Iskustva i savjeti profesionalaca

Devet pogrešaka koje radimo kod frizera (a koje mogu uništiti frizuru)

Pronašle smo zanimljiva i korisna iskustva frizera koja će ti pomoći da izbjegneš neke od najčešćih pogrešaka sljedeći put kad zakoračiš u frizerski salon

profimedia-0416743419.jpg
Foto: Profimedia

Ljudska kosa raste brzinom od 0.35 mm dnevno. Ako ošišaš 5 cm kose i i nisi zadovoljna rezultatom, trebat će ti gotovo pet mjeseci da vratiš izgubljeno, odnosno da ta kosa ponovno naraste.

Image
Pogreške koje trebaš izbjegavati

Krivo odabrana frizura te može postarati i do deset godina

Mnoge žene koje su imale negativna iskustava s frizerima (a sve smo ih barem jednom u životu imale) znaju koliko je ovaj proces neugodan. Međutim, ne razumiju svi, da vrlo često uopće nije kriv frizer, već isključivo mi sami.

Zbog toga smo zavirile na društvenu mrežu Reddit i pronašle zanimljiva i korisna iskustva mnogih frizera koja će ti pomoći da izbjegneš neke od najčešćih pogrešaka sljedeći put kad zakoračiš u frizerski salon. Pozdravi se s lošom frizurom jednom zauvijek!

Odabir krive frizure

Neke frizure dobre su samo za određenu vrstu kose. Na primjer, ujednačeni rez dobar je za gustu kosu, a tanku kosu treba šišati u slojevima. Frizeri znaju za sve ove stvari zbog čega je bolje poslušati njihove profesionalne savjete, umjesto da inzistiraš na šišanju poput poznatog modela ili omiljene glumice. U stvarnom životu vjerojatno neće izgledati baš onako kako si zamislila.

  • "Na primjer, mnogi izgledi za mladenke/posebne prigode uključuju umetke za kosu ili djevojka na fotografiji već ima jako gustu kosu. Ako imate kratku i/ili mekanu/tanku kosu, vjerojatno ne možete postići isti efekt. Ista stvar vrijedi i za određene frizure. To ne znači da ne možete dobiti nešto slično, samo ne točno kao sa slike".
  • "Dizajnerska boja kose na Instagramu izgleda sjajno, ali većini ljudi to ne ide u stvarnom svijetu. Skupo je i oduzima puno vremena. Obično na jednoj crnoj kosi ne možete dobiti "pramenove u duginim bojama". I niste u pravu kad mislite da će vam samo blajh dati "savršenu plavu boju". Frizeri uglavnom nemaju pojma kako će vaša kosa reagirati na proces".
  • "Ako vam se sviđa frizura na modelu, prekrijte lice prstom i otkrijte sviđa li vam se zapravo kosa ili lice".

Nošenje krive odjeće

Frizeri preporučuju da dolazimo u odjeći koju nosimo većinu vremena jer bi frizura trebala odgovarati našem izgledu. Ako uglavnom nosiš ležernu odjeću, i u frizerski salon dođi u trenirci, a ne u haljini za posebne prilike.

  • "Ne nosite hoodie s kapuljačom ili dolčevitu u frizerski salon. Oba komada smetaju ako vam pokušavamo ošišati/obojiti kosu".

Nemogućnost mirnog sjedenja

Kad se osoba stalno okreće u stolici ili se osvrće oko sebe, frizeru je zaista teško raditi svoj posao. Ako sjediš na stolici prekriženih ruku ili nogu, frizura može na kraju biti kraća s jedne strane. A kada frizer koristi britvicu ili mašinu, bolje je da uopće ne pomičeš vrat.

  • "Najgore mi je klijenti uvijek okreću glavom kad je vrijeme za rezanje. Kažete im da sjede ravno, usprave glavu, a zatim pogledaju lagano prema dolje, čak im lagano gurnete glavu u potrebni položaj. Tada ih vidite kako gledaju u ogledalo kako bi vidjeli što radite, spuštene glave, a njihova prirodna tendencija je da dignu glavu zajedno sa svojim pogledom. Tada im vratite glavu na mjesto i to se događa iznova i iznova. Također, ljudi koji podižu i/ili okreću glavu kad im se pere kosa kako bi nam pomogli. Ne pomažete. Uopće. Samo ćete se namočiti, a mi ćemo ispasti kao da ne znamo prati kosu kako treba".
  • "Držite glavu mirno! Naučite govoriti bez mahanja glavom. Upozorite me (ako možete) ako ćete kihnuti ili nešto slično."

Prevladavanje emocija

Žene često odlaze kod frizera kad se u njihovom romantičnom životu dogodi nešto loše. Dramatičnom promjenom izgleda žele otpustiti prošlost i osjećati se sigurnije i bolje. Ipak, emocije nakon prekida nisu nešto na što bi se trebala oslanjati prilikom promjene izgleda.

  • "NEMOJTE dolaziti frizeru bijesni jer vam je netko povrijedio osjećaje, pa sada svoju dugu kosu želite ošišati u pixie kako biste pokazali da imate kontrolu nad svojim životom. Bez obzira koliko super ta ideja izgledala, na kraju ćete plakati i mrziti i nas i frizuru".
  • "Ovo nazivam svojim pravilom kad su u pitanju šiške: 'Želim šiške.' 'Super, jeste li ikad imali šiške?'
  • "Nekoliko klijentica reklo mi je da im je potrebna promjena i da imam potpunu umjetničku slobodu da moderniziram njihov stil. 99% vremena su plakale i vikale na mene. 85% djevojaka vratilo se i ispričalo, trebalo im je mjesec dana da se priviknu na promjenu".

Gel/vosak u kosi

Ako klijent nije oprao kosu nekoliko dana, frizeru će biti teško procijeniti stvarno stanje kose i preporučiti dobru frizuru. Masna kosa otežava stvari, a frizer jednostavno ne zna kako će izgledati kad bude čista. Gelovi i drugi proizvodi za oblikovanje imaju isti učinak.

  • "Ne stavljajte raznorazne proizvode na kosu jer imaju "prirodno" kokosovo ulje. Puno puta te stvari ili nanesu više štete ili ne učine aspolutno ništa, a ja moram 29 puta šamponirati da bi se vaša kosa prestala biti masna, a ako to ne učinim, pomislit ćete da nisam obavila dovoljno dobar posao".
  • "Dolazak s čistom kosom, bez šešira/kape i nijednim proizvodom na kosi od velike je pomoći. Prepolovit ćete nam posao ako ne trošimo vrijeme pokušavajući izravnati liniju stvorenu šeširom".

Kriva procjena dužine

Mnogim frizerima je stanje tvoje kose važnije od dužine pa ošišaju svu oštećenu kosu. Ako ih klijent ne upozori da želi zadržati dužinu, mogao bi imati neugodno iznenađenje. Problemi se mogu pojaviti i kada klijenti daju vrlo neodređene opise koliko kose zapravo žele ošišati.

  • "Molim vas da znate kako u stvari izgledaju centimetri na ravnalu. Ponekad mislite da želite toliko i toliko ošišati, ali niste svjesni kako to dužina zapravo izgleda".
  • "Obučena sam za francusku tehniku ​​šišanja, a jedna od stvari koju smo naučili je ne razgovarati u mjernim jedinicama. Svima je ideja o centimetrima vrlo različita pa mnogi kažu nešto tipa: 'Ošišaj samo par centimetara', a zapravo misle na doslovno pola centimetra".

Nespremnost na održavanje obojene kose

Nakon bojenja, kosa postaje lomljivija i treba joj posebna njega. Potrebni su joj šamponi bez alkohola i sulfata. No, mnoge žene misle da će uobičajeni šampon dobro funkcionirati i tada se žale da se njihova skupa boja isprala prebrzo i krive frizere.

  • "Ljudi koji su spremni potrošiti 6 sati i stotine pa i tisuće kuna na fantazijske boje poput ružičaste, plave, ljubičaste itd., ali i ne kupiti profesionalne salonske proizvode na kraju, nisu spremni za ovu vrstu boja. Svojim klijenticama preporučujem samo ono što im je prijeko potrebno! Šampon i regenerator koji imamo u salonu napravljeni su za određene tipove kose s posebnim sastojcima. Ako koristite drogerijski šampon, boja će se potpuno isprati tijekom nekoliko šamponiranja. Imaju viši pH i ogolit će vam kosu".
  • "Profesionalni proizvodi su toliko više kvalitetni i koncentrirani pa tehnički na kraju štedite novac.."

Neiskrenost oko eksperimentiranja s kosom

Neke se žene boje da ih ne osude zbog upotrebe jeftinih boja iz trgovine. Ali ako ne želiš imati neočekivanu boju kose ili potpuno izgubiti kosu, bolje je da ne lažeš svom frizeru.

  • "Ne lažite o boji koju ste stavili na kosu (uključujući kanu) ili proizvodima koje koristite. Frizer će to otkriti na ovaj ili onaj način (na primjer, kada vaša kosa postane narančasta umjesto žute u folijama), a kasnije je jednostavno teže i skuplje ispraviti".
  • "Moja mama je bojila kosu novoj klijentici i pitala je za njezine prethodne boje. Rekla je mojoj mami da je neke smeđe boje radila prije nekoliko godina, izbjelila ih je prije nekoliko mjeseci, ali onda je na kraju nabacila malo smeđe boje na vrh. Moja mama provjerava folije i vidi da joj kosa postaje zelena. Na kraju je klijentica priznala da je obbojala kosu u jarko plavu kad ju je blajhala, a moja je mama morala stvoriti novu formulu kako bi smanjila zelenu boju, a pritom pokušala pružiti klijentici ono što je željela, kao i koristiti skuplje proizvode, jer je morala početi ispočetka, što je na kraju duže trajalo i nije ispalo profesionalno prema drugima koji su se naručili u određeni termin".

Svađanje s frizerima

Frizeri dugo uče kako bi naučili sve o tipovima kose, kemiji boja i vrstama šišanja. Zbog toga im je besmisleno govoriti kako šišati ili bojiti. Ali naravno, kad vidiš neke pogreške, nemoj se sramiti pitati za njih.

  • "Ne pokušavajte koristiti profesionalni jezik s nama. Postaje zbunjujuće. Samo pokušajte opisati što želite. Dobar frizer trebao bi moći komunicirati s vama i postići ono što želite".
  • "Ako vam se nešto ne sviđa ili niste zadovoljni, recite nam to osobno, a ne dva dana kasnije u recenziji. Možemo popraviti stvari na stolici ili nam može pomoći netko tko je iskusniji. U redu je reći nešto…"