Bolja Godina nije klasična igra. Cilj ove igre nije pobijediti, a nije baš lako ni ustanoviti u kojem trenutku igra završava. Ipak, u moru društvenih igara teško će se naći ijedna kojoj više pristaje status društvene igre. Iza nje stoje Biljkoborci, koji su povodom lansiranja igre poručili da nam priroda šalje sve glasnije pozive upomoć, a mi, ljudi, iako nas je sve više, sve smo udaljeniji i sve usamljeniji. "I zato mislimo da moramo krenuti od malenih stvari, sitnica koje čine razliku između lošeg dana i onog boljeg - s više osmijeha", kaže vesela ekipa. Saznale smo kako su došli na ideju i sve što morate znati o ovoj zanimljivoj hrvatskoj igri.
Kažete da Bolja Godina nije klasična igra. Međutim, ima neke odlike igre. O čemu se zapravo radi?
Što se fizičkog proizvoda tiče, radi se o kutiji sa setom od 52 kartice i 4 naljepnice. Svaka kartica predstavlja jedan tjedan u godini, a vlasnika kartica potičemo da učini po jednu dobronamjernu sitnicu svaki tjedan. Na većini kartica upisan je prijedlog nekog dobrog djela, a 4 kartice su prazne. Na njih vlasnici sami upisuju sitnice, neka samostalno smišljena dobra djela ili promjene u svijetu koje bi željeli potaknuti. Nakon što obave zadatak s kartice, prosljeđuju ju nekom drugom.
Na koji način se potiče širenje dobrih djela?
Pokušali smo nekako obuhvatiti i fizički i virtualni svijet. Kao što smo već rekli, nakon „obavljanja“ dobrog djela, vlasnik kartice na njenoj poleđini ostavlja svoj trag (kakav crtež ili potpis) i šalje ju nekom drugom. Na taj način kartica putuje po svijetu ??, a dobra djela se množe.
Htjeli bismo da igru Bolja Godina prati i web stranica boljagodina.com gdje će biti moguće sudjelovati, doprinijeti i inspirirati se ovom pričom – neovisno o tome jeste li se ikad susreli s fizičkim karticama ili ne.
Kakva bi bila uloga takve web platforme?
Ako je igdje danas princip dijeljenja sveprisutan, onda je to na internetu. Iako smo ovom igrom prvenstveno htjeli potaknuti bliskost u fizičkom svijetu, bilo bi šteta propustiti potencijal za odjek ove inicijative koji pruža virtualni svijet. Na stranici boljagodina.com „igrači“, ali i neigrači moći će dijeliti slike i priče na koje ih je inspirirala Bolja Godina, a moći će se pratiti i iznos donacija (naime, 10 kn od svake prodaje igre biti će uplaćeno Humanitarnom društvu Mali zmaj koji već 10 godina pomažu najslabijima među nama, djeci iz ugroženih skupina). Koristimo ovu priliku da pozovemo sve subjekte koji bi nam u tome mogli pomoći - svašta znamo raditi inhouse, ali u izradi weba nam je doista svaka ruka pomoći dobrodošla :)
Ime Bolje Godine je znakovito. U kojoj mjeri su vas okolnosti 2020. potaknule na smišljanje ovakavog koncepta? Kako ste došli na ovu ideju?
Na prvi pogled čini se kao da je ovaj proizvod nastao baš zbog 2020. Ipak, ideja je nešto starija. Prije nekoliko godina radili smo na prototipu „Dobre Godine“ koji je spletom okolnosti zapeo u ladici s nedovršenim idejama dok se nije svemir urotio i "uvalio" nam ovu 2020. godinu. Počelo je s idejom o kalendaru dobrih djela. Inspirirala nas je moć sitinice - koliko je zapravo malo potrebno za popraviti dan sebi i drugome, a tako rijetko to "s predumišljajem" i činimo.
S Boljom Godinom smo odlučili biti odvažniji i cijelu priču zavrtiti oko širenja dobrih djela. Htjeli smo vidjeti može li dobrota nositi cijeli proizvod. Nismo svjesno imali 2020 u mislima dok smo konceptualizirali Bolju Godinu. No, ova je godina toliko jedinstvena i sigurno su nas sve njene specifičnosti potaknule da više razmišljamo o bliskosti i nesebičnosti.
O kakvim dobrim djelima se radi?
Sva su djela jednostavna i simpatična. Lako ih je izvršavati. Nismo htjeli obeshrabriti „igrače“ velikim i teškim zadacima. Tako ćete među zadacima naići na nešto poput „Napiši poticajnu poručicu za neznanca i ostavi je u liftu, na klupi u parku ili na nekom drugom frekventnom mjestu.“ ili „Ostavi ptičicama šaku sjemenki ili neke druge ptičije hrane na prozoru ili balkonu.“. Ipak, među 52 kartice kriju se i 4 koje nose status superjunak kartica. Za njih je potreban nešto veći angažman ili hrabrost, ali je i zadovoljstvo učinjenim zagarantirano.
Djela su podjeljena u 4 kategorije: znanci, neznanci, priroda i društvo. A predstavljaju ih 4 simpatična lika – Barba Nediljko, Neznana Junakinja, Florian Faunović i Đeni from the block. U setu kartica podjednako su zastupljene potrebe prirode, životinja, okoliša, obitelji, prijatelja, poznatih i nepoznatih.
U vašem asortimanu do sada smo viđali samo biljke. Kako to da se jedan ovakav proizvod pojavio na polici?
Istina, ovakav jedan proizvod možda nije očekivan. Ipak, oni koji su dulje upoznati s nama vjerojatno znaju za Biljkoborski Statut. Prilikom smišljanja ovog proizvoda malo smo izvadili prste iz zemlje, naslonili se na riječi i dokument Statuta (sve su njegove odredbe uzete u obzir!), a biljke je naša ilustratorica Hana Vrca šarmantno uklopila u sve kroz likove na karticama.
Humanitarni karakter ove igre
Naši partneri iz udruge Mali Zmaj su superjunaci dobročinitelji. Veseli nas da prodajom proizvoda možemo još nekome pomoći, a vjerujemo da će oni najbolje znati kako pomoći drugima. U duhu cijele priče je briga o drugima i htjeli smo ju na svim razinama dotaknuti.
Što se tehničke strane tiče, brand Biljkoborci proizvodi tvrtka Opet Njih Dvije d.o.o. koja u asortimanu ima razne slične sitnice.