Učenje slova i pisanje imena za djecu je veliki zadatak i napredak. Ovisno o samom djetetu individualno, njegovoj zainteresiranosti te njegovoj, ali i vašoj upornosti, vrtička djeca od kojih četiri godine starosti spremna su za taj napredak.
Prvo uče prepoznati slovo, ponajprije velika štampana, koje mogu povezivati s određenim imenima, stvarima ili pojavama (imenicama); A kao avion, B kao brod, C kao cipela i tako dalje. No, prepoznavanje slova ne znači i mogućnost spajanja tih slova u riječ, te mogućnost njihovog ispisivanja.
Prije svega, ako dijete još nije svladalo pravilno držanje olovke, to je prioritet. Naravno, držanje olovke ne treba biti savršeno, ali treba biti dovoljno dobro da lakše savlada motoriku pisanja slova.
Treća vještina koju dijete mora savladati, ako želi napisati svoje ime, jest da zna od kojih se slova sastoji njegovo ime, odnosno sricanje. Ponovno možete slova povezati s određenim stvarima koje dijete okružuju kako bi dijete lakše povezalo slovo s određenim pojmom.
Kada je dijete naučilo te tri ključne stvari, vrijeme je za pisanje. Kako bi djetetu pisanje bilo što zabavnije, pripremite šarene flomastere ili druge vrste bojica, papire ili kartone na kojima dijete može vježbati uz vašu pomoć.
Bilo bi dobro kada bi na papire ispisali crte, ako ih već nemaju, kako bi dijete dobilo osjećaj za veličinu slova. Za početak, vi napišite ime s velikim, što pravilnijim slovima, uz već naučeno sricanje.
Nakon toga, nekoliko puta pomognite djetetu da napiše ta ista slova kako bi dobilo osjećaj pokreta koje mora raditi. Također, za vježbu možete upotrijebiti i paus-papir, preko kojeg dijete može kopirati slova. Učite dijete pisati slova pravilno, odnosno, učite ga pravilnom redoslijedu poteza, od gore prema dolje, te da se piše slijeva nadesno.
Nakon toga, sve je stvar prakse. Neka će djeca vrlo brzo „pohvatati“ pisanje svojeg imena, dok će drugima trebati nešto duže. No, budite strpljivi, potrebno je puno svakidašnjeg ponavljanja. Cilj je da dijete utvrdi znanje.
Foto: Varina Patel- fotolia