Kriza koja traje posljednjih godinu- dvije zavukla se u gotovo sve grane poslovanja. Mnoge su firme propale, a većina je smanjila broj zaposlenika. Ukoliko ste među sretnicima koji su zadržali posao, sigurno ste na vlastitoj koži osjetili posljedice smanjenja broja radnih mjesta – sad radite i posao kolege koji je dobio otkaz. Nisu vam se smanjile obveze koje morate obavljati, a niste ni dobili povišicu zbog dodatnog posla koji su vam nakrcali na leđa.
Sada vam radni tjedan izgleda poput maratona – duži radni dani, dvostruko više mailova, a „to do“ lista vam je na kraju radnog dana duža nego na početku. Jednostavno nikako ne uspijevate dovršiti sve poslove, ali su zato zaostaci su iz dana u dan sve veći. Evo nekoliko savjeta kako izbjeći sagorijevanje na poslu:
Uspostavite ravnotežu
Kad puno radite, to itekako utječe i na vaš privatni život. Vrijeme je da se založite za sebe i za svoje potrebe. Pijte puno tekućine, obavezno odspavajte svojih 8 sati (ili manje ako vam je dovoljno), trudite se zdravo hraniti, a probajte ugurati i malo vježbanja u raspored. Nemojte zaboraviti na zabavu jer se morate negdje ispucati i opustiti, a kako bi se barem malo oslobodili stresa od posla.
Lista prioriteta
Kad ste pretrpani poslom, obično vam produktivnost opada jer nemate dovoljno vremena za obavljanje svih zadataka. Napravite listu prioriteta i pobrinite se da odvojite dovoljno vremena za najvažnije zadatke. Kako biste bili što učinkovitiji na sastancima, par minuta prije održavanja prođite kroz bilješke i zabilježite o čemu biste htjeli razgovarati. Tako će vam razgovori s partnerima i kolegama biti učinkovitiji i brži.
Pišite i bilježite
Nabavite si zgodan rokovnik koji ćete uvijek moći imati uz sebe. Koristite ga kako biste u njemu radili bilješke, liste obaveza i zapisivali stvari koje vam padnu na pamet. Kad vam se mozak pregrijava, teško je upamtiti sve što treba napraviti. Ako vas kolega zaustavi na hodniku i zamoli da mu ponovno pošaljete mail od prije tjedan dana, zapišite to u rokovnik. Tako nećete zaboraviti na to. Kraj obaveza koje niste ispunili stavite minuse, a kako ih rješavate, stavljajte im pluseve. Na kraju dana prijeđite bilješke koje ste napravili kako biste pripremili listu zadataka za iduće jutro. Čak i ako vas na poslu dočeka neka krizna situacija, moći ćete lako voditi računa i o drugim stvarima koje morate obaviti.
Organizacija mailova
Svi smo na neki način ovisni o mailovima i drugim oblicima brze komunikacije. No tijekom pretrpanog dana, gomila e-mailova će vam samo povećati stres. Oduprite se potrebi da otvorite mail čim vam pristigne u mailbox. Provjeravajte periodično mailove koji vam pristižu, i znajte da nije nikakav problem ako ne odgovorite odmah na njih.
Pauza za ručak
Iskoristite pauzu koju ste zaslužili. Nemojte raditi tijekom pauze za ručak. Već će vam i samo 20 minuta koje provedete udaljeni od radnog mjesta pomoći da se malo opustite i živnete, tako da ćete biti spremniji nositi se sa popodnevnim problemima.
Recite nešto
Ako ste stvarno pretrpani poslom i osjećate da taj problem neće lako nestati, porazgovarajte o tome sa svojim šefom. On možda ni ne primjećuje pod kolikim ste stresom, bilo zato što izgledate kao da sve držite pod kontrolom ili zato što je i on sam prezaposlen. Iako smatrate da vam nema pomoći, razgovor s nadređenima može pridonijeti rješenje. A i osjećat ćete se bolje i manje ćete imati zamjerki ako zatražite pomoć.
Kriza u poslovnom svijetu prevalila je još veći teret na leđa radnika