Rad kod kuće nije uvijek jednostavan. I dok sva čuda tehnike od prijenosnih računala, do različitih tableta i mobitela definitivno olakšavaju posao, ono što je najteže od svega je samodisciplinirati se kako biste zaista i određeni posao obavili.
Mnogi vlasnici privatnih tvrtki često nemaju preveliku sklonost dopuštati radnicima da rade kod kuće, jer smatraju da nitko kod kuće ne polaže dovoljno pažnje onome što radi. Naravno, njihovi strahovi su donekle opravdani, makar neke osobe tvrde da mnogo više posla naprave kod kuće u miru i tišinu, gdje se mogu koncentrirati, za razliku od radnog okruženja, gdje zvone telefoni, te moraju raditi s drugim kolegama i strankama.
Ipak rad kod kuće postaje svakodnevnica sve više ljudi, a to često nije niti malo lak zadatak. Kako ga što bolje i brže obaviti? Evo nekoliko savjeta.
1. Kada najbolje funkcionirate?
Možete li sami sebe disciplinirati kada radite izvan uobičajenog radnog okruženja? Razmislite, što vas potiče na još veću produktivnost? Kada napravite posao mnogo prije zadanih rokova i nemate nikakve žurbe ili strke ili pak bolje funkcionirate kada imate vrlo malo vremena i kada nemate drugog izbora nego jednostavno napraviti određeni posao. Kada shvatite pod kojim obrascem najbolje funkcionirate, pokušajte se organizirati prema tom obrascu. Neki ljudi jednostavno ne trebaju planirati unaprijed kako bi obavili svoj posao jer im disciplina dolazi iz adrenalina.
2. Planirajte sve do detalja
Bez obzira jeste li tip osobe koja obavlja sve na vrijeme ili ona koja radi sve zadnji trenutak, vrlo je važno da imate pod kontrolom sve što trebate napraviti, posebno kada radite izvan ureda. Naime, u kućnom okruženju nema osoba koje će vas podsjetiti da trebate još nešto napraviti. Upravo znanje o tome što trebate napraviti može biti motivacija da ostanete fokusirani na posao. Nema veze, hoćete li zadatke napisati na dlan, list papira ili elektronički planer, planirajte svoje aktivnosti do zadnjeg detalja.
3. Ugodno radno okruženje - kod kuće
Ne možemo vam reći kakvo treba biti vaše radno okruženje kod kuće u kojem ćete se najbolje osjećati i obaviti najviše posla. Naime, neke osobe mogu obaviti posao samo ako se nalaze za radnim stolom i sličnom okruženju kao da su na poslu, dok neki vole raditi na svojem kauču ili krevetu s laptopom u krilu. Naravno, ne trebamo govoriti da ležernije radno okruženje najčešće nije najbolji poticaj za rad, jer ono samo po sebi odvlači pozornost. Ipak, najvažnije je da ono funkcionira za vas.
4. Što vas ometa u radu?
U opuštenijem okruženju kod kuće, gdje nemate isplanirane sastanke, odmor za ručak i slično, vrlo je lako izgubiti pojam vremena, pa se rad može odužiti mnogo više nego što bi trebao, s čime će još više trpjeti vas poslovni i privatni život. Planiranjem aktivnosti unaprijed trebali biste po prilici znati koliko vam treba vremena da nešto obavite. Ako se to vrijeme kod kuće bez razloga produljuje, analizirajte koji je uzrok tome, te pokušajte riješiti problem. Primjerice, ometa li vas televizija, radio, drugi ukućani, vaš kućni ljubimac, to znači da se morate distancirati od smetnje.
5. Radno mjesto mora biti uredno
Bilo da se radilo o poslu ili kod kuće, održavajte radno mjesto čistim, urednim i organiziranim, što će vam olakšati rad i podići radni moral.
6. Budite u kontaktu s uredom
Radite li mnogo vremena od kuće, potrudite se da budete u čestom kontaktu s kolegama u uredu. Naime, svi znamo koliko brzo i često može doći do određenih promjena, pa ako niste upućeni i njih, možda ćete raditi krivi posao ili na krivi način. Također, dobar i česti kontakt s kolegama će vam pomoći u rješavanju određenih problema koje možda nećete moći riješiti kod kuće.
7. Ne odgađajte u nedogled
Odgađanje poslova koje je potrebno obaviti, definitivno nema dobar učinak na poslovnu disciplinu, a može biti destruktivno posebno ako radite kod kuće. Za početak, kod kuće nemate svoje kolege ili nadređene koji vas mogu donekle motivirati, pa čak i natjerati na rad. Kao drugo, zadatak kojeg neprestano odgađate može vam se vrlo lako obiti u glavu, jer ga možda na kraju nećete stići završiti na vrijeme ili će neki drugi, možda i važniji poslovi trpjeti zbog toga. Od pretjeranog odgađanja i zavaravanja da ćete sve stići, nećete imati mnogo koristi.
Foto: Ambro