Dječak je nezainteresiran za pismeno odgovaranje te na satu "odsutan duhom"

Dobar dan! Moj sin ide u prvi razred. Problem je sljedeći. Usmeno sve odgovara, ali ne i pismeno. Ne želi, nezainteresiran je. Zadaće sve riješi pa i ono što ne bi trebao.

shutterstock_1735801265.jpg

Ponekad je na satu odsutan duhom. Imam osjećaj da neće proći razred.

Draga Anita,

polazak u prvi razred velika je promjena i za roditelja i za dijete. Djeca se tada suočavaju s mnogim zahtjevima koje do data nisu imali prilike iskusiti. Još kad tome dodamo proces vrednovanja kroz ocjene, zna im u školi biti dosta teško dok se ne priviknu. Kao reakciju na proces prilagodbe često djeca polaskom u školu promjene i svoje ponašanje (burne reakcija, povlačenje u sebe i sl.).

Vjerujem da Vas pomalo zabrinjava, ali i zbunjuje njegov odnos prema školi. Kažete da sve zadaće riješi, ali ne želi pismeno odgovarati. Očito postoji motivacija za uradak zadataka, no vjerojatno nailazi na određene poteškoće kada to isto treba napraviti u školi. Iz Vašeg upita ne mogu puno toga pretpostaviti pa ću Vam navesti par pitanja koja bi Vam mogla pomoći u boljem razumijevanju Vašeg dječačića.

Odbija li generalno pisati ili se to događa samo u školi? Kakav mu je rukopis? Ima li poteškoće s čitanjem (izvrće slova, mijenja im redoslijed, krivo čita slova)? Je li odsutan duhom samo u školi ili takva ponašanja primjećujete kod kuće? Javlja li se samo pod određenim zadacima (npr dok moraju ispunjavati listiće i sl.), a u drugim pozorno sluša (npr. dok učiteljica objašnjava gradivo). Utječe li to na njegovo svakodnevno funkcioniranje? Važno je znati da niti jedno ponašanje koje se javlja kod djece nije beznačajno, samo moramo otkriti što se zapravo krije ispod takvog ponašanja. Koju poruku nam djeca žele poslati? Što nam tim ponašanjem žele poručiti? Učiteljica je važan izvor informacija te svakako savjetujem razgovor s njom gdje bi ga zajedno pokušali bolje razumjeti.

Jelena Borić, magistra psihologije

Centar Proventus