Naučite svog školarca da si što bolje organizira vrijeme

Vaše dijete često zaboravlja spremiti bilježnice za školu, pospremanje sobe ponekad se protegne na cijeli dan, ne sjeti se dovršiti domaću zadaću i svako toliko zakasni na izvanškolske aktivnosti

Mother and Daughter Doing Homework Together

? Nema razloga za brigu budući da većina djece u školskoj dobi teško organizira svoje vrijeme.

Željeli biste da su klinci fokusiraniji na svoje zadatke i da na vrijeme izvršavaju školske i kućne obaveze? Zapitajte se imaju li se na koga ugledati? Djeca se s osjećajem za organizaciju vremena ne rađaju, već uče, ponavljajući obrasce ponašanja svojih najbližih.

Priprema

Bilo da je riječ o rješavanju domaće zadaće, uređivanju sobe ili pranju zubiju, dobra je priprema preduvjet za dobro obavljen zadatak. Djetetu pomozite tako što ćete ga prije početka pisanja domaće zadaće podsjetiti na ono što mu za to treba.

Pitajte ga iz kojega predmeta ima zadaću i koliko zadataka mora ispuniti. Podsjetite ga na pribor koji mu je potreban za rješavanje zadaće pa neka dijete našilji olokve, pronađe bilježnicu i zadatak u udžbeniku te neka ga pročita na glas, i sam sebi (ili vama) kratko objasni što treba učiniti. Budući da je zadaća na rasporedu svakoga dana, s djetetom dogovorite jednostavnu rutinu kako bi se što bolje pripremio za početak.

Pernica, bilježnica, našiljena olovka, čista radna ploha, dovoljno svjetla u prostoriji, ugašen televizor i proces može početi. Kada dijete razvije naviku pripreme i prilagodi uvjete u prostoriji svojim potrebama, lakše će zadržati pažnju na zadatku.

Fokus na radnju

Najteži dio pokušaja organizacije vremena jest obavljanje zadatka, odnosno zadržavanje fokusa na njemu. Djeci to pada najteže pa je važno da se postepeno uče fokusirati na radnju i odupirati se izazovima sa strane. Pisanje zadaće se mora odraditi i dijete s vremenom mora shvatiti da bilo kakvo odugovlačenje može samo otežati rješavanje i oduzeti mu dragocjeno slobodno vrijeme.

Djetetu možete pomoći tako što ćete mu, u nekoliko navrata, primjerom pokazati kako se zadržava fokus nad zadatkom. U vrijeme kada vaš školarac piše zadaću, pokušajte i vi odraditi neki kućanski posao ili zadatak koji će od vas tražiti punu koncentraciju. Ako dijete krene s pitanjima i pažnja mu oslabi, ostanite dosljedni svojemu zadatku i djetetu recite da ćete na sva pitanja odgovarati nakon što vi i on obavite zadatak.

S vremenom provjeravajte svoje dijete te mu za vrijeme pisanja zadaće, pranja zubića ili pospremanja sobe, predložite da zajedno gledate crtić ili radite nešto što bi dijete radije činilo nego obavljalo zadatak koji mora. Ako dijete popusti i pristane na igru, obećajte mu da ćete se igrati ili gledati crtić čim obavi zadatak. Stavite ga u situaciju da samo zaključi kako je bolje izvršiti obvezu na vrijeme i ostatak dana posvetiti ljepšim aktivnostima nego razvlačiti obvezu te izgubiti dan.

Dovršavanje radnje

Kada dijete izvrši zadatak, pohvalite ga i potaknite da provjeri je li sve na svojemu mjestu. Ako je pospremao sobu, neka još jednom pogledom prijeđe cijelu prostoriju da bi bio siguran da je sve uredno.

Nakon pisanja zadaće, zajedno prođite napisano kako biste na vrijeme uočili eventualne greške i dijete potaknite da odmah, prema rasporedu, pospremi knjige i bilježnice u školsku torbu te počisti radni stol.

Budite pozitivan primjer

Organizacijske se vještine stječu s vremenom i učenjem pa su dobro organizirana djeca uglavnom ona koja odrastaju u takvoj sredini. Ako je roditelj dosljedan svojemu zadatku i za vrijeme izvršavanja posla ne skreće pažnju na druge stvari, dijete će imati priliku vidjeti koliko će vremena i energije uštedjeti za igru i slobodno vrijeme.

Stariju djecu, koja imaju i više obaveza i školskih zadataka od mlađe djece, potaknite da si izrade plan zadataka i da ga pokušaju slijediti. Neka razviju sustav nagrađivanja u kojemu će se za svaki odrađeni zadatak s popisa nagraditi polusatnim odmorom, filmom, izlaskom ili drugom voljenom aktivnošću.