Turistička sezona - budite spremni na prodaju

Iskoristite svoju ljubaznost, strpljivost i upornost. Iako su kupci možda „zalutali“ k vama, omogućite im da se osjećaju kao da su došli baš na pravo mjesto

Turistička sezona - budite spremni na prodaju

U nekim je dijelovima Hrvatske turistička sezona već u punom jeku, dok se u drugima očekuju prvi gosti. To znači da je vrijeme za ozbiljan rad i ozbiljnu zaradu koja u ova dva do tri ljetna mjeseca može iznositi čak do 80 posto godišnje zarade.

Ako se bavite prodajom bilo proizvoda, bilo usluga, krajnje je vrijeme da imate sve spremno kako biste privukli što više kupaca. U suprotnom će vam oni jednostavno kliznuti kroz prste i otići prvom sljedećem prodavaču. Naime, potencijalni su kupci danas izbirljiviji nego ikada jer ponude „pljušte“ sa svih strana - putem televizije i telemarketinga, e-maila, društvenih mreža, web portala...

Zato kao prodavač morate pogoditi onu „žicu“ koja će privući kupce da odaberu baš vas. Drugu priliku ove sezone jednostavno nećete dobiti. Isplanirajte svoju strategiju i pazite da ne počinite pet grešaka koje vas mogu koštati onoga zbog čega na kraju sve radite - zarade!

Ne oslanjajte se na popuste

Oštra konkurencija koja vam diše za vratom može biti povod za spuštanje cijena, ali nemojte pritom očekivati da ćete sve kupce baciti u potrošači trans, barem ne dugotrajan. Naime, sniženjem cijena već početkom sezone, ne samo da ćete se odreći dobrog dijela zarade, nego ćete navući još veći jaram konkurencije, a sebi smanjiti određeni status i reputaciju koju želite zadržati kod potencijalnih imućnijih kupaca.  
Umjesto toga ponudite nešto posebno i drugačije. Ponajprije, neka ljubazno osoblje pomaže kupcima pri odabiru najboljeg proizvoda, neka usluga bude vaš adut. Za vrijeme godišnjih odmora većina je ljudi spremna potrošiti i malo više ako su usluženi kako treba. Zadovoljni će se turist vratiti i sljedeće godine ili prvom prilikom koju dobije i preporučiti vas drugim turistima.

Nemojte škrtariti na oglašavanju

Danas je vrlo teško odlučiti kojim se kanalima želite oglašavati i koji će od njih biti najefektivniji - radio, TV, Internet, izravni pristup kupcu (letcima, izravnom promocijom i sl.). To samo znači da svake godine morate biti pametniji i slušati svoje kupce. Nikako ne smijete biti pasivni. Investirajte svoje resurse u pravi oblik oglašavanja, a ako ne znate kako i na koji način, prepustite taj dio stručnjacima koji će znati najbolju strategiju za vas. Razmislite o poboljšanju i redizajnu svoje web stranice koja će vam omogućiti stavljanje dnevnih i tjednih ponuda, mogućnost jeftinije kupovine preko web stranice s posebnim pogodnostima te popunjavanje anketnih listića, pisanje recenzija, sastavljanje lista želja iz kojih možete saznati sve potrebne informacije o preferencijama kupaca.    

Ne svrstavajte sve kupce u isti koš

Kupci koji kupuju na licu mjesta u trgovini i koji žele opipati proizvod, nisu isti kao oni koji kupuju putem Interneta. Svoje kupce morate poznavati demografski, zatim starosno, njihov imovinski status te obrasce po kojima kupuju, odnosno je li to nešto što je na akciji, neka tradicionalna ili moderna stvar...
Marketinški gledano, ne smijete zanemariti nijednu od tih grupa te morate motivirati kupce da kupe vaš proizvod. Povoljnim cijenama ako kupe nešto dovoljno rano, prije svih ostalih ili ako kupe nešto za suprotan spol, naruče dostavu i slično.

Ne zanemarujte povratne informacije

Radilo se o kupovini na licu mjesta ili putem Interneta, motrite navike svojih kupaca. Kada najčešće kupuju, koliko troše, što ih sve zanima i zbog čega se odlučuju na kupnju. Neka vaši prodavači budu spremni zapažati i bilježiti želje i promjene u željama kupaca te tome prilagodite vašu ponudu. Nagrađujte stalne i vjerne kupce i kupce koji troše više od prosjeka.

Ne zanemarujte slučajne kupce

Ako živite u turističkom mjestu, može se reći da je u jeku turističke sezone više od 50 posto vaših kupaca - slučajno. Mnogi će turisti u žurbi, zbog manjka vremena i strpljenja pokušati kupiti nešto, a to je vaša prilika da im prodate i više nego što su planirali kupiti. Iskoristite svoju ljubaznost, strpljivost i upornost. Iako su možda „zalutali“ k vama, omogućite im da se osjećaju kao da su došli baš na pravo mjesto.


(vam)