Kako se nositi s neugodnim suradnikom?

Što kada idealnu uredsku atmosferu pokvari jedna osoba?

Kako se nositi s neugodnim suradnikom?

Većina suradnika s kojima dijelite uredske prostorije je ugodna: slažete se, profesionalno se podupirete i pomažete svakom prilikom, međutim, jedna osoba vam kvari prosjek, a većinu dana i raspoloženje. Ako radite s naprasitom osobom koja će u svakoj prilici iskoristiti "as u rukavu" i nametnuti se kao nasilnik, a ne suradnik, posao može biti izvorište stresa u vašem životu. Umjesto ugodne radne sredine, morate se pomiriti s teškim grčem u želucu svaki put kada između vas nastane "situacija".

Neugodni kolega će možda preuzeti svu slavu za tuđi posao, reagirat će nasilno kada se osjeća pod pritiskom i "terorizirati" ostale suradnike stalnim spuštanjem, omalovažavanjem i ružnim riječima. Takve se osobe većina zaposlenika boji i svi hodaju kao po ljuskama jajeta, jer žele izbjeći nove sukobe i priliku da oni postanu meta prema kojoj su usmjerene neugodnosti.

U pravilu će takav suradnik svoje lice pokazati pred kolegama, ali ne i pred nadređenima – što može biti izuzetno frustrirajuće ako pokušavate stati na kraj takvom ružnom ponašanju. Tvrtke u kojima vlada ozračje natjecanja imaju veće šanse "skrivanja" takvog neugodnog suradnika.

Što možete poduzeti kako biste olakšali radnu atmosferu?

Savjetnica Sarah Abell, ujedno i autorica knjige "Authentic – Relationships From the Inside Out" nudi tri rješenja: možete napustiti tvrtku, zakopati glavu u pijesak ili se suprotstaviti. U trenutnoj ekonomskoj situaciji rijetko tko si može priuštiti napustiti posao zbog loše atmosfere u uredu. Skrivanje i ignoriranje problema ga neće riješiti – on će i dalje biti prisutan svaki dan. Ostaje vam suprotstaviti se kolegi i objasniti gdje griješi.

Pripremite se. Vodite dnevnik svega što problematični kolega radi ili govori, a što nije u skladu s radnom atmosferom i fair-playem. Kada se oboružate činjenicama, na svojoj ćete strani imati snagu argumenata kojima ćete kolegi ili šefu dati do znanja kakvo je stanje stvari i koja je ozbiljnost situacije.

Odaberite trenutak kada ste staloženi i smireni – tada razgovarajte, a ne kada se sve skupi u vama i kap prelije čašu. U suprotnom ćete reagirati impulzivno i napadat ćete kolegu, umjesto da mu smireno obrazložite greške.

Budite jasni i obrazložite zašto je njihovo ponašanje neprimjereno i ne odgovara radnoj atmosferi vašeg ureda. Pružite drugoj strani priliku za objašnjenje, možda čak i ispriku, ali istovremeno, budite spremni na obrambeni napad.

Jasno iskomunicirajte problem i naglasite želju za slaganjem. Primjerice "bilo bi lijepo da možemo produktivno surađivati kao kolege, a ne kao protivnici, jer radimo za istu tvrtku".  Možda vaš kolega ne smatra kako je njegovo ponašanje neprimjereno i shvaća ga kao iskaz natjecanja i pozitivnog suparništva.

Ako mu smireno date do znanja kako je problem u njegovom pristupu, možda će uvidjeti kako ostale osobe drugačije shvaćaju njegovo ponašanje.

Međutim, ako vaš suradnik ne promijeni svoje ponašanje i ne prilagodi se situaciji, dajte mu do znanja kako ćete se obratiti višoj instanci i tako probati riješiti ovu neugodnu atmosferu.

K. Horvat
Ordinacija.hr