Šeširi su pokrivala za glavu s krunom i obodom. Šeširi su važni modni dodatak jer ukrašavaju glavu, koja je sjedište ljudske racionalne moći, i također uokviruju lice. Žene su šešire raznih oblika, stilova i veličina nosile od srednjeg vijeka, pa sve do danas, a nerijetko su upravo šeširi ukazivali na njihov status i poziciju u društvu.
Dok su nekoć postojala jasno određena pravila o tome tko smije nositi koji šešir, danas pravila nema. Od kapica pa sve do cilindara, moda 21. stoljeća nema granica. I dok su nekoć ženski šeširi bili znatno drugačiji od muških, danas se većinom proizvode unisex modeli koje mogu nositi oba spola.
Kada govorimo povijesti ženskih šešira, za naše današnje razumijevanje tog modnog dodatka najbitnije je 20. stoljeće. Prvi svjetski rat (1914.-1918.) doveo je do dramatičnih promjena u ženskoj odjeći, frizurama i šeširima, stvarajući unosno okruženje za poduzetničke dizajnere. Tijekom dvadesetih godina, kratke suknje, ošišana kosa ili zvonasti šešir bili su iznimno popularni s obje strane Atlantika.
Tijekom većeg dijela dvadesetog stoljeća za sudjelovanje na društvenim događajima bili su potrebni šeširi i rukavice, a do prave popularizacije nošenja damskih šešira došlo je za vrijeme Drugog svjetskog rata. Naime, tijekom nacističke okupacije Pariza u Drugom svjetskom ratu (1940.-1944.), kada je racionalizacija ograničila modnu industriju i prodaju u inozemstvu, francuske su žene pokazivale svoj prkos nošenjem neobičnih struktura na glavama načinjenim od ostataka grubih, radničkih tkanina. Taj pokret proširio se diljem Europe i postao simbol ženske snage u trenucima kaosa.
Od 1940-ih do početka 1960-ih većina je žena Zapadnog svijeta nosila šešire, no s dolaskom 1960-ih taj trend počinje blijedjeti. Naime, zbog rastućih aktivističkih pokreta i borbe protiv rasnih i klasnih razlika, ljudi odbacuju šešire koji su dugo vremena bili upravo simbol klasa. Neformalnost tako postaje ključ načina odijevanja. Šeširi su smatrani irelevantnima, posebno mlađoj generaciji koja je usmjerena na društvene promjene i osobnu neovisnost.
1980-ih šešire ponovno popularizira princeza Diana. Dizajner John Boyd, koji kreira ekstravagantne šešire za članove kraljevske obitelji, postaje iznimno popularan, a prodaja šešira počinje ponovno rasti. U Engleskoj konjička utrka Ascot također utječe na ponovnu popularizaciju ženskih šešira. Žene se tamo i danas natječu u tome koja će nositi zanimljiviji šešir, a tu paradu ekstravagancije i kiča budno prate gledatelji diljem svijeta
Danas, u 2020., ženski šeširi velikom su većinom inspirirani muškom modom i muškim stilovima šešira. Jednostavni, s pokojim ženstvenim detaljem, damski šeširi danas zrače elegancijom i profinjenošću. A možemo ih pronaći u gotovo svim high street brendovima.
U nastavku pogledaj naš odabir 10 modela iz aktualne high street ponude i začini svoj zimski look s nekim od ovih damskih pokrivala za glavu.