Od broševa do baršunastih torbica koje oduzimaju dah - upoznajte dame koje su stvorile domaći brend neodoljivih modnih dodataka

Ovih je dana, kada svijetom hara pandemija i kada očekujemo ekonomski teška vremena, više no ikad bitno podržati male poduzetnike i lokalne dizajnere, a mi smo zato odlučile razgovarati s dvije divne dame, Rijanom Hadžić Radoš i Ivicom Nolom koje stoje iza poznatog brenda Nohaa

Od broševa do baršunastih torbica koje oduzimaju dah - upoznajte dame koje su stvorile domaći brend neodoljivih modnih dodataka

Hrvatska dizajnerska scena u posljednjih desetak godina apsolutno je procvjetala, pa smo tako doživjeli veliki porast malih hrvatskih brendova koji su nas svojim proizvodima iz godine u godinu sve više oduševljavali.  Jedna od takvih uspješnih lokalnih poduzetničkih priča definitivno je ona o brendu Nohaa, iza kojeg stoje dvije kreativke, inženjerke i Makaranke – Ivica Nola i Rijana Hadžić Radoš.

Kako smo u posljednja dva mjeseca posvećene promoviranju hrvatskog dizajna i proizvoda, odlučile smo s njima razgovarati i predstaviti vam neodoljive torbice i modne dodatke koje stvaraju u svojoj kreativnoj radionici. Od baršunastih torbica s mašnama, do šarmantnih broševa – ima tu svega.

„Nas dvije zapravo se poznajemo još od srednje škole, ali naše pravo prijateljstvo započelo je u Zagrebu gdje smo se nas dvije Makaranke istinski našle, na istom fakultetu u istoj zgradi – jedna poviše druge. Sad kroz šalu kažemo da to nije bila samo puka slučajnost. S obzirom na to da smo obje dosta kreativne, prijavile smo se na kreativni natječaj časopisa Cosmopolitan na kojemu smo i pobijedile nakon čega su se naši broševi prodavali uz Naomi Campbell parfeme u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini. Pobjeda nam je dala vjetar u leđa i počele smo razmišljati kako pokrenuti posao iz, tada još uvijek, samo hobija“, pričaju nam ove dvije inženjerke koje su unatoč tome što nisu imale mnogo znanja o poduzetništvu, svojom voljom i trudom uspjele izgraditi jedan od najprepoznatljivijih hrvatskih brendova ručno rađenih torbica.


Svoje su prve broševe tako krenule izrađivati iz studentskog doma, a ideja da stvaraju torbice krenula je iz njihove vlastite potrebe za lijepim torbicama kakve nisu mogle pronaći u ponudi dućana, a nakon što su ih počele izrađivati za sebe i time prikupile mnoge komplimente prijateljica shvatile su da je to poslovni put kojim trebaju krenuti.

„Iako je Nohaa nakon deset godina postojanja najpoznatija po svojim ručno rađenim torbicama za sve prilike, u ponudi imamo i određeni asortiman odjeće i modnih dodataka. Ono što nas i naše proizvode karakterizira, te na što smo iznimno ponosne, jest to da smo mi uistinu handmade brand rađen s ljubavlju te da je svaki komad koji napravimo, zaista poseban. Drago nam je da tu energiju osjete i naše klijentice“, pričaju nam Ivica i Rijana koje tvrde da su njihovi unikatni komadi prije svega namijenjeni mladim djevojkama i ženama koje prate trendove.

Slogan koji nas vodi jest: „Budi posebna, nosi Nohaa“, tako da se uvijek trudimo kreirati nešto novo što će se uklopiti u svačiji stil i biti nosivo, a od čega će se naše klijentice osjećati posebno. Kroz godine smo osmislile brojne modele, od većih do manjih, svečanijih pa do onih više casual. Osim što se trudimo oko samog dizajna i funkcionalnosti, posebni naglasak stavljamo i na kvalitetu. Najbolji pokazatelj da to radimo dobro jest činjenica da i klijentice to prepoznaju te nam se godinama vraćaju“, objašnjavaju nam svoju poslovnu filozofiju.

Dokaz koliko je Nohaa brend popularan je i lista čekanja za torbice, koja trenutno znači da bi se nakon narudžbe torbice na nju trebalo čekati oko 6 tjedana. Proces izrade ručno rađenih, unikatnih komada kompleksan je i dugotrajan – ali čekanje se uvijek isplati, jer su konačni rezultati neodoljivi.

Kroz godine Nohaa je dizajnirala više od 50 različitih modela koji se mogu izraditi u različitim bojama i kombinacijama tako da je ukupni broj modela i varijacija uistinu ogroman. Iako ih ima puno, svaki model ima svoje ime, a evo još uvijek znamo sve.  Postoji par modela koji su već godinama iznimno popularni i ne izlaze iz mode, kao što su Lalita, Marla, Erica, Boho Limited i Postman Limited a koje klijentice jako vole. Sa svakom novom sezonom dođu i neki novi hit modeli, boje i uzorci“, opisuju nam Ivica i Rijana svoju bogatu ponudu koju smo prvi puta primijetili na Instagramu.


Romantične male torbice u raznim nijansama baršuna, veće četvrtaste torbe za poslovne prilike i zanimljive kombinacije boja odmah su nas, kao i mnoge druge žene, osvojile. S obzirom na to da se radi o ručnim radovima, cijena ovih torbica ne može biti kao ona iz high street dućana, ali su zato su i ove dizajnerske torbice unikatne i znatno kvalitetnije, a pričaju i odličnu dizajnersku priču.

„Koristimo samo najbolje materijale jer želimo da torbica traje što duže, ne samo jednu sezonu što uvelike utječe na samu cijenu, ali smatramo da smo i dalje ekonomski vrlo prihvatljive s obzirom na to da? se radi o handmade proizvodu. Kao poduzetnice, postoje i određena davanja državi stoga možda nismo konkurentni nelojalnoj konkurenciji koja može ponuditi nešto nižu cijenu od naše, ali ne mogu pružiti istu kvalitetu jer se radi o masovnoj proizvodnji“, objašnjavaju nam taj segment svog poslovanja.

Posebne, predane i poduzetne, Ivica i Rijana svojom najvećom prednosti u odnosu na konkurenciju smatraju svoju skromnost.

„Često nam klijentice i prijatelji znaju reći da uistinu i živimo ono što pričamo, te istinske vrijednosti, a to nam je, kao osobama, uistinu pravi kompliment. Na kraju krajeva, smatramo da su ta naša predanost, odricanje i skromnost – ključ našeg uspjeha. „U pobjedi se ne uzvisi, u porazu se ne ponizi“, pričaju nam.


Iako su u posljednjih deset godina postigle veliki uspjeh i iz improvizirane „radionice“ u studentskoj sobi prerasle u pravi mali dizajnerski pogon, trenutna situacija s korona virusom prijeti i njihovom brendu, kao i mnogim drugim malim poduzetnicima, brendovima i proizvođačima. Naime, s obzirom da je svjetska ekonomija stala, a mnogi ljudi dobili otkaze, očekuje se velika ekonomska kriza koja bi se itekako mogla odraziti i na nas u Hrvatskoj.

Već sada, nakon samo dva mjeseca aktivne borbe s COVIDOM-19, Ivica i Rijana osjećaju utjecaj pandemije na svoje poslovanje.

„Nažalost, i mi spadamo među poduzetnike koji su pogođeni pandemijom korona virusa. Problem nam je trenutno nabava repromaterijala za izradu koji nabavljamo iz Kine, Italije i Njemačke stoga su određene narudžbe na čekanju, ali to ne znači nužno da mi mirujemo. U glavi već razvijamo nove ideje i proizvode. Neke klijentice su uslijed ovih izvanrednih okolnosti i neizvjesnosti koje je donijela pandemija koronavirusa ipak otkazale narudžbu, što naravno, razumijemo, dok su druge ipak pristale sačekati. U stalnom smo kontaktu s klijenticama, bitno nam je zadržati njihovo povjerenje“, objašnjavaju nam trenutnu situaciju i dodaju kako je pad potražnje osjetan. Naime, prije no što je kriza izbila, na torbice se čekalo i do deset tjedana, a sada je zbog smanjenje potražnje taj rok pao na 6 tjedana.

„Prije ovih okolnosti, u planu je bilo lansiranje proljetne kolekcije i nekih drugih noviteta iz Nohaa ateljea, ali trenutno je sve on-hold. Država bi u ovoj situaciji trebala više stimulirati domaću proizvodnju.  Od iznimne je važnosti za vitalnost cijelog sustava, ne samo nas dizajnera, da država pokaže što više razumijevanja. Hrvatski dizajneri su nerijetko, jednako dobri, ako ne i bolji te kvalitetniji od stranih. Osim toga, u moru high street brandova, ipak si donekle drugačiji, kako mi volimo reći posebniji, ako nosiš domaće dizajnere“, govore nam ove dame koje unatoč trenutno nezavidnoj situaciji nisu zabrinute za budućnost svog poslovanja.

Godinama su gradile svoj brend, prepoznatljivi stil i odnos s klijenticama, pa se ne boje da će se ponovno pokrenuti kada se stvari s koronom smire.

S obzirom na brand koji smo godinama stvarale i koji je vrlo prepoznatljiv među svojom publikom, vjerujemo da budućnost tvrtke Nohaa dizajn nije upitna. Iako nam ekonomska predviđanja nisu naklonjena i svjesne smo da nas čeka teško i izazovno razdoblje, nema mjesta strahu. Trudimo se biti pozitivne i vjerujemo da ćemo ovu krizu zajedničkim snagama prebroditi“, zaključuju Ivica i Rijana.