U predsjedničkom apartmanu hotela The Regent Esplanade ekskluzivno je predstavljen novi, jedinstveni projekt prepoznavanja, certificiranja i nagrađivanja proizvoda i usluga vrhunske kvalitete, QUDAL. Riječ je o zaštićenom imenu koje predstavlja skraćenicu riječi QUality meDAL, budući da je u pitanju certifikat koji se oslanja isključivo na parametar kvalitete.
QUDAL je nastavak iznimno uspješnog certifikacijskog programa „Best Buy Award“ kojim se nagrađuje najbolji omjer cijene i kvalitete. Obje nagrade razvila je hrvatska tvrtka Axios, uz pomoć renomirane međunarodne organizacije PWC (PricewaterhouseCoopers) i stručnjaka iz zagrebačkog odvjetničkog društva Vukmir & Associates koji su odigrali ključnu ulogu kad je riječ o pitanjima vezanim uz domaću i međunarodnu zaštitu intelektualnog vlasništva vezanog uz projekte Best Buy Award i QUDAL.
„Mi u PWC-u osobit fokus stavljamo na superiornost kvalitete naših usluga. Iz tog razloga iznimno nam je zadovoljstvo što sudjelujemo u razvoju posve nove - inovativne nagrade i certifikata QUDAL koja na znanstvenim temeljima mjeri i nagrađuje proizvode i usluge najviše razine kvalitete na tržištu“, rekao je John M. Gasparac iz tvrtke PWC.
Dok u Hrvatskoj općepriznati „Best Buy Award“ nagrađuje omjer cijene i kvalitete, novi certifikat QUDAL u potpunosti eliminira faktor cijene, ali i drugih sekundarnih elemenata (snagu branda i slično), oslanjajući se na samu supstancu - na kvalitetu proizvoda odnosno usluge.
„Sa željom da kupcima ponude proizvode što niže cijene, proizvođači danas vrlo često žrtvuju kvalitetu. Programom QUDAL želimo skrenuti pažnju potrošača na važnost kvalitete i pravo svakog kupca da zahtijeva vrhunsku kvalitetu na tržištu - upravo sada u vrijeme recesije“, naglašava Robert Slavečki, jedan od idejnih tvoraca programa QUDAL i vlasnik hrvatskih i međunarodnih intelektualnih prava vezanih uz projekt QUDAL.
U Axiosu ističu da se na ovaj način proizvođačima šalje jasna poruka da jedino kvalitetom mogu zadržati postojeće kupce i prigrliti nove, jer niska cijena i ulaganje u njezinu promociju mogu samo kratkoročno privući kupce.
Medalja QUDAL dodjeljivat će se proizvodima i uslugama koji potrošaču nude najveću razinu kvalitete, na osnovi znanstvenih tržišnih istraživanja prema provjerenoj metodi DEEPMA (Deep Mind Awareness). DEEPMA metoda razvijena je u suradnji tvrtke Axios i međunarodne konzultantske kuće PWC (PricewaterhouseCoopers) kojom se kod ispitivanja izbjegava navođenje najpopularnijih (tzv. Top of Mind) brandova, odnosno da se što je više moguće eliminira snaga i popularnost branda te ispitaju stvarne kvalitete samog proizvoda ili usluge.
Prvo istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku potrošača metodom „QUDAL - Quality – DEEPMA“ provela je u Hrvatskoj tijekom rujna 2011. renomirana međunarodna istraživačka kuća GfK na više od 200 različitih komercijalnih i nekomercijalnih kategorija. Rezultati istraživanja obrađuju se u GfK Centru za istraživanje tržišta u Zagrebu i uskoro će biti dostupni javnosti.
BEST BUY AWARD KREĆE U OSVAJANJE INOZEMNIH TRŽIŠTA
Izvorni hrvatski program certificiranja Best Buy Award najavio širenje na zemlje Srednje i Istočne Europe te Bliskog Istoka
Nakon iznimno uspješnog pilot programa certifikata Best Buy Award u Hrvatskoj tijekom 2010. i 2011. godine, projekt kreće u osvajanje inozemnih tržišta šire regije.
Hrvatska tvrtka Axios predstavila je planove za širenje certifikacijskog programa „Best Buy Award“ u inozemstvo. U proteklih 20 mjeseci, otkad je program predstavljen, Best Buy Award certifikat dodijeljen je proizvodima i uslugama nekoliko desetaka domaćih i međunarodnih kompanija. U protekle dvije godine u sklopu projekta provedeno je tržišno istraživanje u više od tri stotine kategorija i podkategorija iz raznih gospodarskih grana.
O iznimnom uspjehu certifikata Best Buy Award na domaćem tržištu dovoljno govori činjenica da 64% hrvatskih građana, prema nezavisnom istraživanju, tvrdi da bi radije kupilo proizvod ili uslugu koja nosi ovaj certifikat.
Nakon osvajanja domaćeg tržišta, novi cilj je projekt do 2015. godine proširiti na još dvadeset zemalja - primarno na područje Srednje i Istočne Europe te Bliskog istoka, čime bi „Best Buy Award“ postao prvi hrvatski proizvod ove vrste koji je zaživio na međunarodnom tržištu.
„U naredne dvije godine, fokusirat ćemo se na širenje Best Buy Awarda na zemlje šire regije poput Slovenije, Srbije, Slovačke, Češke, Bugarske, Rumunjske, a kasnije i na druge CEE zemlje kao što su Estonija, Litva, Ukrajina, Rusija, Turska, Poljska i druge“, naglasila je Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios i glavna osoba iza programa Best Buy Award.
Prema riječima Roberta Slavečkog, jednog od idejnih kreatora projekta, upiti za pokretanje Best Buy Award certifikata već duže vrijeme dolaze iz inozemstva.
„Istina je da nas često kontaktiraju iz susjednih zemalja, koliko tvrtke koje bi željele Best Buy Award certifikaciju, toliko i nezavisne certifikacijske kuće koje bi voljele Best Buy Award program dovesti u njihove zemlje. Bila bi šteta ne iskoristiti sada takvu priliku“, zaključuje Slavečki.
Intelektualna prava vezana uz Best Buy Award zaštićena su na hrvatskom Zavodu za intelektualno vlasništvo, a odnedavno posjeduje i međunarodnu zaštitu pri WIPO-u (World Intellectual Property Organisation). U savjetovanju i zaštiti intelektualnog vlasništva u Hrvatskoj, a posebice na međunarodnim tržištima ključnu ulogu odigrali su domaći stručnjaci na čelu s ekspertima iz odvjetničkog društva Vukmir i suradnici.
(Tajana Tretnjak)