Trudnoća i majčinstvo
Trudnoća i majčinstvo

Želite da djeca jedu više povrća? Razgovarajte s njima zašto je ono dobro za njihovo zdravlje

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Nema roditelja koji ne bi želio da mu djeca jedu više povrća, posebno ako je domaće i iz vlastitog vrta.

Roditelji znaju zašto je dobro da mališani jedu kupusnjače, mahunarke i druge vrste povrća, no znaju li to i djeca? Često im se jednostavno servira obrok i rečenica "moraš jesti povrće" i na tome sve staje. No, nova studija Sveučilišta u Stanfordu dokazala je da ako s djecom razgovaramo zašto je zdrava hrana dobra za njih, za tri mjeseca će je dobrovoljno jesti čak dvostruko više.

Skrivanje brokula u umaku, sjeckanje mrkvice i krastavaca u šaljive oblike, zabrana slatkog dok se ne pojede sav špinat u tanjuru, samo su neke od metoda koje roditelji koriste kako bi prisilili klince da jedu više zdravijih namirnica. No, čini se da postoji puno lakši način i puno jednostavniji - učite djecu o pozitivnim učincima povrća na zdravlje. Znanstvenici sa Stanforda tvrde da ova metoda pali i kod vrlo male djece. Potrebno je samo pronaći odgovarajući jezik i koncept, u skladu s dobi djeteta, pomoću kojih će mu se objasniti zašto je jedenje različtih vrsta hrane dobro za njih. To zahtijeva da se i roditelji educiraju i unaprijed pripreme, ali rezultat će biti taj da će djeca po vlastitom izboru jesti zdravije. "Djeca imaju urođenu znatiželju i žele znati baš sve o svijetu koji ih okružuje, žele shvatiti zašto i kako stvari oko njih funkcioniraju", objasnili su znanstvenici. "Naravno da za malenu djecu trebamo pojednostaviti činjenice o pojedinoj hrani". Među stručnjacima koji su se pozabavili ovom temom bile su Sarah Gripshover i Ellen Markman koje su napravile pet knjiga s pričama u kojima su navele sve ono što bi djeca trebala znati o različitim temama vezanim za prehranu, a kao što su raznovrsnost prehrane, probava, grupe hrane i hranjive tvari. Potom su provele studiju među 160 djece starosti 4 i 5 godina. U njihovim vrtićkim grupama kroz tri mjeseca čitale su se te priče i to u vrijeme užine. Usporedno se s jednakim brojem djece u susjednim grupama provodila uobičajena praksa odlazaka na užinu, bez čitanja priča o povrću i utjecaju hrane na naše zdravlje. I jednoj i drugoj grupi djece naknadno su postavljana pitanja o zdravoj hrani. Uspostavilo se da su djeca koja su slušala poučne priče puno više znala i razumijela da hrana sadrži hranjive tvari i da su različite vrste hranjivih tvari važne za različite funkcije u našem tijelu. Također su više znala o našem probavnom sustavu. Primjerice, kikići su znali da naš želudac rastvara hranu i daje hranjive tvari u krv koja ih potom prenosi po tijelu. No, najveći uspjeh bio je taj što su djeca dobrovoljno, nakon samo tri mjeseca, tijekom užine uzimala i jela gotovo dvostruko više povrća no prije. Djeca koja nisu slušala edukativne priče, jela su istu količinu povrća kao i prije istraživanja. Daljnja istraživanja bavit će se pitanjem da li ova edukativna intervencija djeluje i kod obroka izvan vrtića te da li je učinkovita dugoročno. Studija je objavljena u stručnom časopisu Psychological Science.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx