicama na naramenice, u haljinama i suknjama iznad koljena, a učenici u hlačama iznad koljena ili hlačama za plažu.

Očitovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja

Zabrana određene vrste odjeće nije se navodno svidjela ni učenicima ni roditeljima, a djeca koja su se u školi pojavila u kratkim hlačama poslana su kući uz neopravdan sat. O svemu se očitovalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja koje je poručilo kako svaka škola ima pravo donijeti odluku o nošenju školskih uniformi ili propisati kodeks odijevanja.

Škola ima pravo da uređuje takve stvari autonomno i važno je samo da se poštuje, s jedne strane individualnost učitelja i učenika i s druge strane određenoga reda kojeg treba biti, napominje ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

[PROČITAJTE JOŠ: Školske uniforme: prednosti i nedostaci okruženja u kojem su svi jednaki]