Danas sve više ljudi, osobito u razvijenim zemljama, počinje raditi od kuće.
Ako ste svoj šef, lako možete kreirati ured u vlastitom domu. Fleksibilnost u radu te tehnološki napredak doveli su do toga da mnoge tvrtke dopuštaju ili čak i potiču neki oblik rada od doma. Mnoga su zanimanja koja se mogu uklopiti u takav način rada, od pisanja, programiranja pa do tradicionalnijih zanimanja vezanih uz administraciju. Sve što vam treba je računalo.
Iako velik broj poslodavaca, osobito u Hrvatskoj, još uvijek nije dovoljno fleksibilno po tom pitanju, vidi se pomak. Posao od doma može donositi jednako dobre ili čak bolje rezultate.
Rad od kuće ima mnogobrojne prednosti, a komfor je jedan od njih. S druge strane, postoje i određeni nedostaci kad je u pitanju rad od kuće, koji vam, ako ne budete dovoljno pažljivi, mogu loše djelovati na karijeru. TV, Internet, klinci...mnoge su stvari koje vam lako mogu omesti pažnju ako radite od doma. Ipak, važno je ostati fokusiran, koliko god se to ponekad činilo teško.
Pitate se kako? Za početak važno je stvoriti radni prostor i organizirati radno vrijeme. Definirajte svoj raspored i pridržavajte se ga te nemojte odgađati svoje poslovne obaveze. Morate znati biti sam svoj šef.
Sve u svemu, ostati fokusiran kad radite od kuće je izazovno, ali ne i nemoguće. U nastavku s vama dijelimo savjete koji bi vam mogli pritom pomoći.
Ugasite društvene mreže
Lako se izgubiti u bespuću društvenih mreža, dok sati prolaze. Osim ako vam posao nije vezan uz društvene mreže, trebali biste ih se kloniti dok radite od doma. Odjavite se s Facebooka i Instagrama jer bi u protivnom više vremena mogli provesti na društvenim mrežama, umjesto da radite. Provjerite svoje profile odmah ujutro, a potom se posvetite poslu i nemojte provirivati na Facebook sve dok ne obavite većinu svojih radnih zadataka.
Kreirajte radni prostor
Vrlo je važno kreirati svoj radni prostor. Radni stol i računalo su minimum koji si morate osigurati želite li raditi od kuće. Odaberite prostor u kojem vas nitko neće ometati te u kojem ćete moći kreirati radnu atmosferu.
Definirajte raspored
Želite li raditi od kuće, morate znati biti sam svoj šef. Definirajte raspored kojeg ćete se pridržavati. Za svaki radni dan odredite zadatke koje morate obaviti i nemojte odgađati poslovne obaveze. Samodisciplina je ključan faktor kod rada od kuće.
Uzmite predah
Baš kao što imate pauzu dok ste u uredu, važno je uzeti si pauzu i ako radite od doma. Maknite se od računala na pola sata, popijte kavu, odite na kratku šetnju ili pojedite nešto. To će vam pomoći da izdržite do kraja definiranog radnog vremena, a i pozitivno će utjecati na vašu produktivnost.
Ugasite tv
Baš poput društvenih mreža, i tv može biti velika distrakcija. Stoga ga ugasite i nemojte ga paliti sve dok ne završite s poslom.
Postavite si ciljeve
Kod rada od doma vrlo je važno postaviti si ciljeve pomoću kojih ćete moći mjeriti svoju učinkovitost. Ako su ciljevi ispunjeni, znači da ste dobro obavili svoj posao. Osobito je postavljanje ciljeva vrlo važno ako ste sam svoj šef. U tom slučaju to je način da kontrolirate sami sebe i svoj rad te da mjerite svoju uspješnost.
Iako rad od doma nije za svakoga, većina ga ljudi možete obavljati. Naravno puno ovisi i o tome o kakvoj je vrsti posla riječ. Želite li biti produktivni te ostati fokusirani na posao dok radite od kuće, imajte na umu da je samodisciplina vrlo važna. Sve u svemu, mogućnosti za rad od doma ima uistinu mnogo, a i takav način rada donosi mnoge prednosti.
Foto: razvan ionut/Freedigitalphotos.net