Ima jedna postarija koka, ponosna na svoju liniju i frizuru, dok ten vješto skriva skupim puderima, a tonus lica očajnički pokušava podići face jogom iako zna da joj ne gine pokoji invazivniji zahvat. Naime, koka ima muža, djecu, veliku kuću podno Sljemena, terenac ogrebanih retrovizora jer je preuzak za ulicu koja vodi do kuće, poslić da si zaradi džeparac i mlađahnog ljubavnika. Mlad je u odnosu na nju, no nije rosa.
Koki je trebala ljubav, njemu ego boost i našli su se. Koka se zaljubila fatalno, toliko da bi mijenjala dokumente, a on se pogubio da, evo, ne zna gdje bi jeo, a gdje spavao. Kompas mu je u gaćama i njime se vodi kao uzorni planinar. Ako kompas kaže na sjever, ide se na sjever (za one izvan Zagreba, sjever je podsljemenska zona), ako strelica okrene na zapad, noge same hitaju ka Svetoj Nedelji. Nesvrstani jednostavno ne zna kud bi. Kako bi vam bilo jasnije, još jednu aktericu moram uvesti u priču. Njegovu bivšu ženu. Njoj se stalno vraća.
FOTKA: Pexels
Prekid je bio dramatičan, dostojan sapunica u tursko/španjolskoj produkciji, kako i priliči jednom poštenom, dinamičnom braku.
Kad vidim da se parovi sporazumno razvode, u tišini četiri zida na kojima više ne vise njihove slike, dostojanstveno, bez poderanog bar jednog brakorazvodnog papira, letećih tanjura i vaza ili barem razbijenih štokova i posvađane uže rodbine, pomislim - džaba ste se ženili.
Ako se već toliki spektakl radi oko svadbe - rezervira se sala, ista se kiti, puni dotjeranim curama - ljutim rivalkama na buket bojišnici, mladim mama koje će pojesti samo svatovsku juhu pa hitat novorođenčetu u hotelsku sobu ili kući da ga podoji prije, no što se upale dojke, ponosnim roditeljima, bakama i tetkama mladenaca, ekipi iz firme, frendovima i frendicama, naručuje se najbolji bend i najveća torta, onda se vrijedi k'o čovjek i razvesti! Uz buku polupanih tanjura (dobivenih kao poklon na svadbi) plač i škrgut zuba, najsočnije psovke, teatralno skidanje prstena (kažem u jednini jer je on svog već ranije izgubio, zametnuvši ga, prilikom jednog razgolićavanja, u džep sakoa) i dernjavu uskoro bivših supružnika.
FOTO: Pixabay
Zavjere, perfidne osvete, blaćenje pred zajedničkim prijateljima u kafićima u kojima se ne puši i na dječjim rođendanima, uz geometriju - trokute, četverokute i peterokute - ovisno koliko je tko sposoban i kreativan, sastavni su dio razvedbenog folklora. Uvođenje ljubavnica i ljubavnika i više je nego poželjno jer oni razvodima daju posebnu dramatiku, toliko se uživljavajući u radnju, da bi, kad bi bila riječ o filmu, dobili oskara za sporedne uloge).
Kraj brak zaslužuje svečanost baš kao i njegov početak. Istina, neće se plesati na pjesmu s prvog spoja koju mladencima svira bend - veća je vjerojatnost da će se tući, nožem se neće rezati torta, već će se njime gađati onog drugog, neće se bacat buket, već vaza, a mladoženja neće mladu nositi preko praga, već će frustrirana i izdana supruga izbaciti supruga iz kuće, nogom u stražnjicu. Zalupit će vratima i u tom će trenutku otpasti štok olabavljen od brojnih svađa. Razvod i svadba pripadaju istoj cjelini, svadbe su fešta za početak, a oni cirkus za kraj jedne ljubavi.
No, što kad se nakon svega toga smire strasti, a onaj nesvrstani, sad i nezakoniti pokunjeno pokuca na vrata kuće u kojoj je nekad ujutro kuhao kavu svojoj supruzi, prao zube, mijenjao žarulje i plaćao račune? Što bi napravila?