Psihologija boja nešto je što se obilato koristi u marketinškim vodama jer je otkriveno kako boje itekako utječu na naše raspoloženje, stvaranje atmosfere i općenito, na emocije. Velika je vjerojatnost da ćemo jednu haljinu izabrati između ostaklih samo radi toga koje je boje i zbog osjećaja koji povezujemo baš s tom nijansom.
No, nedavna istraživanja išla su i korak dalje: boje navodno mogu oblikovati našu osobnost i percepciju stvarnosti. Marketinški stručnjaci i brend menadžeri ovoga su itekako svjesni pa ne čudi što za brendove biraju boje prema onome s čim žele da ih asociraju korisnici i potrošači. Tako će na primjer brend koji se želi predstaviti kao pouzdan za boju svog loga odabrati plavu, a onaj koji želi biti doživljen kao zabavan i uzbudljiv - birat će narančastu.
Mnogi ljudi nisu svjesni toga koliko boje imaju velik utjecaj na naše osjećaje, misli i ponašanje – naime svakoj boji na nesvjesnoj razini pridajemo neko značenje. Vjerojatno si čula kako na primjer crvena boja navodno budi apetit – pa su recimo zidovi u nekim restoranima obojeni upravo tom toplom bojom.
Psihologija boja se ne ovaj ili onaj način koristi svaki dan, na svakom koraku. A ako pomoću boja možemo saznati više o nečijoj osobnosti, onda je to dokaz kako one nisu sam estetska kategorija, nego imaju i značenje, a također mogu pozitivno utjecati na naš život.
Tijekom posljednjih desetak godina, provedeno je nekoliko opsežnih istraživanja koja su pokušale naći poveznicu između izbora boja i karakteristika osobnosti. Pronađi svoju omiljenu boju na našoj listi i vidi je li istina ono što otkriva o tebi: