Zima je stigla i donijela snijeg i led na ceste. Navodimo nekoliko uputa kako biste što sigurnije prebrodili ove hladne i skliske dane :
- Ukoliko još niste, obvezno provjerite jeste li u spremnik rashladne tekućine stavili antifriz. Bez njega će se rashladna tekućina smrznuti i uzrokovati pucanje bloka motora, što će vas olakšati za nekoliko tisuća kuna.
- Provjerite gume. Ukoliko imate univerzalne gume za ljeto i zimu (imaju oznaku M+S), provjerite koja im je dubina profila (mora biti najmanje 1,6 mm), a ukoliko imate ljetne, morate ih barem na pogonskim kotačima zamijeniti zimskima.
- Isto tako, provjerite radi li vam grijanje kabine, grijanje stražnjeg stakla, brisači itd.
- U automobilu obvezno morate imati metlicu, strugač leda, lance i stare novine. Metlicom ćete ukloniti napadali snijeg, i to s cijelog automobila (nemojte zaboraviti krovl), a strugačem leda led i suvišnu vlagu sa svih staklenih površina.
- Ukoliko automobil preko noći stoji na otvorenom, između stakla i brisača stavite stare novine koje će spriječiti smrzavanje i lijepljenje metlica brisača za staklo.
- Stavljanje i skidanje lanca dobro uvježbajte da ne biste zapeli i nepotrebno se mučili na hladnoći.
- Dok vozite, raskomotite se. Nemojte sjedati za upravljač u debelim kaputima ili jaknama, jer će vam sputavati pokrete.
Na snježnim i zaleđenim podlogama automobil nema potpuni kontakt s asfaltom i stoga "pleše". Evo nekoliko savjeta kako da ga ukrotite:
AUTOMOBIL S PREDNJIM POGONOM:
Morate znati da ima tendenciju da mu prilikom prolaska kroz zavoj prednji dio bježi prema van. Premda je istina da se automobil s prednjim pogonom lakše kontrolira tzv. "dodavanjem upravljača" (jačim zakretanjem u smjeru zavoja), nemojte misliti da možete voziti bezbrižno. Osjetite li da vam prilikom prolaska kroz zavoj auto bježi prednjim krajem prema van, pokušajte izvesti mali trik: lagano i nakratko povucite ručnu kočnicu i osjetit ćete kako počinje proklizavati stražnji kraj. Neposredno prije nego što automobil dođe u liniju izravnanja, otpustite ručnu i auto će nastaviti voziti onako kako ste htjeli. Naravno, ovo pravilo vrijedi isključivo za male brzine (iznad 50-60 km/h to nemojte pokušavati).
POGON NA STRAŽNJE KOTAČE:
Ukoliko vaš automobil ima pogon na stražnje kotače, spremite se na proklizavanje stražnjeg kraja, koje možete kontrolirati zakretanjem upravljača suprotno od smjera zavoja.
Savjet: Premda ovi savjeti djeluju jednostavni, iziskuju mnogo prakse i vježbe pa je najbolje da ih isprobate na nekom praznom i velikom parkiralištu.
Na snijegu malo ljudi zna kočiti, stoga se najčešće i događaju kobne nesreće. Osnovno je naučiti kočiti motorom (nižom brzinom), a kočnicu treba pritiskati vrlo nježno. Ukoliko se treba brzo zaustaviti, a nemate ABS, kočite brzim i uzastopnim pritiscima na kočnicu. Tako će auto biti pod kontrolom i neće se blokirati prednji kotači. Neprestano imajte oko na retrovizoru i ne zaboravite da, koliko god vi dobro vozili po snijegu i ledu, oni oko vas su najčešće neizvježbani.