Prekrasnom mirisnom mediteranskom cvijetu nisu mogli odoljeti sudionici izbora najljepše poštanske marke za 2010. godinu koji je organizirala Hrvatska pošta. Upravo je marka s motivom božura uvjerljivo pobijedila. Od ukupno 3669 glasova Božur je dobio čak 812. Sa 699 osvojenih glasova na drugom je mjestu bio blok Lubenice, a na trećem, sa 472 glasa, poštanska marka Dječji svijet iz serije Europa.
Blok Božur čine dvije marke, svaka vrijednosti 3 kune. Marke vrijede za plaćanje poštanskih usluga u unutarnjem i međunarodnom poštanskom prometu. Najljepša poštanska marka s motivom hrvatskih vrsta božura izdana je lanjskog 8. ožujka u nakladi od 45 000 primjeraka, a autorica joj je zagrebačka dizajnerica Sabina Rešić. U želji da hrvatske marke budu što ljepše te da nađu svoje mjesto u brojnim filatelističkim zbirkama, Hrvatska pošta već 14 godina zaredom organizira izbor najljepšeg izdanja poštanskih maraka. U HP–u ističu kako se u azijskoj kulturi malo koji cvijet cijeni kao božur koji je čest motiv u kineskoj umjetnosti. Kao zanimljivost navode da je blok Božur oduševio upravo kineske filateliste, ne samo zato što je prikazao njihov omiljeni cvijet, nego i stoga što je velike umjetničke vrijednosti te je čak pola naklade ovih maraka prodano na kineskome tržištu. Božur je raširen većinom po brdskim i gorskim područjima umjerenih dijelova sjeverne polutke. U uzgoju žive i do 50 godina te mogu narasti u impresivne grmove. Hrvatska flora broji tri vrste i nekoliko nižih svojti božura, a sve su zakonom strogo zaštićene. Blok Božur Hrvatske pošte prikazuje dvije vrste božura: planinski (velelisni) božur te obični ili ljekoviti božur. Poznato je više stotina različitih vrsta božura od kojih se mnoge, osim prekrasnim cvjetovima, odlikuju i ugodnim mirisom, obojenim listovima ili upadljivim plodovima.
Božur mirisna kolekcija
Izbor najljepše poštanske marke za 2010. prvi je put održan u suradnji Hrvatske pošte i poduzeća Stillmark Zagreb koje je ekskluzivni zastupnik prirodne kozmetike L'Occitane i Melvita. Na proglašenju najljepše marke predstavljena je ujedno i nova L'Occitane mirisna i make-up kolekcija koju na hrvatskom tržištu možemo očekivati krajem svibnja. Nova mirisna kolekcija Pivoine Flora slavi božur, mediteranski cvijet tisuću latica, i Floru, rimsku božicu proljeća. Božur je veličanstveni simbol ljepote koji nam svake godine u svibnju priređuje nevjerojatnu predstavu boja i mirisa. Svi proizvodi nove kolekcije sadrže ekstrakt božura iz mirisnih provansalskih vrtova obitelji Riviere, međunarodno poznatih uzgajivača božura sa 160 godina dugom tradicijom.
Tri nove mirisne poslastice
U novoj mirisnoj kolekciji nalazi se Eau de Parfum Pivoine Flora koji obavija svježe cvjetne note toaletne vodice Božur još bogatijim i izražajnijim mirisom. Spaja nježan, profinjen miris božura sa senzualnošću magnolije i dodirom drvenastih nota. Krema za ruke Božur obogaćena je karite maslacem te svojom mekom, bogatom teksturom hrani i štiti ruke i nokte. Uljepšavajuća krema za tijelo Božur hidratantna je, svilenkasto glatka krema koja ostavlja kožu namirisanom nježnim cvjetnim mirisom. Sadrži ekstrakt božura iz pokrajine Drôme u Francuskoj.
Nova make-up kolekcija inspirirana božurom
Inspirirana veličanstvenom predstavom boja i mirisa, koju nam svakog svibnja pruži cvjetanje prekrasnog božura, nova L'Occitane Božur make-up kolekcija donosi teksture koje će istaknuti ljepotu lica nježnim proljetnim nijansama. Njihovo izrazito lako nanošenje omogućuje prekrasnu paletu boja koja se prilagođava vašem jedinstvenom stilu. Kolekciju čine duo sjenila, kvartet sjenilo za oči, uljepšavajući puder za zdravi sjaj, ruž za usne, sjajilo za usne, balzam za izniman sjaj usana te duo kremasto rumenilo.
(M.G.)