Iako mogućnost rada od kuće može biti privilegija, ovih dana kada je zbog pandemije koronavirusom sve više ljudi svoja uobičajena radna mjesta zamijenilo s kućnim uredom, ali i kućnom izolacijom - ta privilegija lako se može pretvoriti u veliki izazov pun nedostataka.
Jedan dan ćeš se možda moći stvarno zadubiti i riješiti svoje radne obaveze, a već drugi bi se mogla osjećati nemotivirano, usamljeno i izolirano, a možda i klaustrofobično, posebno ako nemaš balkon ili dvorište, a s obzirom na situaciju, moraš biti kod kuće.
Dakle, bez obzira je li ovih dana tvoje radno mjesto kuhinja i kuhinjski stol ili imaš radnu sobu, postavljanje pravila i granica za sebe je ključno za uspješan rad od kuće. Ako si jedna od onih koji se bore s održavanjem rutine, produktivnosti i motivacijom, izdvojile smo nekoliko savjeta i trikova koji će to promijeniti.
Čisto radno okruženje
"Zasebni 'kućni ured' je idealna opcija, ali nije potrebna, odnosno obavezna za uspješan rad od kuće", rekla je za Popsugar Jane Miller, osnivačica JaneKnows.com, stranice koja pruža savjete o karijeri. "Vaš kuhinjski stol može biti itekako dobra opcija, ali svakako se pobrinite da prostor u kojem radite bude čist i uredan, dakle, ako je riječ o kuhinji - operite posuđe i neka radne površine budu uvijek čiste i uredne za vrijeme vašeg radnog vremena."
Radno mjesto ne smije biti isto kao i mjesto za odmor
Oni koji već godinama rade od kuće sigurno će naglasiti da radni prostor ne bi smio biti na istom mjestu koje povezuješ s odmorom. Odnosno, nemoj pokušavati izvršavati svoje radne obaveze dok ležiš u krevetu jer su iskušenja i distrakcije jednostavno prevelike i lakše ćeš im odoljeti ukoliko stvoriš pravo radno mjesto za stolom, gdje god on bio.
Kvalitetna i udobna stolica
Dobra ergonomska stolica u potpunosti može promijeniti tvoje radno okruženje kod kuće. Udobnost je jedna od ključnih stvari za produktivnost, stoga se zaputi u online shopping ukoliko je nemaš.
Nemoj raditi u pidžami
"Ne morate nositi visoke pete i sako, ali presvlačenje iz pidžame pomoći će vam u tranziciji iz lijenog u radno stanje uma", objašnjava Jill Jacinto, stručnjakinja za karijere. U potpunosti se slažemo jer odjeća zaista može utjecati na raspoloženje i stanje uma, stoga preskoči pidžamu i kućni ogrtač kako bi se svoje radno okruženje što više učinila radnim, produktivnijim i učinkovitijim.
Isplaniraj radni dan na način da ga prilagodiš vremenu kad si najproduktivnija
Planiranje zadataka oko tvojih najproduktivnijih sati je ključno. Nisu svi jednako učinkoviti od 9 do 5, posebno ako imaju i djecu ili druge obaveze. Možda je za tebe bolje da radiš od 7 ujutro do podneva i zatim od 18 sati nadalje dok ne završiš s poslom. Isplaniraj si radni dan kako tebi najbolje odgovara, odnosno na način da rad od kuće ide u tvoju korist.
Postavi realne svakodnevne ciljeve
"Postavljanje ciljeva uvijek je važno za uspješne rezultate, ali podjednako je važno osigurati da su oni izvedivi u razumnom roku", objašnjava Miller. Ne pokušavaj u jednom danu izvršiti sedam različitih zadataka - dodijeli određene stvari za svaki sat. Neka bude praktično!
Određene aplikacije mogu ti pomoći ograničiti raznorazne distrakcije
Danas postoje brojne aplikacije koje mogu pomoći u povećavanju produktivnosti na način da ograniče vrijeme koje provodiš na web stranicama koje nemaju veze s tvojim poslom i zbog kojih samo trošiš vrijeme bezveze. Jednu od njih smo i same isprobale, a riječ je o aplikaciji StayFocused, koju svakako preporučujemo.
'Počasti' samu sebe kad završiš s poslom
"Prije nego što otvorite svoje omiljene blogove ili čitate vijesti, pogledajte svoj popis obaveza i radite na svom prvom zadatku dok ga ne prekrižite", savjetuje Jacinto.
Nakon toga priušti si pet minuta skrolanja na Instagramu ili gledanja televizije. Postavi si stvarni alarm na telefonu tako da znaš kada je 'vrijeme nagrađivanja' gotovo, odnosno kada je vrijeme da se vratiš daljnjem radu.
U pauzama razgovaraj s ljudima
Ako ne živiš sama, u pauzi svakako razgovaraj s ukućanima, a ako živiš sama, iskoristi pauzu za telefonski ili Skype poziv prijateljima, obiteljskim članovima ili kolegama.
"Interakcija s drugima pružit će vam više osjećaja zajedništva i produktivnosti. Lako je skrenuti s dobrog puta kad ste sami, pobrinite se da se to ne dogodi", govori Miller.
Napravi 'recap' svog radnog dana ili tjedna
Razmisli o tome da procjenjuješ svoj rad na tjednoj ili čak dnevnoj bazi. Takva procjena trebala bi uključivati tvoje promišljanje o onome što si taj dan ili tjedan napravila, a što će ti sljedeći dan ili tjedan puno značiti u pogledu produktivnosti i učinkovitosti. Odgovori sama sebi iskreno na ova i slična pitanja: Jesi li ispunila svoje zadatke? Jesi li dostigla svoje ciljeve? Jesi li zadovoljna odrađenim?