Poslovni pokloni su idealna prilika za povezivanje s klijentima. To je način da im zahvalite za poslovanje i istodobno ojačate vrijednost vlastitog branda. Obzirom da je početak studenog, krajnji je čas za odabir darova za poslovne partnere.
Kupovina savršenog dara za poslovne partnere može biti težak zadatak, pogotovo zato jer je izbor velik. Prije nego što donesete odluku o kupovini poklona, imajte na umu nekoliko bitnih stvari.
Popis poslovnih partnera i darova
Prije nego počnete razmišljati o samim poklonima napravite listu poslovnih partnera koje ćete darivati, razdijelite ih u nekoliko grupa, te ih poredajte po važnosti. Za poslovne partnere koji su vam važniji, naravno, izabrat ćete bolje poklone, dok je nekima dovoljno samo poslati čestitku ili kalendar. Ako imate dućan ili frizerski salon, svim kupcima/klijentima možete u vrijeme božićnih blagdana dijeliti kemijske olovke, upaljače, privjeske i slično.
Kad imate uređenu listu, znate koliko vam darova treba. Sad možete odrediti koliko okvirno novaca mislite potrošiti za poklone. Prilikom odabira poklona na koje želite nešto otisnuti imajte na umu da se dotisak plaća i to obavezno uračunajte u cijenu poklona (npr. cijena kemijske olovke je 2 kn, a cijena dotiska 1,50 kn ako imate jednu boju ili 2,50 kn ako imate dvije boje, tako da vas može ukupno koštati i 4,50 kn po komadu).
Odredite koje ćete poslovne partnere osobno obići i uručiti im poklon, a kojima ćete poslati poklon paket. To vam je bitno kako biste na vrijeme mogli dogovoriti sastanke i obići sve partnere koje ste planirali. U prosincu su svi obično u gužvi i u pravilu nije zgodno samo banuti nekome u ured, tako da se svakako prije najavite i dogovorite termin kad im odgovara da ih obiđete.
Kad započeti s odabirom darova
Minimalno 4-6 tjedana prije datuma darivanja partnera morate odabrati poklone i dogovoriti se za tisak. Morate voditi računa o tome da što je bliže prosinac, to su tiskare zatrpanije poslom, kao i poduzeća koja se bave prodajom poklona. Želite li tiskati kalendar sa logotipom svoje firme, računajte na minimalno 2 tjedna čekanja. Kod naručivanja poklona poput pribora za pisanje, šalica, upaljača, majica, jakni i drugih predmeta na koje ide tisak, morate imati na umu da ih je možda potrebno čekati da stignu, ako ih već nemaju na skladištu. To ponekad znači dodatnih 2-3 tjedna čekanja.
Savršeni poklon za svakog poslovnog partnera
Kao što smo već spomenuli, dobro je napraviti nekoliko grupa poklona. Pod uobičajene poslovne poklone možete uvrstiti kalendare, kemijske olovke, privjeske i slične predmete s logotipom vaše firme.
Kod darivanja važnijih poslovnih partnera, imajte na umu nekoliko praktičnih savjeta:
- Svi volimo primiti neočekivani dar, a još više volimo primati darove koji nam se sviđaju ili ih, u najmanju ruku, možemo koristiti. Razmislite o tome koliko je određeni poklon primjeren za primatelja. Malo je vjerojatno da ćete zadovoljiti svakoga, ali probajte barem zadovoljiti većinu.
- Unatoč velikom izboru antistres loptica, kalkulatora i drugih kreativnih poklona, najpoželjniji poslovni darovi su i dalje tradicionalne košare s delicijama, vino i čokolade.
- Kad birate poslovni dar, on ujedno predstavlja kvalitetu vaše marke, tako da odabir poklona loše kvalitete može biti skupa pogreška. Ako je vaš budžet tanak radije odaberite manji dar bolje kvalitete.
- Darivate li inozemne partnere morate voditi računa o njihovim lokalnim običajima. Tako na primjer Nijemcima nemojte poklanjati kišobrane, noževe ili škare jer smatraju da ti predmeti donose nesreću. U Kini, dar ne smije biti umotan u bijelo jer simbolizira smrt. Portugalci, Irci, Belgijanci i Rusi neće očekivati velike poklone, dok među Britancima i Šveđanima nije niti uobičajeno darivati poslovne partnere.