Trudnoća i majčinstvo
Trudnoća i majčinstvo

Uvijek postoje iznimke: U jednoj hrvatskoj osnovnoj školi ukinuli su pisanje domaće zadaće

Jesi li napisao domaću zadaću, pitanje je koje roditelj barem jednom dnevno upita svoje dijete? Domaće zadaće u većini slučajeva, slažu se roditelji, postale su teret.

Prosječni hrvatski školarac svakoga dana dođe kući sa zadaćom iz najmanje dva predmeta. Njezino rješavanje traje duže jer su postale kompliciranije i zahtjevnije, a nerijetko se dogodi i da ih umjesto učenika pišu roditelji, što nikako nije dobro.

U Osnovnoj školi Vijenac iz Osijeka, roditelji s rješavanjem domaćih uradaka nemaju problema jer domaća zadaća kod njih - ne postoji, i to već punih 12 godina. Sve je počelo još davne 1977. godine kad je tadašnji ravnatelj škole Stjepan Sokol odlučio osnovnoškolcima ne zadavati domaću zadaću. Kod kuće se završavalo samo ono što nije dovršeno na satu, a učenici su bili ti koji su mogli birati količinu i težinu zadataka za vježbu. Po uzoru na njegov rad Osnovna škola Vijenac, 2004. godine započela je s projektom Domaće zadaće – iznimka, a ne pravilo , a u cijelu priču uključili su se učitelji hrvatskog jezika, engleskoga jezika, matematike i razredne nastave.

“Krajnji cilj je rasterećenje učenika, motivacija učenika za aktivniji odnos prema radu na samome nastavnome satu, preuzimanje odgovornosti za uspjeh”, ističe ravnateljica Osnovne škole Vijenac Vesna Vrbošić te kao prednosti ovog projekta dodaje još i osposobljavanje učenika za objektivnije samovrednovanje i mogućnost izbora vlastitog puta prema uspjehu.

Prije nekoliko godina u nastavni sat, uveli su tri obvezna nova elementa koji nam je dodatno pojasnila ravnateljica osječke škole.

“Na početku sata učenicima jasno kažemo i napišemo koji su očekivani ishodi današnjeg sata, pred kraj sata učitelj učenicima predloži zadatke za vježbu na tri razine, a učenici, ukoliko žele, biraju razinu na kojoj će provjeriti usvojenost nastavnih sadržaja kod kuće”, objašnjava ravnateljica Vrbošić te dodaje da ukoliko je potrebno učitelj će reći što učenici trebaju ponoviti za sljedeći sat kako bi uspješno usvajali nove nastavne sadržaje.

Ako nešto što je predviđeno za rad na nastavnome satu učenici ne uspiju riješiti u školi, završit će kod kuće, ali cilj je svima da sve završe u školi gdje imaju stručnu pomoć koja će im u tome pomoći.

“Za to što su učinili kod kuće, drugi dan dobit će povratnu informaciju, ali nema minusa ako to nisu učinili. Važno je što nema prisile, a rezultati su odlični”, ističe ravnateljica Vrbošić.

Projekt Domaće zadaće – iznimka, a ne pravilo, pokazao se vrlo uspješnim jer učenici ove osječke osnovne škole većinom su odlikaši, nema ponavljača, a i u srednjoj školi pokazuju odlične rezultate. Uključeni su u mnoge izvan školske aktivnosti, dodatni rad, izbornu nastavu i jako su vrijedni, ponosno nam objašnjava ravnateljica. Na kraju školskog dana zadovoljni su svi; učenici, roditelji i učitelji, a svi oni očito jako dobro znaju što znači stara poslovica, Od kolijevke pa do groba najljepše je đačko doba.