Više mi je pun kufer tih reklama...

Danas će izmisliti svašta, samo da neki proizvod prodaju, a za to najbolja skupina su žene.

Više mi je pun kufer tih reklama...

Došlo je proljeće, a sa njim i svakojake glupaste reklame posvećene, a kome drugome, nego nama ženama. Čim ujutro upali kompjuter i prištekam se na net, odjednom sa svih stranica krenu flash reklame koje me bodu u mozak. "Kupite madrac na kojem spavajući gubite kilograme", prezgodna naga žena leži na madracu i smiješi se zadovoljno, jer sinoć je legla  nakon obilate visokokalorične  večere sa nekoliko kilograma viška, a evo nam je jutros, mršavija i sretnija. Kako divno, pomislila sam.

Zašto to nisam već kupila, pitam se? I ja želim biti takva ujutro. Onda naletim na tenisice koje kada hodate u njima skidaju kilograme i celulit, pa čarape koje vas masiraju i učvršćuju noge i stražnjicu, pa krema od tigrove sperme koja vam zaglađuje bore, krema od zmijinog otrova od koje se pomladite 10 godina i više, traperice koje vas izdužuju i masiraju, čizme u kojima vam noge izgledaju tanje za nekoliko centimetara, narukvica od poludragog kamenja koja vam otklanja sve moguće tegobe, grudnjak koji vam savršeno oblikuje grudi, ekstenzije za trepavice od kojih imate savršeno zanosni pogled holywoodskih glumica, steznik za struk od kojeg ste tanji za dva konfekcijska broja....

Ima toga još, ali ne pada mi sada sve na pamet. I ne mogu nego da se zapitam, jesmo li mi žene zaista toliko glupe da nasjedamo na ovako ponižavajuće reklame? Na žalost, jesmo. Doduše, ja sam prošla tu fazu davnih godina, kada nije bilo ovoliko osmišljenih proizvoda za maltretiranje žena, davno sam shvatila da je sve to dobro osmišljeni marketinški plan od kojeg nema nikakve dugoročne koristi. Jednostavno, kada poželimo nešto korisno učiniti za sebe, a da bude s brzim efektima, padnemo na ovakve reklame i još smo kadre same sebe uvjeriti da nam to pomaže, najčešće zato jer sebi ne možemo priznati koliko smo novca beskorisno potrošile.

Zadnje na što sam bacila novac  prije par godina, bio je neki savršeni "shake" od kojeg se mršavi samo tako. Uz to sam dobila i hrpu popratnih proizvoda koji se moraju uzimati kako bi rezultati bili što bolji. Nakon par tjedana, na sami pogled tih proizvoda, dobivala sam mučninu, a muž mi se smijao. Nakon toga, rekla sam "Dosta!". Prestala sam gledati takve reklame, prestala sam kupovati takve časopise i jednostavno ignorirati bilo kakve sugestije i prijedloge svojih prijateljica na kojima nisam vidjela nikakve rezultate, iako su se one klele da se osjećaju i izgledaju bolje.

Danas će izmisliti svašta, samo da neki proizvod prodaju, a za to najbolja skupina su žene. Dokazano je da su žene najbolji kupci u skoro svim kategorijama. Toliko smo frustrirane i opterećene izgledom, ali ne da bi bile bolje muškarcima, nego da bi bile bolje od drugih žena. Jer nema goreg od ženskog jezika i  njihovih komentara. Upoznala sam žene koje su savršeno izgledale, ali ih je svejedno muž zamijenio drugim ženama koje su, recimo, izgledale manje atraktivno. Sve odreda su se čudile kako je to moguće, a zapravo dokazuje onu teoriju da muškarci gledaju na ženu sasvim drugačije od stereotipa koji vlada.

Ljepota je ipak u oku promatrača. Lijepo je da žena drži do sebe i da se njeguje, ali zaista ne treba pretjerivati u svim tim silnim proizvodima kojima nas siluju svakodnevno ne bi li izmamili novac iz naših novčanika. Ne postoje čarobne kreme, ni eliksiri mladosti, postoji samo unutarnja energija koja nas čini zadovoljnima i koja se odražava kroz nas, a to nas čini lijepima i privlačnima.

Danijela Dvornik


Tekstove Danijele Dvornik možete pratiti u njenoj kolumni Najbolje godine