Dobro poslovno komuniciranje nije nešto što je usađeno u vašim genima, ono se godinama uči, stiče s vremenom. Ukoliko ga steknete, može vas dignuti u nebesa, a ukoliko vam nedostaje ta komponenta, može biti jedan od najvećih nedostataka. Ne upotrijebite li upravo vještinu komunikacije, vaše ideje ostat će samo vaše, nerealizirane, dok s dobrom i pravom komunikacijom možete doprijeti do ljudi u vašoj tvrtki i izvan nje, a rezultati će sigurno biti vidljivi.
Slušajte i vas će se čuti
Na žalost, za dobro poslovno komuniciranje ne postoji univerzalna formula koju bi svi mogli primijeniti. Upravo vi morate naći svoju formulu ili bolje rečeno skup formula koje će zajedno funkcionirati i dati pozitivan rezultat. Nije sve tako jednostavno, kako se možda na prvi pogled čini, pa će vam vjerojatno trebati pomoć od iskusnijih poslovnih ljudi na tom području, kolega ili nadređenih. Zamolite ih neka vam pomognu u poboljšanju vaših vještina poslovnog komuniciranja, zamolite neka vam daju savjete, ispravljaju u svemu što ne činite dobro i naravno prate vas u vašem napretku. Ukoliko imate posao na određeno, postoji mogućnost da će to biti jedan od razloga zašto ćete u budućnosti biti kandidat za stalan posao.
Ono što je vrlo važno u poslovnoj komunikaciji je sposobnost da slušate druge s razumijevanjem. Upravo ta vještina čini polovicu dobre poslovne komunikacije. Možda će vam se činiti da ste dobri i da slušate što drugi žele reći, no to često nije slučaj, nego u biti samo čekate da netko završi rečenicu kako biste vi nešto mogli reći. Ono što je najvažnije da postavite dobro pitanje i dobro slušate odgovor je u njemu se možda krije skrivena poruka koju tražite i neki skriveni motiv. Naposljetku, netko će vam možda reći zaista svoje pravo mišljenje koje ste željeli čuti.
Uvijek budite spremni
Svoje vještine poslovnog komuniciranja neprestano unapređujte, neka vam to postane nešto što neprestano činite, način na koji se ophodite. Počnite s pisanjem dnevnika rada, svojih zapažanja, izvješća svojem poslodavcu. Napišite što ste zamijetili, saznali, preporuke i primjerice potrebe kako biste poboljšali vaš posao, bez obzira što im i mnoge stvari osobno poručite.
Kada ste na sastanku, pobrinite se da se vaša prisutnost zamijeti pametnim pitanjima i odgovorima. Ponekad ćete se na tako nešto morati i prisiliti, no to je jedna od glavnih svrha poslovnog komuniciranja. Kada trebate pripremiti određeno izlaganje ili prezentaciju, bilo pred kolegama ili poslovnim partnerima, budite u potpunosti spremni, vježbajte je unaprijed.
Više i visoke škole, fakulteti, te poslijediplomski studiji sve više se bave stjecanjem vještina poslovne komunikacije, no na žalost to nije niti približno dovoljno kako biste stekli potrebne vještine. Jednako je s tečajevima koje nude određene obrazovne ustanove. Kao što je i slučaj sa bilo kojim poslom, potrebna je volja i strpljenje.
Davor Balaško