Isto tako, trenutno su vrlo aktualna tema i igračke zbog blagdanskog darivanja. Ove dvije teme povezuje činjenica da upravo igračke često imaju ulogu podupiratelja stereotipnih rodnih uloga. Protiv jedne takve igračke pobunila se 13-godišnji McKenna Pope te je svojim istupom ovu temu stavila u fokus javnosti diljem svijeta.
Djevojčica iz New Jerseyja je zatražila od tvrtke Hasbro da objasni zašto je njihova igračka pećnica, Easy-Bake Oven, proizvedena samo u ružičastoj boji te je tražila da se igračka napravi i u neutralnim bojama, jer na ovaj način potiče rodne stereotipe. Njezin mlađi brat odbio se igrati s ružičastom pećnicom zaključivši da je kuhanje namijenjeno samo djevojčicama.
Zaposlenici kompanije sastali su se s McKennom i odlučili plastičnu pećnicu napraviti i u crnoj, srebrnoj i plavoj boji. Isto tako, u reklamu kojom promoviraju pećnicu uvrstit će i dječake. Tinejdžerica je ozbiljno shvatila svoju borbu, pokrenula je peticiju, snimila You Tube video.
Pokret za uklanjanje rodnih stereotipa, posebno onih koji se posredno (kroz igračke i reklamne poruke) komuniciraju djeci iznimno je glasan i jak među roditeljima udruženim u razne udruge i inicijative u Americi. Roditeljima je dozlogrdilo što se na tržištu igračaka i drugih proizvoda za djecu njihovim mališanima nameće jednoobrazni model u kojem se, primjerice, samo djevojčice smiju i trebaju igrati kuhanja, a dečki se trebaju igrati s bagerima.
Ne događaju se promjene samo u Americi. Švedski proizvođač igračaka Top Toy nedavno je dobio službeno upozorenje da prestane reklamirati svoje proizvode djevojčicama i dječacima kroz poruke koje potiču rodne stereotipe. U tvrtci Top Toy poslušali su upozorenje, pa u njihovom katalogu s blagdanskom ponudom možete vidjeti dječake koji se igraju s ružičastim setom za glačanje, a djevojčice kako pucaju iz plastičnih pušaka.
Stručnjaci smatraju da je švedska kompanija došla do pravilnog zaključka da nije u redu da se djeca ne igraju na način na koji žele samo zbog nekih društvenih normi. Ipak, vrijeme će pokazati koliko rodno neutralne igračke utječu na navike igranja kod djece.
Isto tako, vrijeme će pokazati i kako će igračke bez "ugrađenih" rodnih stereotipa mijenjati stavove roditelja i djece i hoće li ih uopće mijenjati.
U međuvremenu Lego je razvio i počeo reklamirati liniju igračaka specijalno napravljenih za djevojčice. Nakon godina i godina skupih istraživanja u kojima su nastojali saznati kako djevojčice privući svojim kockicama, napravili su Lego Friends liniju u kojoj su kafić, veterinarska ordinacija i salon za uljepšavanje kućnih ljubimaca. Figurice u setovima su veće od standardnih i realističnije su, jer je istraživanje pokazalo da djevojčice u likovima s kojima se igraju vide avatare samih sebe.
Otkrivanjem tajne što djevojčice žele od svojih igračaka i kako se igraju, Lego je uspio pridobiti mnogo djevojčica i dobiti stotine milijuna dolara prihoda u samo jednoj godini, a među publikom koja im je prije bila nedostupna.
Ova dva primjera pokazuju da kad su igračke u pitanju i načini na koje se djeca igraju, nije potpuno jasno što je bilo prije - kokoš ili jaje? Tko određuje kako će izgledati igračke i igranje? Sama djeca koja postavljaju pravila proizvođačima ili proizvođači koji nameću djeci svoje koncepte? S jedne strane teško je pomisliti da proizvođači igračaka ne rade ono što djeca žele. Oni nude ono što djeca traže i u ispitivanje dječjih želja i preferencija troše milijune dolara. Ako je tako, onda se treba zapitati zašto djeca zagovaraju i žele rodno stereotipne igračke? Zato jer ih cijelo društvo i od malih nogu, od kad prvi put čuju "nećeš tu kapicu, dečki ne nose rozo" ili "pusti mu njegove autiće, to nije za curice", uči takvim ulogama? Ružičasto za djevojčice i plavo za dječake su norme koje je postavilo društvo, a industrija prihvatila iako znaju da je raditi s dvije boje vrlo ograničavajuće.
Činjenica je da postoje neke fundamentalne razlike između djevojčica i dječaka. I oni koji reguliraju tržište i oni koji nude na njemu svoje proizvode nemaju iluzija da će dječaci voljeti sve igračke za djevojčice i obratno. Ali svi oni slažu se da djeci treba ponuditi opcije i raznovrsnost u izboru bez nametanja nekih skrivenih stereotipa i društvenih poruka, treba im dozvoliti da biraju bez naših "ali" i trebamo biti tolerantni i dovoljno otvoreni da prihvatimo njihove preferencije bez obzira što je to izvan "norme".
U svemu tome industrija igračaka itekako može pomoći novim idejama i pristupima koji su također manje ukalupljeni u zastarjele društvene norme, smatraju stručnjaci.