Opuštenost tijekom godišnjeg odmora ne postiže se samo putovanjem u mirno odredište. Boravak u predivno uređenom smještajnom objektu na godišnjem odmoru također pozitivno djeluje na raspoloženje. Više od pola (61%) putnika iz Hrvatske navodi da im odličan dizajn interijera pomaže da se više opuste na godišnjem odmoru.
Odličan dizajn interijera nije nešto u čemu se može uživati samo tijekom putovanja, trendove inspirirane godišnjim odmorom moguće je ponovno oživiti i u vlastitom domu. U istraživanju koje je proveo Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih mjesta za boravak, utvrđeni su najpopularniji trendovi u uređenju interijera s temom godišnjeg odmora, na temelju odgovora koji su prikupljeni od putnika iz Hrvatske:
1. Mediteransko plavetnilo (66%) – Uz ovaj bezvremenski stil sanjat ćete da plovite oceanom. Ovaj stil pobuđuje osjećaj opuštenosti, a karakterizira ga hladna i minimalna, ali isto tako šarena paleta boja. Prekrasne pločice s uzorcima jako dugo su obilježavale ovaj stil, kao i prirodne tkanine i teksture, kao što su bijela posteljina, masivni drveni namještaj i terakota podovi.
2. Skandinavska jednostavnost (56%) – To je pokret koji definira jednostavnost, minimalizam, funkcionalnost i ljepota. Iako se radi o stilu poznatom po svojoj jednostavnosti, u njegovoj je srži besprijekorno umijeće izrade. Svijetlo drvo i čisti, jednostavni oblici sa zaobljenim rubovima dominiraju u arhitekturi i namještaju. Minimalni dodaci i obilje prirodnog svjetla također obilježavaju ovaj stil koji je prihvaćen diljem svijeta.
3. Seoska udobnost (41%) – Stil seoske udobnosti definira maksimalistička estetika. Taj je stil poznat po upotrebi debelog i izdržljivog drva te grubih, prirodnih materijala kao što su kameni podovi. Sve to pomaže u stvaranju toplog i udobnog ugođaja. U ladanjskoj kući ništa nije preosjetljivo – sve je pomalo oštećeno djelovanjem vremenskih uvjeta, ali isto tako i pomno odabrano i postavljeno na svoje mjesto zbog romantičnih i nostalgičnih karakteristika.
4. Japanski zen (26%) – Japanski interijeri poznati su po svojoj formi i funkcionalnosti. Iako je tim stilom izvorno prevladavala siromašna estetika Budizma, Japanski zen poznat je po promišljenom korištenju prostora, pri čemu svaki predmet ima neku svrhu. U japanskim se interijerima može primijetiti pristup „manje je više” s očigledno neutralnim nijansama boja isprekidanih ravnim linijama i naglašene njegovanim vrtovima.
5. Elegantni gradski stil (19%) – Prozori od poda do stropa s izvanrednim pogledom, izložena cigla i drveni podovi uobičajeni su znakovi u svakom domu uređenom u gradskom chic stilu. U tako uređenom domu možete očekivati prostorije otvorenog plana s velikim, masivnim namještajem i dizajnerske predmete, kao što su svijećnjaci i umjetnička djela, koje nije moguće previdjeti. To je gradski luksuz u svom punom sjaju.
U ostale popularne trendove u uređenju interijera inspirirane godišnjim odmorom putnici iz Hrvatske ubrojili su „Perzijski vintage” (bogato dekoriran s prekrasnim antikvitetima), „udobna planinska kuća” (inspirirano alpskim šumama i planinama prekrivenim snijegom) i „srednjoistočna elegancija” (šareni dizajn s raznim tkaninama i teksturama). Prema globalnim rezultatima trend „bohemske elegancije” (eklektični i nekonvencionalni stil) popularniji je među ženama (njih 18% u odnosu na 10% muškaraca) dok „japanski zen” najviše preferiraju muškarci u dobi od 18 do 24 godine (njih 42% u odnosu na 34% globalno ukupni broj ispitanika)**.
Unesite djelić godišnjeg odmora u vlastiti dom
Četvrtina putnika iz Hrvatske (25%) kaže da ih dizajn (ili izgled i stil) smještaja u kojem provode godišnji odmor inspirira da tako urede i vlastiti dom. Jedan od pet putnika iz Hrvatske (18%) kaže da se ta inspiracija temelji na činjenici da su imali mogućnost boraviti u smještajnom objektu s neobičnim dizajnom interijera, a jedan od četiri putnika (24%) kaže da im upoznavanje različitih kultura i načina života tijekom godišnjeg odmora također služi kao poticaj za uređenje vlastitog doma.
Ubacivanje djelića godišnjeg odmora u vlastiti dom ne treba uključivati veliki projekt – putnici jednostavno mogu unijeti djelić kulture i boja u svoj svakodnevni život na jednostavniji način, kao što je kupnja predmeta za uređenje doma tijekom boravka na godišnjem odmoru. U najpopularnije predmete koje putnici iz Hrvatske kupuju kako bi ih ponijeli doma ubrajaju se lokalne rukotvorine (49%), mali suveniri (npr. magneti za frižider) (65%), lokalne umjetnine (22%), ukrasni predmeti (46%), tekstilni proizvodi za uređenje doma (16%) i kuhinjsko posuđe (9%).
Za one koji su zainteresirani za renoviranje doma, bez obzira radi li se o velikom ili malom zahvatu, Booking.com je surađivao s kreativnim butikom za generiranje 3D arhitektonskih dizajna i dizajna interijera, Render Atelier, kako bi se kreirale potpuno nove, kompjuterski generirane slike (CGI), i to ekskluzivno za Booking.com, koje opisuju pet najpopularnijih trendova u uređenju interijera. One bi trebale poslužiti kao inspiracija za putnike o načinu na koji mogu oživotvorili te popularne trendove u vlastitom domu. Bez obzira na to želite li biti više zen ili uljepšati vlastiti dom s malo boje, svatko može pronaći nešto za inspiraciju.
Cjeloviti popis top trendova:
1. Mediteransko plavetnilo – 57%
2. Skandinavska jednostavnost – 53%
3. Seoska udobnost – 42%
4. Japanski zen – 34%
5. Elegantni gradski stil – 27%
6. Pariški vintage – 17%
7. Udobna ski koliba – 16%
8. Bliskoistočna elegancija – 14%
9. Bohemska elegantnost – 14%
10. Odvažni indijski printovi i boje – 14%
11. Industrijski loft – 12%
12. Krševita obala – 12%
13. Holivudski glamur – 10%
14. Bavarski dvorci – 8%
15. Afričko pleme – 6%
16. Brazilski karneval – 5%