Barbara De Rigo: 'Žena koja me najviše inspirirala svakako je moja majka'

Ona je uspješna poduzetnica, točnije žena zadužena za marketing talijanskog diva u svijetu optike koji je nedavno lanisirao novi brand naočala osmišljen prvenstveno za žene

Barbara De Rigo.jpg

Ona je uspješna poduzetnica, točnije žena zadužena za marketing talijanskog diva u svijetu optike, De Rigo grupe. Ovaj danas modni div, počeo je kao obiteljski biznis davne 1978. godine, a danas je jedna od najuspješnijih kompanija u svom segmentu. Osim što zastupa mnoge slavne brandove poput Furle ili Caroline Herrere, De Rigo grupacija ima i svoja tri brenda naočala s kojima su postigli globalni uspjeh- Police, Sting i Lozza. Nedavno su predstavili i svoj prvi ženski brand naočala kojeg su posebno promovirali i u Hrvatskoj, a bila je to idealna prilika za razgovor sa šeficom marketinga- Barbarom De Rigo.

"Nekoliko godina je u nama tinjala ideja o ženskom brandu no i imali smo poprilično različita mišljenja o tome. Mislili smo da žene imaju posve drugačiji odnos prema nekom brandu nego muškarci i da su puno 'osjetljivije' na to. No, posljednjih godina i to se promijenilo. Primjetili smo, pogotovo na razvijenijim tržištima kako žene, ali i muškarci, puno manje biraju naočale isključivo zbog brenda. Na prvom mjestu su im dizajn, udobnost i lakoća modela.", objasnila nam je Barbara De Rigo kako su se uopće odlučili na pokretanje brenda naočala orijentiranog prvenstveno na žene. Nakon što su odlučili da će se upustiti u stvaranje novog brenda, osim dizajna naočala koji je najvažniji, trebalo je razmisliti i o imenu.

Image

"Yalea je potpuno izmišljeno ime. Napravili smo temeljitu analizu te pokušali smisliti ime koje će savršeno ispričati sve ono što zapravo želimo reći. Konzultirali smo se s internacionalnom agencijom za imena- ponudili im brief o tome kakav je novi ženski brand, što želimo reći i kakve su žene koje će nositi naše naočale. Ime je moralo biti neutralno, elegantno i vrlo ženstveno,a pomalo i slatko. I upravo zato neki siguriraju kako ih ime Yalea podsjeća na cvijet. Istovremeno je moralo biti moderno. Upravo zato smo se odlučili da slovo Y bude u imenu, iako to nije slovo u taljanskoj abecedi.", objasnila je Barbara. A svojim brendom svakako su željeli podržati ženski empowerment. Naime, svi okviri, bilo oni za sunčane naočale, ali i dioptrijske nose ženska imena i to slavnih žena koje su svojim djelima obilježile povijest. I glavna žena De Rigo grupacije ima svoje favorite, barem što se tiče žena koje su je posebno inspirirale kroz život.

"Kada govorimo o ženama koje su me inspirirale najviše, iz emotivnih razloga, moja najdraža žena na svijetu je moja majka, Emiliana, kojoj smo posvetili jedan okvir i to je meni jedan od najdražih modela u ponudi. Što se tiče mog obrazovanja, jedna od mojih omiljenih žena kojoj smo jednostavno željeli odati počast i nazvati model naočala po njoj svakako je Maria Montessori. Nevjerojatna vizionarka koja je pomogla revoluciji obrazovanja , ali i načina učenja djece. S obzirom da sam na fakultetu studirala stane jezike i književnost, još jedna žena koju iznimno cijenim zbog načina pisanja, ali i modernog razmišljanja je Jane Austen", objasnila je Barbara i dodala kako im bilo teško odabrati imena jer nije bilo najvažnije da su žene slavne već da su napravile nešto.

"No, ovo je samo prva kolekcija. Bit će sigurno još puno kolekcija i imena kojima ćemo odati počast snažnim, inspirativnim ženama.", kaže ova uspješna Talijanka koja je jedna od 'glavnih karika' u uspješnom obiteljskom poslu.

Image

"Moj profesionalni put u kompaniji je započeo u odjelu internacionalne prodaje jer sam željela iskorisititi svoje znanje stranih jezika koji su oduvijek bili boja velika strast. Jedna od neispunjenih želja mi je naučiti kineski jezik. Prije dvadesetak godina, odlučila sam se 'prebaciti' u marketinške vode. Naime, u to vrijeme De Rigo kompanija je bila u velikoj ekspanziji i vrlo se brzo razvijala, a kako su dolazila brend imena u naš portofolio trebali smo ljude koji se mogu razvijati jednako brzo. Odlučila sam da ću ja biti ona koja vodi naše brendove i tako je započela moja karijera brand managera za naše brendove Police, Lozza i Sting. I tako je počela moja priča u kompaniji.", objašnjava Barbara te dodaje kako su se 2020. ponovno morali prilagoditi i razvijati u dosad nepoznatom smjeru.

"Vjerojatno sada svi znaju koliko je 2020. bila teška godina za cijeli svijet, a pogotovo za Italiju. Morali smo brzo reagirati. Na početku smo svi bili malo izgubljeni, no ubrzo smo se svi navikli na rad od kuće. No, iako smo bili na neki način stjerani u kut ubrzo smo uvidjeli koliko ljudi odlično radi od kuće. Pandemija je bila odlična prilika da stvorimo drugačije radno okruženje, i mislimo da će takav način rada potrajati i dalje." kaže Barbara koja je jedno od sretnica koja svaki dan može nositi drugačije naočale, no čini se da to i ne koristi.

"Definitivno sam sretna što radim u optičkoj industriji. Svakako je puno lakše mijenjati sunčane naočale od dioptrijskih. Naravno imam nekoliko naočala. (smijeh) , ali nemam samo jedan stil koji nosim. Volim promjene i dizajna i materijala. Jedine naočale koje imam godinama i želim ih nositi zauvijek su Lozza naočale, model Zilo. To je vječni klasik koji mi doista puno znači", kaže Barbara koja se i kao mnoge žene diljem svijeta morala dodatno dokazivati na poslu i više raditi kako bi se dokazala.

"Iako je naše društvo, a govorim o Italiji napravilo puno toga, definitivno nije lako ženi u poslovnom svijetu. I dalje se očekuje da žene budu sve - brinu se o djeci, kući, kuhaju, spremaju. Sretnica sam koja ima supruga koji me uvijek podupirao i ohrabrivao u mojim poslovnim izazovima i koji je uvjeren da žena/supruga/majka može uživati u i profesionalnim izazovima", zaključila je.