
Kako prepoznati kvalitetan vrtić
Odgoj i učenje male djece utkano je u svaki segment njihova zajedničkog življenja s odraslima i ovisi o njegovoj cjelokupnoj kvaliteti što daleko premašuje vrijeme provedeno u crtanju, pjevanju, računanju i sl.
Ima li dijete u vrtiću uvjete da se za vrijeme obavljanja nužde može osamiti ili to treba činiti javno?
Ima li dijete, prilikom uzimanja obroka, dovoljno vremena za samoposluživanje i konzumaciju hrane i koristi li se kompletnim priborom za jelo?
Smije li dijete u vrtiću "preskočiti" spavanje ako nije pospano, ili mora budno ležati i čekati da se probude svi oni koju su imali potrebu za snom?
Je li vrtić opremljen tako da odgovara prirodi učenja djece (čineći, surađujući) ili ih se u nepoticajnom prostoru podučava gotovim sadržajima?
Imaju li djeca u vrtiću priliku za raznovrsnim druženjem s djecom mlađom i starijom od sebe?
Nalikuje li cjelokupno vrtićko okruženje ugodnom obiteljskom?
Mogu li djeca u vrtiću birati sadržaje i aktivnosti s obzirom na individualne interese i mogućnosti ili moraju sudjelovati u aktivnostima oblikovanim po mjeri „prosječnog“ djeteta?
Razgovara li se i dogovara s djecom u vrtiću na partnerskoj razini, a njihovo mišljenje cijeni ili im se obraća "odozgo", a od njih očekuje podložnost i pretjerana prilagodljivost?
Kvaliteta je u ljudima
Vrtići diljem Hrvatske (pa i oni u istom gradu, čak i u istoj ulici) svojom se kvalitetom veoma razlikuju. To najvećim dijelom ovisi o ljudima koji u njemu rade, njihovoj motiviranosti i angažiranosti, pedagoškim kompetencijama i razini njihova razumijevanja i uvažavanja djece.
Pitajte djecu!
Jedan od najbitnijih pokazatelja kvalitete vrtića je napredak i zadovoljstvo djeteta. Ako dijete voli ići u vrtić, u njemu se dobro osjeća, zanimljivo mu je, ima mnogo prijatelja, voli svoje odgojitelje i o vrtiću rado govori, vjerojatnost da je njegov vrtić kvalitetan je velika. Dijete najbolje (ako ne i jedino) poznaje sve tajne svog vrtića i najvažniji je "svjedok" njegove kvalitete.