Broj 55 pobjednik ovogodišnje Pule

Svečanom dodjelom nagrada završio 61. Pulski filmski festival

Broj 55 pobjednik ovogodišnje Pule

Večeras je održana svečana dodjela nagrada 61. Pulskog filmskog festivala, najstarijeg filmskog festivala u Hrvatskoj. Ove godine je ocjenjivački sud Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film dodijelio filmu Broj 55 redatelja Kristijana Milića.

Osim natjecateljskog programa, u sklopu festivala ove godine mogao se pratiti i festivalski program za profesionalce, ali i za najmlađe.

Pula PRO- profesionalci iza filmskog platna
Hoće li film doživjeti uspjeh ili ne, ovisi o publici, ali uvelike i o timu stručnjaka koji film prate od idejnog začetka, izlaska na filmsko platno pa i mnogo dalje. Takav jedan tim stručnjaka okupio se na Pulskom filmskom festivalu te svoja iskustva i znanja sažeo u 7 predavanja i 2 okrugla stola namijenjena profesionalnim djelatnicima u AV industrijama i studentima AV medija, a sve to u sklopu novog festivalskog programa Pula PRO.

Pula PRO na festivalu debitirala je sa samo jednim ciljem: hrvatskim filmskim profesionalcima pružiti priliku da ponude odgovore na neodgovorena pitanja s polja filmske produkcije, distribucije i marketinga, razmjenjuju iskustva, izlože primjere dobre prakse te raspravljaju o trenutnim filmskim i festivalskim pravima u Hrvatskoj.

Program za djecu i mlade
Pulica, Pustolovni laboratorij profesora Baltazara, RED radionica za digitalnu generaciju, Žiri mladih filmofila i Dizalica samo su dio sadržaja 61. Pulskog filmskog festivala namijenjenih jednoj od naših najmilijih publika – djeci i mladima.
To je najvjernija publika, ona koja na svaku projekciju dolazi puno prije vremena te ona koja se s iskrenim žarom raduje svakom filmu ili filmskoj radionici. „Prvu je godinu Pulicu posjetilo oko petstotinjak djece dok smo, sedam godina kasnije, došli do rekordne brojke od gotovo tisuću i šesto. Kada zbrojimo posjećenosti svih programa za djecu i mlade svake godine, posebno one u Areni, ona prelazi nekoliko tisuća.“  rekla je članica Umjetničkog savjeta Tanja Miličić, što mlade filmofile čini neizostavnom i vjernom festivalskom publikom, a direkciji Festivala inspiracijom da im svake godine osmisle još bolje, bogatije i kreativnije sadržaje.

Mladi imaju prilike, ne samo uživati u filmovima namijenjenim upravo njima, nego i biti aktivni sudionici Festivala jer kroz radionice stvaraju ono što i sami vole gledati na filmskom platnu: animirani i igrani film. Njihovi završeni filmski uradci uključeni su u program Festivala te se i prikazuju na velikom platnu. Time mlade generacije zavire iza filmske kulise i uče, uz podršku renomiranih svjetskih filmskih stručnjaka, kako napraviti prve korake prema filmskom svijetu i ujedno odrastaju poštujući filmsku umjetnost i njen značaj u društvu.

A evo kako je bio ocijenjen natjecateljski program 61. Pulskog filmskog festivala:

HRVATSKI PROGRAM Hrvatski film
Broj 55, red. Kristijan Milić, Happy Endings, red. Darko Šuvak, Kosac, red. Zvonimir Jurić, Most na kraju svijeta, red. Branko Ištvančić, Šegrt Hlapić, red. Silvije Petranović, Trebalo bi prošetati psa, red. Filip Peruzović, Vjetar puše kako hoće, red. Zdravko Mustać, Zagreb Cappuccino, red. Vanja Sviličić

Manjinska hrvatska koprodukcija
Baršunasti Teroristi, red. Pavol Pekarčik, Ivan Ostrochovsky i Peter Kerekes, Spomenik Majklu Džeksonu, red. Darko Lungov

HRVATSKI PROGRAM – KRATKOMETRAŽNI FILM
6 pola 7, red. Dalija Dozet, Alke, red. Milan Rukavina, Miroslav Kosanović, Generalka, red. Jasna Nanut, Ko da to nisi ti, red. Ivan Sikavica, Kokoška, red. Una Gunjak, Kutija, red. Nebojša Sljepčević, Odvajanje, red. Nina Violić, Poklon predsjednika Nixona, red. Igor Šeregi, Pokraj mene, red. Marta Prus, Pragovi, red. Dijana Mlađenović, Slučajno, red. Tanja Golić, Zajedno, red. Daniel Kušan

MEĐUNARODNI PROGRAM– DUGOMETRAŽNI FILM
Betonska noć, red. Pirjo Honkasalo, Čudo red. Juraj Lehotsky, Ilo Ilo, red. Anthony Chen, Japanski pas, red. Tudor Cristian Jurgiu, Jimmyjeva dvorana, red. Ken Loach, Luda ljubav, red. Jessica Hausner, Mafija ubija samo ljeti, red Pif (Pierfrancesco Diliberto), Mostovi Sarajeva grupa autora (Aida Begić, Leonardo di Costanzo, Jean-Luc Godard, Kamen Kalev, Isild Le Besco, Sergey Loznitsa, Vincenzo Marra, Ursula Meier, Vladimir Perisic, Cristi Puiu, Marc Recha, Angela Schanelec, Teresa Villaverde), Nevidljiva žena red. Ralph Fiennes, Otuđenje, red. Milko Lazarov, Polje pasa red. Lech Majewski, Primjese boja, red. Shane Carruth, Razredni neprijatelj, red. Rok Biček, Slobodan pad, red. György Pálfi, Tom na farmi, red. Xavier Dolan, Vikend, red. Roger Michell, Vječna ljubav, red. Brendan Muldowney


MEĐUNARODNI PROGRAM - KRATKOMETRAŽNI FILM
Pismo, red. Sergei Loznitsa, Smrt sjene, red. Tom Van Avermaet, Jutro, red. Cathy Brady, Priča za Modline, red. Sergio Oksman, Valovi, red. Miguel Fonseca, Misterij, red. Chema García Ibarra, Iako znam da je rijeka presušila, red. Omar Robert Hamilton, Nedjelja 3, red. Jochen Kuhn, Zima, red. Cristina Picchi, Nuklearni otpad, red. Myroslav Slaboshpytskiy, Zauvijek u orbiti, red. Jamie Stone, Rez, red. Christoph Girardet & Matthias Müller, Kuće s malim prozorima, red. Bülent Öztürk, Uljana svjećica, red. Hu Wei

PROGRAM DIZALICA
Galore, red. Rhys Graham, Mi smo najbolje, red. Lukas Moodysson, Samo ni za čije oči, red. Tali Barde, Sjedeći pokraj Zoe, red. Ivana Lalović, Zagrljaj kučke, red. Andreas Ohman

PROGRAM PULICA– DUGOMETRAŽNI PROGRAM
Karstenovi i Petrini zimski praznici, red. Arne Lindtner Næss, Mališan, red. Charles Chaplin, Mjesečev čovjek, red. Stephan Schesch i Sarah Clara Weber, Moja mama je u Americi i upoznala je Buffalo Billa, red. Marc Boreal, Thibaut Chatel, Prirodne znanosti, red. Matías Lucchesi,

PROGRAM PULICA– KRATKOMETRAŽNI PROGRAM
Točka i fleka stoje na ušima, red. Lotta i Uzi Geffenblad, Životinje i prijatelji, red. Eva Lindstrom, Mali jež, red. Marjorie Caup, Džem od mrkve, red. Anne Viel, Zec i jelen, red. Peter Vacz

1. NAJBOLJI FILM - PROGRAM DIZALICA
Publika je glasovanjem za filmove iz programa Dizalica dodijelila:
- diplomu za najbolji film Samo ni za čije oči, redatelja Tali Barde

2. NAJBOLJI FILM - PROGRAM PULICA
Publika je u Programu Pulica dodijelila:
- diplomu za najbolji dugometražni film Karstenovi i Petrini zimski praznici, redatelja Arena Lindtnera Naessa)
- diplomu za najbolji kratkometražni film Zec i jelen, redatelj Petera Vacza

3. NAJBOLJI KRATKI FILM - HRVATSKI PROGRAM
Žiri mladih filmofila u sastavu: Mihaela Cenkovčan, Matija Drniković, Nika Petković, Mateja Posedi, Nada Savić, Sabina Softić, Niko Sučić, Filip Zadro dodijelio je:
- Diplomu za najbolji kratki film iz Hrvatskog programa redatelju Ivanu Sikavici za film Ko da to nisi ti

4. ODLUKE OCJENJIVAČKOG SUDA MEĐUNARODNOG PROGRAMA

Žiri: Leo Barraclough filmski kritičar, Fridrik Thor Fridriksson redatelj, producent, glumac, Stanislav Tomić redatelj

Zlatna Arena za najbolji dugometražni film dodjeljuje se filmu Betonska noć, redateljica Pirjo Honkasalo,
„Za uspjeh postignutom u stvaranju jedinstvene atmosfere na poetičan i vizualno dojmljiv način“.
i posebno priznanje filmu, Luda ljubav, redateljica Jessica Hausner, jer je uspio prikazati svijet u vremenu društvene promijene sa posebnim spojem tragičnog i komičnog.
Zlatna Arena za najbolji kratkometražni film dodjeljuje se filmu Uljana svjećica, redatelj Hu Wei
„Za topli, humani i duhoviti pristup važnim i ozbiljnim temama.“

5. NAGRADA HRVATSKOG DRUŠTVA FILMSKIH KRITIČARA
Nagrada OKTAVIJAN dodjeljuje se filmu Kosac redatelj Zvonimir Jurić, s prosječnom ocjenom 3,85

NAGRADA PUBLIKE ZLATNA VRATA PULE
Publika je, glasovanjem za Hrvatski program prikazan u Areni, dodijelila nagradu Zlatna vrata Pule filmu Šegrt Hlapić redatelja Silvija Petranovića s prosječnom ocjenom 4,68.
Nagradi se pridružuje partner Festivala Hrvatski telekom

1. Šegrt Hlapić                4.68
2. Broj 55                    4.61
3. Spomenik Majklu Džeksonu        4.52
4. Most na kraju svijeta            4.37
5. Happy Endings                3.70
6. Zagreb Cappuccino            3.67
7. Kosac                    3.40
8. Baršunasti teroristi            2.69


6. ODLUKE OCJENJIVAČKOG SUDA HRVATSKOG PROGRAMA NAGRADE OCJENJIVAČKOG SUDA HRVATSKOG NATJECATELJSKOG PROGRAMA

Žiri: Amra Bakšić Čamo producentica, Nataša Dorčić glumica, Ivana Fumić montažerka, Nick Holdsworth filmski kritičar, Antonio Nuić redatelj


HRVATSKI PROGRAM – HRVATSKI FILM

1. Nagrada Breza za najboljeg debitanta dodjeljuje se Danku Vučinoviću za kameru u filmu Zagreb Cappuccino redateljice Vanje Sviličić.
„Za elegantna i precizna rješenja u prikazu bezličnog potrošačkog okruženja glavne junakinje.“

2. Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Ani Bulajić Črček za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za bolno realističnu, nenametljivu i raznoliku masku vojnika u situaciji gerilske borbe.“

3. Zlatna Arena za oblikovanje zvuka nije dodijeljena – jednoglasno.

4. Zlatna Arena za specijalne efekte u filmu dodjeljuje se Branku Repalustu i Kristijanu Mršiću za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za realističnu rekonstrukciju ratne konfuzije i agonije.“

5. Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Vedrani Rapić za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Zbog doprinosa karakterizaciji likova kroz suptilan i autentičan dizajn ratnih odora.“

6. Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Damiru Gabelici za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za briljantnu snalažljivost i autentičnu izvedbu koristeći se pritom vrlo bazičnim scenografskim elementima.“

7. Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Luki Zima za film Zagreb Cappuccino redateljice Vanje Sviličić.
„Za glazbu koja značajno doprinosi atmosferi i emotivnoj slici cjelokupnog filma.“

8. Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Veljku Segarić za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za zanatski vještu montažnu izvedbu akcijskog filma visokih tenzija.“

9. Zlatna Arena za kameru dodjeljuje se Branku Linti za film Kosac redatelja Zvonimira Jurića.
„Za majstorsku fotografiju zahtjevnih noćnih situacija koja doprinosi napetoj atmosferi filma.“

10. Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Igoru Kovaču za ulogu Josipa u filmu Kosac redatelja Zvonimira Jurića.
„Za izvrsnu izvedbu uloge mladića koji donosi tešku odluku s čijim se posljedicama mora suočiti.“

11. Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Ivi Gregureviću za ulogu Ive u filmu Kosac redatelja Zvonimira Jurića.
„Za sugestivan portret čovjeka opterećenog zločinom iz prošlosti i samoćom.“

Ovoj se nagradi pridružuje RIO -  Riječka industrija odjeće, vodeća  hrvatska modna kuća u proizvodnji muških odijela, sakoa, hlača i kaputa s tradicijom duljom od 60 godina. Kao dugogodišnji sponzor Festivala odijeva voditelja i članove Uprave Festivala te dodjeljuje nagradu ovogodišnjem dobitniku Zlatne Arene za glavnu mušku ulogu

12. Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Aniti Matić Delić za ulogu Kume u Happy Endings redatelja Darka Šuvaka.
„Za energičan prikaz ogorčene i neurotične žene pritisnute problemima svakodnevice.“

13. Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Areti Ćurković za ulogu Ankice u filmu Happy Endings redatelja Darka Šuvaka.
„Za emotivan prikaz obične žene prisiljene poduzeti drastične mjere kako bi riješila osobne i egzistencijalne probleme.“

IMAGE HADDAD 14 godina surađuje sa Festivalom i ta se suradnja pretvorila se u svojevrsnu tradiciju koja počiva na neizlječivoj ljubavi Haddada prema filmu i njihovom uvjerenju da business mora podržati kulturu i umjetnost. Kuća HADDAD osim što odijeva članice uprave, dodjeljuje nagradu ovogodišnjoj dobitnici Zlatne Arene za glavnu žensku ulogu, glumici Areti Ćurković.

14. Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Ivanu Pavličiću za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za jasnu narativnu strukturu i direktnu karakterizaciju odnosa unutar grupe u ekstremnoj situaciji .“

15. Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se Kristijanu Miliću za film Broj 55 redatelja Kristijana Milića.
„Za majstorsko uprizorenje i vještu režiju kompleksnih akcijskih situacija i velikog glumačkog ansambla.“

Hypo banka dodjeljuje Kristijanu Miliću, redatelju filma Broj 55 kojemu je ocjenjivački sud 61. Pulskog filmskog festivala u Puli dodijelio Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film Festivala, nagradu u iznosu od 30.000,00kn.

16. Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se filmu Broj 55 redatelja Kristijana Milića, produkcijske kuće HRT, producenta Stanislava Babića.
„Za film produciran po najvišim profesionalnim standardima i film koji daje autentičan i emotivan prikaz stvarnog događaja iz domovinskog rata .“

Teleking dodjeljuje producentu filma Broj 55, kojemu je ocjenjivački sud 61. Pulskog filmskog festivala u Puli dodijelio Veliku Zlatnu Arenu, paket post-produkcijskih usluga: obrada i mastering slike u iznosu od 10.000€.

Foto: Matija Šćulac