mjeseca kod bebe se razvija niz funkcija hvatanja, i to redoslijedom koji je jednak u sve djece. Prije nego što bebica nauči hvatati predmete, ona mora upoznati svoje ručice. Upoznavanje započinje stavljanjem ruku u usta, dodirivanjem i promatranjem. Najvažnije su faze razvoja hvatanja u dobi između četvrtog i desetog mjeseca života.
Palmarno hvatanje objema rukama
Dijete će napraviti prve pokušaje hvatanja u dobi od četiri do pet mjeseci gledajući svoje ručice i primičući ih predmetu. Predmete hvata objema rukama.
Palmarno hvatanje jednom rukom
U dobi od šest do sedam mjeseci dijete počinje hvatati manje predmete ne objema nego jednom rukom. Ono je sada u mogućnosti uhvatiti predmet jednom rukom. Dok jedna ruka hvata, druga u početku oponaša tu kretnju ili služi kao "pomoćna" ručica.
Između četvrtog i sedmog mjeseca dijete hvata predmete cijelim dlanom, svijajući sve prste. U dobi između četiri i pet mjeseci to čini sa strane maloga prsta, nakon toga tu stranu postupno zamjenjuje približavanjem ruke sa strane placa. Samo se hvatanje premješta na palac i kažiprst.
U početku hvatanja predmeta jednom rukom, nepotpuno razdvajanje funkcije jedne i druge ruke djetetu može predstavljati problem. Primjerice, dijete drži jedan predmet u ruci, a drugom rukom želi uhvatiti neki drugi predmet. U trenutku kada otvara šaku kako bi ga uhvatilo, otvara se i prva šaka iz koje ispada već uhvaćeni predmet.
Hvatanje pomoću škara
U dobi od sedam do osam mjeseci dijete hvata manje predmete između baze palca i kažiprsta. To se naziva "hvatanje poput škara" jer ta kretnja sliči otvaranju i zatvaranju škara. Proces hvatanja sada više ne obuhvaća sve prste već samo palac i kažiprst.
Pincetni hvat
U dobi od devet do 10 mjeseci dijete hvata malene predmete jagodicama palca i kažiprsta. Pincetni hvat djeca uče i kroz igru. Obožavaju podizati najsitnije stvari s poda, poput primjerice mrvica kruha. Nakon što podignu predmet, on ih više ne zanima. Isključivo ih zanima proces hvatanja.
Iako većina djeca potkraj prve godine života već spretno hvataju predmete, ispuštanje predmeta im još može stvarati poteškoće. Stoga se pri ispuštanju često posluže "strategijom" žestokog mahanja rukama i šakama. Tek je s navršene dvije godine dijete u stanju ciljano ispustiti predmet.
(Izvor: Remo H. Largo, Sretno djetinjstvo - Razvoj i odgoj u prve četiri godine života)