Koliko se teško nadređenim osobama postaviti u poziciju svojih zaposlenih, toliko je isto teško zaposlenicima staviti se u poziciju nadređenih. Naime, nadređene osobe vrlo često imaju drukčije gledište kako bi se određeni posao trebao obavljati i kako bi se problemi trebali rješavati.
Kada se pita nadređene, jedna od najčešćih pogrešaka koje rade zaposlenici jest da pred njih iznose probleme, bez da imaju ideje za potencijalna rješenja, pa na kraju, bili oni krivi za probleme ili ne, mogu postati kolateralna žrtva, samo zato jer su iznijeli problem. Kako se ne biste našli u poziciji krivca, pa čak i „žrtvenog janjeta“, evo kako ne smijete postupati.
Donositi probleme, ali ne i rješenja – Zaposlenici se najčešće fokusiraju na probleme, a od nadređenog očekuju da iz rukava sipa rješenja, što je u većini slučajeva nemoguće, bez obzira na to koliko nadređeni bio sposoban. Ono što je potrebno uz problem, jest predložiti rješenje o kojem se može raspravljati i prilagođavati ga.
Ne prihvaćate odgovornost – Najlakše je lopticu prebacivati na drugog, bez obzira na to bili vi krivi ili ne. Bolje ćete proći kod većine nadređenih ako priznate svoju odgovornost, bila ona djelomična ili potpuna, jer će to značiti da ste osobno angažirani u poslu koji radite, te da vam je stalo da odradite posao kako treba. Nadređeni je onaj koji snosi najveću odgovornost, ali to ne znači da i zaposlenici isto tako ne dijele određenu odgovornost prema poslu koji obavljaju.
Nemojte misliti da je sve „crno-bijelo“ – Nemojte biti toliko zaokupljeni problemom da ne možete razmišljati dalje od toga. Kao što znate, ništa u životu nije crno-bijelo, pa tako ni taj problem. Ako se ponašate tako, onda nećete biti sposobni sami ili sa svojim kolegama, pa tako i nadređenim smišljati konstruktivna rješenja. Zaposlenici koji nemaju sposobnost sagledati širu sliku, često ne traju dugo.
Foto: zphoto83 - fotolia