Gorivo je sve skuplje! Vozite tako da uštedite novac

Vozite se dalje za iste novce unatoč konstantnom povećanju cijena benzina

Gorivo je sve skuplje! Vozite tako da uštedite novac

S obzirom da cijene goriva idu samo prema gore (cijena najprodavanijeg Eurosupera BS 95 od prošlog tjedna iznosi 9,31 kunu po litri, Eurodizel BS  8,57 kuna po litri) važnije je nego ikada obraćati pozornost i na ovaj trošak, osobito ako vam je auto nezamjenjivo svakodnevno sredstvo.

Ne znamo koliko se vi razumijete u automobile i tehnologiju vezanih za njih, no kako god bilo ovaj članak vam neće biti na odmet jer ćete ili naučiti ili utvrditi gradivo o tome kako što "šparnije" voziti i potrošiti što manje benzina. Sve ovo što ćemo spomenuti lako je primjenjivo za svaku od nas, te će se osjetiti na vašem kućnom budžetu.

Važno je, naravno, pri kupovini odabrati vozilo koje manje troši, a tu su kod naizgled sličnih modela gotovo iste snage prilično velike razlike. No nakon kupnje, razlike mogu biti još drastičnije, a ovise o stilu vožnje i još koječemu...


Održavajte ispravan tlak u gumama

Uz ispravan pritisak zraka u gumama automobil će trošiti manje goriva, zato tlak u gumama provjeravajte svakih mjesec dana na benzinskoj pumpi i po potrebi ih napumpajte. Podatke o pravilnom tlaku u gumama naći ćete na unutarnjoj strani poklopca spremnika za gorivo ili s vanjske strane same gume, a ako ne znate sve ovo napraviti – zaposlenici na benzinskoj će to učiniti za vas. Ako je vaš automobil opremljen sustavom koji prati tlak u gumama, to je sada dio standardne opreme na svim novim automobilima, nemojte zanemariti kada vam alarm da do znanja da je pritisak prenizak (može se desiti da se alarm javi kad startate, ali se kasnije ugasi to je zato što se guma zagrijava – no vaše gume svejedno treba napumpati).  

Dakle, ako vozimo s permanentno preniskim pritiskom u gumama to dovodi do određenih posljedica. Prvenstveno, potrošnja goriva je povećana. Na duže vrijeme to nije zanemarivo. Nadalje, kod zimskih guma, ako je pritisak prenizak, guma se zagrijava što tijekom vožnje može dovesti do puknuća gume.

Isto tako pripazite da guma nije previše napumpana. Tada gume imaju manju "nagaznu" površinu, pa je i prilikom eventualnog jačeg kočenja i blokiranja kotača zaustavni put duži, a i vožnja neudobna.


Nemojte auto zagrijavati prije nego ga krenete voziti

Tehnologija u automobilima izgrađenima u posljednjih 10 godina omogućava da auto odmah čim krene funkcionira onako kako funkcionira u vrhuncu svoje efikasnosti. Zagrijavanje automobila ili čekanje da grijanje u automobilu proradi – je trošenje benzina koje se kroz neko vrijeme itekako osjeti. Dakle, zimi nemojte zagrijavati zaleđeni automobil prije kretanja, već ga prvo očistite od snijega i leda i odmah krenite. Isto tako pri svakom zaustavljanju dužem od 20 sekundi: na semaforu, pružnim prijelazima, u koloni… ugasite motor.


Nemojte koristiti benzin veće oktanske vrijednosti nego što je preporučena

Tankanje benzina veće oktanske vrijednosti (dakle ako vašem autu treba Eurosuper 95, a vi tankate Eurosuper 98) nego što je preporuča proizvođač automobila neće poboljšati vašu ekonomičnost goriva, tako da nije vrijedan dodatne cijene koju ćete platiti po litri. Istina je da će ovo povećati snagu motora za nekoliko postotaka ( i ne, ništa se neće dogoditi ako ulijete ovo gorivo jer će upravljačka elektronika u automobilu podesiti kut pretpaljenja i snagu prema benzinu), no to se naprosto ne isplati, a vama je u interesu uštedjeti novac.


Image




Vozite štedljivo

Razlika u potrošnji između maksimalno agresivne i maksimalno štedljive vožnje u gradskim uvjetima može iznositi i do 40 posto, a ako ste umjeren vozač, prateći slijedeće savjete možete uštedjeti i do 15 posto goriva.

Vozite sporije -  U automobilu kompaktne klase na autocesti pri 150 km/h trošite dvije do tri litre više nego pri 130 km/h. Pri 100 km/h potrošnja je još dvije litre manja. U gradskoj vožnji najnižu potrošnju možete ostvariti vožnjom od 50 do 70 km/h u najvišem stupnju prijenosa (brzini). Vožnja pri niskom broju okretaja štedi benzin. Znači kod vožnje brzinom 50 km/h koristite četvrti ili peti stupanj prijenosa.  

Pratite promet - nagla kočenja i ubrzanja povećavaju potrošnju goriva. Prilagodite se ostalim sudionicima u prometu i usporavajte i ubrzavajte polako.

Nekoliko odličnih savjeta dao je Autoportal.hr:

  • Održavajte brzinu vožnje konstantnom koliko god to možete. Kočite uz korištenje motora (oduzimanjem gasa), a nožnu kočnicu koristite što je moguće manje. Kod brzine 50 km/h u petom stupnju prijenosa otpustite pedalu gasa 100 metara prije crvenog svijetla.
  • Razmišljajte koliko i kada ćete ubrzavati - do brzine 50 km/h poželjno je da u svakom stupnju prijenosa ubrzavate naglo i kratko sve do petog stupnja prijenosa. Kod veće brzine od 50 km/h ubrzanja trebaju biti nježna. Stupnjeve prijenosa do petog (šestog) mijenjate tečno i što brže.
  • Vožnja uzbrdo i nizbrdo -  održavajte jednaku brzinu vožnje uzbrdo i nizbrdo. Prije dolaska na sam vrh prijevoja (ubrdice) popustite malo gas i na spustu održavajte istu brzinu kao i kod uspona. Pažljivo i s osjećajem pritišćite i otpuštajte nogom pedalu gasa.


Riješite se suvišne prtljage

Što je vaš automobil teži to je više energije je potrebno da se kreće, zato se riješite svega suvišnog iz automobila. Ne ostavljajte nepotreban teret i prtljagu u vozilu. Ako vam ne trebaju uklonite krovne nosače i krovne kutije – ovo je važno i zato jer što je manje aerodinamičan to više goriva troši.


Klima samo kada je zbilja potrebna

Klima-uređaj koristite samo kada vam je zaista potreban, dakle pri visokoj temperaturi i za odmagljivanje stakala. Svi elektronički uređaji u vozilu, grijanje sjedala, grijanje stražnjeg stakla i slično u pravilu povećavaju potrošnju. Koristite ih samo kada je zbilja potrebno. I na kraju - redovito održavajte svoj automobil. Prljavi filtri, istrošene svjećice i neispravna elektronika također povećavaju potrošnju.

Image