Pandemija koronavirusa iznenada je šokirala svijet, a sada su njezine posljedice sve više vidljive i u ostalim aspektima našeg života. Svijet kao da je stao, a osim straha od virusa, prisutan je strah od gubitka posla, pa se tako popriličan broj građana već suočio s brojnim promjenama, ali i posljedicama ove pandemije na posao te načine poslovanja.
Jedan od njih je i Dorijan Elezović koji je s nama podijelio svoju priču.
Dorijan je godinama bio u novinarstvu, a onda je u svibnju prošle godine odlučio krenuti u nove pobjede. Otvorio je PR agenciju 'Redakcija', koja je ubrzo postala jedna od najuspješnijih PR tvrtki u Hrvatskoj.
"Nisam više htio biti dio sustava, htio sam osjetiti više sebe u poslu, više odlučivati, a opet kapitalizirati sve ono što sam naučio tijekom niza godina u medijima. Često slušam kako se ljudi boje pokrenuti nešto, ja se nisam bojao. Niti sekunde", govori Dorijan kojem je novinarska perspektiva u ovom poslu puno pomogla jer je znao što i kako treba raditi, ali i kako ljudi dišu i što žele.
Ipak, nepredviđene okolnosti i ova krizna situacija pogodile su i njegov posao.
"Svi smo okupirani ovom situacijom. Ne postoji nitko koga ovo ne opterećuje, bilo poslovno ili zbog zdravlja. Ne mogu se pohvaliti da poslovi dolaze sa svih strana jer naprosto ne proizvodim hranu i nisam u farmaceutskoj industriji, a tvrtke najčešće prvo režu marketing što je loše za sve", objašnjava Dorijan te dodaje koliko je to loše jer promocija je u kriznim vremenima itekako važna.
"Nije važno koliko ulažete, ali ulažite. Jer teško možete očekivati napredak ako najednom nitko ne čuje za vas. Kada se sve utiša, nemojte da netko pomisli da ste se ugasili. Ljudi imaju potrebe i tijekom kriznih vremena samo što se mijenjaju prioriteti."
I dok trenutno odlično posluju farmaceutska, prehrambena i kozmetička industrija, kao i internet sadržaji te web prodaja, Dorijan ističe kako 'nitko ne bi trebao stati s komunikacijom jer konzument želi čuti vaš glas i kada su vremena teška'. Zbog toga poziva sve, bez obzira koji posao rade, da ne nestanu i da se ne predaju. "Najgore je kada se predate i odrežete tamo gdje si gubite prostor na vidljivosti. Ponekad od panike gledamo u krivom smjeru", dodaje.
I sam je iskoristio višak vremena i napravio jedan promo video za svoju agenciju, a plan mu je ovo vrijeme iskoristiti za osmišljavanje priča za klijente, ali i za osmišljavanje novih sadržaja. "Svaki dan pratim sve i padne mi neka ideja kako bi se sad dobro mogla plasirati neka priča. Ono čemu se sada nadam jest da ovo s virusom brzo prođe, da država oprosti poreze i doprinose i da sve krene raditi. Plan mi je da kad sve ovo prođe, svojih tisuću ideja dobijem priliku realizirati. Želim samo da završi ova 'zatvor' agonija jer teško je svaki dan slušati loše vijesti i biti zatvoren. Ok, moramo. I trebamo sada biti odgovorni, ali da je teško, jest."
Upravo ga ti planovi za budućnost i drže pozitivnog u ovim danima jer jedva čeka raditi kao do prije nekoliko tjedana i pomoći drugima da poprave poslovanje, da budu vidljiviji, primijećeni.
A do tada uživa u svježem zraku sa svojim psom i koristi ovo vrijeme za sve što prije nije stigao. "Jako volim kuhati i trudim se i po tom pitanju biti kreativan. Pečem kolače. Zapravo, vrlo sam kulinarski talentiran, ali ograničen jer sam dosta izbirljiv. Čekam dok prašina padne (smijeh) pa onda opet čistim, čistim… Preslagujem ormare…Imam u planu srediti podrum i očistiti garažu. Želim ovaj trenutak učiniti korisnim za sebe. U blizini imam šumu u kojoj nema nikoga pa znam sa psom skoknuti udahnut zraka, promislit o svemu i vratiti se doma mišlju čišći."
I na kraju, pitale smo ga što će prvo napraviti kad se ukinu svi oblici karantene i kad se život vrati u normalu.
"Veselim se što ću i dalje kuhati i šetati šumom, ali ću uz to imati i osjećaj slobode koji u ovoj situaciji nažalost nemamo. Želim otputovati negdje. Otići roditeljima u Rijeku, vidjeti moje more, osjetiti meni najdražu buru, zagrliti ljude koje sada niti vidim niti smijem grliti. Želim da me ova izolacija učini boljim čovjekom, da sve o čemu sada promišljam ima učinak. Vjerujem da svi priželjkujemo osjećaj slobode i nevažno je što ćemo prvo učiniti. Važno je da se promjeni taj osjećaj oduzetosti komoditeta. A opet… Ja volim misliti da je ovo vrijeme koje nas uči da budemo bolji. Sve ima neki razlog. Ja se ne želim zamarati teorijama zavjera. Ja sam siguran da se sve ovo događa kako bismo naučili biti bolji, skromniji, zahvalniji i u konačnici sretniji."
Dorijan je samo jedan od poduzetnika koji je pogođen cijelom situacijom u kojoj smo se našli. Upravo kako bi i mi s portala žena.hr podržali naše poduzetnike, obrtnike, dizajnere... sljedećih dana objavljivat ćemo priče i intervjue s njima i kako su se snašli.
Stay positive, ostani negativna. #podrzidomace