Ali što kada ne bi svoje maleno zlato morali ostaviti kod bake ili u jaslicama prije posla? Ne zato što ste osvojile milijune na lotu (iako bi i to bilo odlično), već zato jer vaš poslodavac dozvoljava da vaša beba bude s vama na poslu. Bebe s mamama na poslu - radi li se ostvarenju sna svake "nove" mame ili o pomalo nerazumnoj noćnoj mori?
Odgovor na ovo pitanju može dati grupa žena u Velikoj Britaniji. One rade u visokoprofitabilnoj tvrtci Addison Lee (vrijedi 200 milijuna funti ili milijardu i 800 milijuna kuna) koja se bavi taksi biznisom. Iako im područje poslovanja nema nikakve veze s mamama ili bebama, oni sebe vole nazivati obiteljski orijentiranom kompanijom, a kao takva, uprava tvrtke dozvolila je mamama i tatama da svakog dana na posao sa sobom dovedu svoje mališane. Radilo se o pokusnom periodu od mjesec dana nakon kojeg je napravljena evaluacija ovog pilot-projekta. U urede tvrtke nisu bile dobrodošle samo bebe, već i starija djeca. Cijeli eksperiment snimala je televizijska kuća BBC koja je producirala i novu dokumentarnu emisiju na tu temu.
Tvrtka cijeli eksperiment nije zamislila kao dovođenje djece i smještaj u korporativni vrtić (kakve imaju i neke hrvatske tvrtke za svoje zaposlenike), već su maleni smješteni baš u uredima sa svojim roditeljima, uvijek uz njih i na oku. I dok mame obavljaju svoj dnevni posao u pozivnom centru i dogovaraju taksi usluge, njihove bebice guguću u svojim sjedalicama ili se igraju uredskim priborom i s drugom djecom. Mame (i pokoji tata) na taj način pokušavaju biti i roditelji i zaposlenici na puno radno vrijeme.
"Kada govorimo o koncentraciji, vrlo sam brzo shvatila da morate biti sposobni za multitasking", napisala je na svom BBC blogu Shellon Beckford, jedna od mama u pozivnom centru tvrtke koja sudjeluje u eksperimentu. "I bebina rutina i raspored poslova u danu mogu se uskladiti tako da napravite jako puno posla dok beba spava", otkrila je Beckford svoju tajnu uspjeha.
Odmah u početku isplivala je na površinu jedna zajednička značajka svih beba u uredu - kada bi mame bila na telefonu ili im ne bi bile skroz posvećene, bebe bi počele tražiti pažnju plačem, negodovanjem, vriskom i slično. Zbog toga je svaka mama u početku dobila asistenta, zvanog "Buddy" ili kompić, koji bi pomogao oko bebe ukoliko joj mama u nekom trenutku ne bi mogla ukazati potrebnu pažnju zbog neodgodivog posla.
Izvršni direktor tvrtke izrazio je nadu da će dozvolom da bebe dolaze s majkama i očevima na posao, u uredu potaknuti osjećeje lojalnosti i morala. Lojalni zaposlenici spašavaju kompanijama mnogo novaca koji bi se inače potrošile za traženje novih zaposlenika i troškove treninga, pa i za poslodavca definitvno postoje prednosti ovakvog obiteljskog modela.
"To što je moja kći Mohdka sa mnom u uredu, znači da sam uštedjela 943 funte (oko 9.000 kn) mjesečno koje bi potrošila na čuvanje, a još vrijednije je to što sam s njom bila svaki dan i gledala je kako raste i razvija se, nešto što bih definitivno propustila da je bila u jaslicama svaki dan", kazala je mama Shellon Beckford.
Da, ako vam vaš poslodavac štedi stotine funti ili kuna na troškove jaslica ili vrtića, vjerojatno ćete se prijateljskije odnositi prema njemu i imati pozitivne osjećaje. No, i dalje ostaje pitanje je li to ipak malo previše - odgovorno raditi i istovremeno odgovorno brinuti o djetetu? Nije li samo pitanje dana kada će mame "pregorjeti" u nastojanju da učine najbolje za sve strane uključene u ekperiment i da budu sve svakome u svakom strenutku?
Novinarka britanskog Telegrapha, Judith Woods, koja je pogledala BBC-jev dokumentarac kazala je da ju je samo gledanje emisije iscrpilo. "Ali možda je to zbog flashbackova iz vremena kada sam i sama radila od kuće uz kćerku koja je još bila premalena da bi je primili u jaslice, ali ne i premala da spava tijekom vrlo važnih telefonskih poziva. Sramim se činjenice da sam, jednom ili dva puta, otišla iz sobe i zatvorila vrata dok je moja curica plakala, govoreći klijentu s druge strane žice da ne, uopće ne čujem bebin plač".
Ovoj novinarki nije uspijevalo biti mama i zaposlenica u istoj prostoriji i u isto vrijeme. Ali uspjeli su zaposlenici u tvrtci Addison Lee. Iako je produktivnost malo pala, većina smatra da je cilj postizanja dugoročne lojalnosti definitivno postignut. Čak su se i kolege iz drugih ureda (van pozivnog centra) oduševili kada su vidjeli kako je pozivni centar pretvoren u pravi mali dječji vrtić. Jedan od najvećih skeptika, "macho menadžer prodaje" također se morao nasmijati kada je vidio kako jedan zaposlenik djetetu svog kolege pjeva pjesmicu mazeći ga u krilu.
Na kraju jednomjesečnog probnog perioda, tvrtka je odlučila da politika "dovedi bebu na posao" ostaje trajna. Bebe do jedne godine starosti smiju ostati s roditeljima na poslu, na stolu kraj maminog telefona, udobno zavaljeni u svoje sjedalice. Za starije malce, tvrtka gradi jaslice i vrtić u sklopu ureda.
Dokumentarac "Babies in the Office" još uvijek nije dostupan u većini zemalja, ali sve o ovom neobičnom eksperimentu možete pročitati na stranicama BBC-ja.