Na radnom mjestu provodimo jako puno vremena pa je važno da nam ono bude ugodno. Iako sve veći broj ljudi radi od doma, velika većina ipak i dalje mora odlaziti na posao, a radno okruženje ima velik utjecaj na naše mentalno zdravlje.
Posao sam po sebi može biti naporan, no rad u toksičnom okruženju dodatno otežava situaciju i izaziva stres te izuzetno loše utječe na naše raspoloženje i zdravlje. Postoje određeni znakovi prema kojima ćeš vrlo lako prepoznati da je tvoje radno okruženje toksično, a neke od najčešćih otkrivamo u nastavku.
Loša komunikacija
Dobra komunikacija je ključ svakog uspješnog odnosa. Ako među zaposlenicima ne postoji komunikacija ili je ona loša, to može upućivati na loše vodstvo i toksičnu kulturu u radnom okruženju. Ako se neprestano dešavaju konflikti na radnom mjestu, visoka je razina stresa, ljudi su zbunjeni te se stvaraju problemi prilikom svakog projekta i nitko ne želi preuzeti odgovornost za važne stvari, vrlo je vjerojatno da je riječ o toksičnoj atmosferi.
Kolege ogovaraju jedni druge
Kao rezultat nedostatka pravilne komunikacije, u toksičnom se radnom okruženju često javljaju uredski tračevi. Ako ne postoji određeni 'kodeks ponašanja', počinju se širiti lažne ili iskrivljene informacije, ljudi ogovaraju jedni druge i radi toga pojedinci mogu nastradati ili čak i ostati bez posla.
Nema prostora za rast
Rast i razvoj na radnom mjestu nužni su i za naš osobni rast. Ako radiš u firmi koja inzistira na staromodnom načinu poslovanja te nove ideje nisu dobrodošle, zasigurno se osjećaš kao da si zapela u rutini ili te taj posao guši. Nemaš li prostora za rast te se tvoje ideje ne prihvaćaju, vrlo je vjerojatno da je riječ o toksičnom radnom mjestu. Ako si primijetila da ljudi godinama ostaju na istim pozicijama te nema mjesta za napredak, možda je vrijeme da razmisliš o promjeni posla.
Ne možeš kreirati ravnotežu između privatnog i poslovnog života
Ako ti se cijeli život vrti oko posla te uopće nemaš vremena za sebe, onda si definitivno na toksičnom radnom mjestu. Iako su karijera i posao važni, ipak postoje i stvari koje su puno bitnije. Važno je dati sve od sebe kad je riječ o obavljanju poslovnih zadataka, no ako i tijekom svog slobodnog vremena moraš raditi ili te šef neprestano uznemirava pozivima ili e-mailovima, možda bi trebala stati na trenutak i odrediti si prioritete. Koliko god da voliš svoj posao, ravnoteža između privatnog i poslovnog života mora postojati.
Nedostaje motivacije
Kada je radna kultura toksična te nema prostora za rast niti napredak, zaposlenici postaju demotivirani i nedostaje im novih ideja ili bilo kakva ambicioznost za poboljšanje poslovanja. U ovakvoj radnoj kulturi stariji zaposlenici ne pomažu novima da se asimiliraju, a komunikacija se svodi samo na ono što je nužno. Svatko radi samo ono što je nužno za opstanak.
Velika je fluktuacija zaposlenika
Još jedan od znakova koji pokazuju da je radno okruženje toksično je i kada zaposlenici dolaze i odlaze vrtoglavom brzinom. Danas ljudi (osobito milenijalci) sve veću prednost daju osobnom napretku i mentalnom zdravlju pa neće htjeti ostati na radnom mjestu koje im to remeti. Osobno zadovoljstvo postaje važnije od poslovnih rezultata i karijere.