Internet je pun objava fotografija punašnih modela i hashtagova #curvy and #proud (obla i ponosna), ali desetljeća promocije (pre)mršavih modela, opsesija poznatih i slavnih vitkom linijom i prezentacija istih u medijima, čini se da su ostavili traga na mlađim generacijama.
Nova studija objavljena u stručnom časopisu The British Journal of Psychiatry proučavala je kakvu sliku o vlastitom tijelu i izgledu imaju djeca te pokazuje porazne rezultate. Nakon što su istraživali razvoj, stavove i razmišljanja 6000 djece u Ujedinjenom Kraljevstvu od njihove 8. do 14. godine, znanstvenici su došli do sljedećih rezultata:
- 5% djevojčica i 3% dječaka nezadovoljno je svojim tijelom u dobi od samo osam godina - u 14. godini, čak 2 od 5 djevojčica započinje svoju prvu dijetu, dok se 8% djevojčica počinje prejedati - oko 12% dječaka u 14. godini započinje dijetu
Upravo je utjecaj slike o sebi i vlastitome tijelu na prehrambene navike, ono što zabrinjava stručnjake.
Djeca su kao uzrok negativne slike o sebi navodila pritisak medija da moraju izgledati na određeni način ako žele biti lijepi i prihvaćeni, ali su tijekom studije pronađeni i drugi faktori koji utječu na djecu u tom smislu. Jedan od najvažnijih je roditeljski primjer. Na primjer, djeca s povišenim indeksom tjelesne mase i djeca čije mame su imale poremećaj u prehrani, pod većim su pritiskom da u ranoj tinejdžerskoj dobi i sama negativno precipiraju svoj izgled te pribjegavaju dijetama ili pak prejedanju koji vode ka poremećajima prehrane.
Poznato je da se ni jedno dijete u razvoju ne smije podvrgavati dijetama jer im je u toj osjetljivoj dobi potrebno puno hranjivih nutrijenata, vitamina i minerala te raznovrsna prehrana za zdrav rast i razvoj.
Studija je provedena na djeci i tinejdžerima u Velikoj Britaniji, ali naša su djeca također izložena istim tim medijima. Stoga se savjetuje roditeljima da budu primjer djeci, da ne komentiraju negativno svoje tijelo i ne izlažu se pred djecom raznim dijetama, da razgovaraju s djecom o njihovom izgledu i slici koju imaju o svome tijelu, da rade s djecom na podizanju samopouzdanja i da im pomognu shvatiti da mediji nisu ti koji prikazuju realnu sliku svijeta.
Ono što je novost je da sa svime treba započeti vrlo rano, još i prije tinejdžerske dobi.