Znatan dio života provedemo spavajući, ali i na poslu. Pretpostavimo li da prosječno 40 sati tjedno provedemo na poslu, jasno je zašto je važno biti zadovoljan radnim mjestom. Oni koji apsolutno ne vole svoj posao rade ga samo zato što moraju ili jer tvrde da trenutno nema bolje opcije - a možeš zamisliti kakav utjecaj to ostavlja na mentalno zdravlje. Samo čekaš kraj radnog vremena, uviđaš da se ne snalaziš, produktivnost ti je smanjena ili se postepeno prestaješ truditi. A osim radnih zadataka, važno je i kakva atmosfera vlada na radnom mjestu. Sve je lakše kad si okružena inspirativnim ljudima s kojima možeš pronaći zajednički jezik i imati pristojnu komunikaciju. Zdrava okolina pospješit će tvoj profesionalni razvoj te ti olakšati poneke teške dane.
Tako je u teoriji. U praksi se dosta zaposlenih susreće s toksičnim kolegama. Možda nasuprot tebi sjedi kolega koji te zaglušuje, puni negativnim mislima ili ogovara. S takvima se nije lako nositi, no problem treba iskomunicirati na vrijeme kako se radna atmosfera ne bi dodatno srozala.
Umjesto toga, često se dogodi da ostale kolege jednostavno pokušavaju ignorirati toksičnoga i tako samo produbljuju problem. Možda je teško reći, no 'problematičan' bi zaposlenik trebao sam osvijestiti da ono kako se ponaša nije dobro te da šteti kolektivu. Treba, dakle, krenuti od sebe te se zapitati čini li sljedećih nekoliko stvari.
Odgovoriš li potvrdno na ova pitanja ili ih možeš primijeniti na 'nekog svog', moguće je da jesi ili si okružena toksičnom osobom.