UMJETNOST MIRISA

Zaljubljenica u parfeme Katarina Klobučar otkrila nam je sve o niche parfemima

Vjerojatno si čula za niche parfeme, no znaš li kakvi su to mirisi i zašto su mnogim ženama omiljeni? Uroni s nama u mirisni svijet niche parfema

Niche parfemi
Foto: Privatni album

Niche parfemi već dugo imaju svoje stalno mjesto u svijetu mirisa i mnogim su ženama postali omiljeni. Naziv ovih parfema dolazi od riječi koja označava nišu, a odnosi se na niše u zidu crkve u koje se postavljaju najvrjedniji ukrasi i kipovi. Niche znači upravo to, proizvod u koji se uložilo puno vremena, truda i pažnje te koji nije nastao kao "na traci". Tako su niche parfemi postali sinonim za kvalitetu, profinjenost i individualnost.

Posljednjih godina popularnost niche parfema raste i među Hrvaticama - to najbolje zna 33-godišnja Katarina Klobučar koja je početkom godine otvorila vlastitu parfumeriju. Njezina parfumerija posljedica je zaljubljenosti u parfeme i kozmetiku. Osim što je u Zagreb željela dovesti brendove kojih nema, Katarina je poznata po svom Youtube kanalu Purple and Mint gdje je predano posljednjih osam godina recenezirala kozmetiku, a posebno parfeme. Upravo zato postavili smo joj nekoliko pitanja vezanih za niche parfema jer ih ipak nazivaju malim mirisnim umjetničkim djelima.

Koja je zapravo razlika između klasičnih i niche parfema?

Jedna od najvećih razlika između komercijalnih i niche parfema je unikatnost niche mirisa. Dok su komercijalni parfemi podložni masovnoj proizvodnji, niche parfemi se i dalje proizvode u manjim količinama i često iza brenda stoji dugačka obiteljska povijest proizvodnje parfema. Osim toga niche kuće koriste kvalitetne, pomno birane sastojke, dugotrajniji su i originalniji. Ako želiš mirisati drugačije i unikatno, onda su niche mirisi za tebe.

Kako su uopće nastali niche parfemi?

Najraniji parfemi spominju se na Bliskom i Dalekom istoku. Ti su se parfemi često pravili od prirodnih sastojaka, cvijeća, bilja i začina. Koristili su se u vjerske svrhe, a za osobno mirisanje su ih tada koristili samo najprestižniji članovi društva. Najpoznatiji niche mirisi su bili attar (parfemsko ulje najčešće napravljeno od ružinih latica) i oud (smola koja se dobiva iz stabla koje raste u jugoistočnoj Aziji). Povećanje interesa za niche parfemima se pojavilo u 20. stoljeću, a u 21. stoljeću rast se nastavlja i zanimljivo je pratiti kako se svijet niche parfema razvija i u kojem smjeru ide.

Čule smo da postoje i vrlo neobični niche parfemi, na primjer oni koji mirišu na znoj ili krv. Tko kupuje takve mirise?

Parfemi su i više od lijepog i ugodnog mirisa, parfemi su vrsta umjetnosti. Određeni artistični parfemi nisu za svakoga, možda nisu ni za nošenje, ali su odlični za istraživanje, proučavanje i prihvaćanje izlaženja iz nekih već predodređenih mirisnih okvira. Ali jedno je sigurno, morate imati istrenirani nos i otvoreni um da bi to zaista mogli cijeniti.

Koji su niche parfemi najpopularniji?

Najpopularniji niche parfemi su oni s kojima mirišeš drugačije, unikatno, oni koji pomiču granice tradicionalnih mirisa. To je ujedno i jedna od prednosti niche parfema. Ako želiš nešto posebnije, dosta ti je komercijalnih parfema, osjetiš ih na svakom koraku, onda svakako trebaš isprobati niche brendove. Neki od najpopularnijih niche parfema u Divinity perfumery su: Sora Dora Jany, Room 1015 Cherry Punk, Carthusia A'MMare, Profumo di Firenze Matelda, Milano Fragranze Panettone, L'Orchestre Piano Santal, Spiritum 1 Solar Soul, Teo Cabanel Oh la la i Botanicae Patio.