S velikim nestrpljenjem očekuje se najnoviji spektakl u Gradskom kazalištu Trešnja. Za 1.listopada pripremaju premijeru Šeherezade, u suradnji sa Studiom za suvremeni ples. Zagrebačku publiku očekuje mistično putovanje svijetom dalekog Orijenta, u zemlje uzbudljivih priča i kraljevstva mašte. Šeherezada priziva priče iz klasične Arapske zbirke 1001 noć. "Naši najmlađi po prvi puta susrest će se sa svijetom daleke Perzije, upoznati Aladina, Sinbada Moreplovca, Ali Babu i 40 razbojnika, no i manje poznate, ali ne manje zanimljive junake poput Abu-Hasana ili Kawae Huseina. U 1001 noći Zapad je otkrio skrivenu mudrost Orijenta i možda po prvi put shvatio duboku važnost pričanja priča koje su važnije i veće od života. Kroz ljubavnu priču cara Šaha Šahrijara i Šeherezade, u izazovnom spektaklu glume, akrobatike, cirkuserije i plesa uplovite u svijet između sna i jave, svijet u kojem svatko od nas uz pomoć duha iz svjetiljke postaje kraljević, skrivene škrinje s blagom čekaju vas na svakom uglu a kroz borbe sa čarobnjacima, zlodusima i divovima shvaćamo važnost priče, važnost imaginacije kojom možemo prebroditi sve nevolje", poručuju iz popularne Trešnje uoči premijere Šeherezade.
S jednom od glavnih glumica u predstavi, Ivanom Bakarić, za portal Žena hr razgovarali smo o glavnim porukama Šeherezade, te uzbudljive priče mističnog Orijenta.
„Ne vjerujem u "poruke".Vjerujem da trag možemo ostaviti samo ako publika (bez obzira na uzrast) zajedno s nama na sceni diše i postavlja si pitanja kada se ugase svjetla. "Zašto se bojim nepoznatog, tko su ti ljudi na devama u pustinji, smiju li se oni istim stvarima kao i ja?"
Kako ste se pripremali za ulogu Šeherezade? U čemu ste vidjeli najveći izazov, te kakva su očekivanja od premijere?
„Pripremala sam se čitajući, vježbajući strpljivost i suzdržanost na probama, jer Šeherezada oblikuje okvir svake priče koju priča. Sa svakom novom pričom postaje mudrija i jača. Premijera je samo jedna izvedba s malo više treme i adrenalina. Cijela ekipa će biti uzbuđena, ali mi ćemo osjetiti kako publika diše na predpremijerama.“
Uz dječje predstave uglavnom se navodi kojoj su dobi namijenjene; mogu li Šeherezadu pratiti i djeca predškolske dobi ili je primjerenija djeci koja su čitala ili su im čitane priče iz Tisuću i jedne noći?
„Ako je navedeno da predstava nije za predškolski uzrast, mislim da preporuku treba poštovati. Djetetu možete samo napraviti medvjeđu uslugu, ako ne razumije ono što se događa na sceni ili ako ga nešto uplaši, primjerice scenski efekti, glasna glazba.“
Kakva je uloga kazališta u odrastanju djeteta, razvoju njegove kreativnosti, mašte, razigranosti, umjetničkom stvaranju ?
„Uloga kazališta (iako marginalizirana) je neprocjenjiva. Sva djeca imaju potrebu igrati se igrica koje počinju: "Ja ću, kao, biti vuk..." Bez imaginacije i preuzimanja "uloga" ne razvija se suosjećajnost i svijest o drugima i svijetu. Bez obzira na to jesu li sudionici ili publika, doživljavaju nešto što ih obogaćuje.“
U čemu je posebnost kazališta za djecu i mlade?
„Baš u prethodnom odgovoru sam načela odgovor na ovo pitanje! Odgovornost nas koji radimo u kazalištima za djecu i mlade je velika, jer možemo utjecati na one koji će uskoro postati odrasli i kritični ljudi. A kritična i zainteresirana publika je kreator...ne samo kazališnog repertoara.“
U kojoj mjeri teme kojima se bavi kazalište za djecu i mladi moraju ili ne moraju biti različite od uobičajnih koje obrađuje tzv.kazalište za odraslu publiku?
„Dječje teme i teme za odraslu publiku uglavnom jesu različite, ali kazališni pristup bi im morao biti isti. Problem petogodišnjeg djeteta je jednako ozbiljan kao i egzistencijalni problemi žene srednjih godina. Pokroviteljski odnos jednako je odbojan kao i dodvoravanje. Mislim da djeci ne treba sve servirati s ružičastim naočalama u kompletu, ali niti okrutno bombardiranje svim strahotama ovoga svijeta ne dolazi u obzir. Treba ih pozorno osluškivati i znat ćemo za što su spremni.“
Zaviriti u svaki kutak kazališta
Ivana Bakarić ujedno je i autorica projekta „U kazalištu o kazalištu“ po kojemu je Gradsko kazalište Trešnja jedinstveno u Hrvatskoj. Cilj je tog programa upoznati učenike osnovnih škola s prostorom kazališta i s procesom stvaranja predstave od nastajanja teksta, čitaćih proba, proba u prostoru, dolaska kostima i scenografije, oblikovanja svjetla i tonskih proba, tehničke i generalne probe do pretpremijere i premijere. Djeca doznaju i što sve očekuje gledatelja od ulaska u kazalište do kraja predstave i izlaska iz kazališta, te kakvo je primjereno ponašanje u kazalištu. Tijekom dvosatnog boravka u kazalištu učenici će imati prigodu obići razne dijelove kazališta i upoznati se s radom tehničke opreme. Neki među njima i sami će osjetiti čari, ali i napore što ih donosi posao glumca. Na kraju programa učenici mogu postavljati pitanja o svemu vezanom uz kazalište. Našu sugovornicu za kraj pitamo što djecu najviše zanima kada posjete "kazalište u kazalištu"? Kakve su njihove reakcije kada otkriju što se krije iza scene?
"O kazalištu u kazalištu" je dragocjen projekt...barem se meni tako čini. Djeca imaju priliku zaviriti iza scene, u tonske kabine, garderobe, vidjeti inspicijentski pult. Ukratko, imaju priliku demistificirati "sve te ljude u kazalištu" i shvatiti da je predstava koju su vidjeli nastajala dva ili tri mjeseca i da je mnogo ljudi koje nisu vidjeli radilo da bi sve bilo kako treba. Žao mi je što ja nisam imala priliku zaviriti u svaki kutak kazališta sa sedam ili osam godina.“
Još jednom vas pozivamo na izvrsnu predstavu u režiji Ksenije Zec i Saše Božića - Šeherezada prema pričama iz 1001 noći.
Jedina izvedba je u nedjelju (2. listopada) u 17 sati u Gradskom kazalištu Trešnja.
REZERVACIJE I INFORMACIJE NA BROJ TELEFONA: 01/ 3638 556
Režija: Ksenija Zec i Saša Božić
Igraju: Živko Anočić, Višnja Babić,Ivana Bakarić, Petar Banda (SSP), Branko Banković (SSP), Dina Ekštajn (SSP), Petra Hrašćanec Herceg (SSP), Krunoslav Klabučar, Damir Klemenić, Nikolina Komljenović (SSP), Jerko Marčić, Ana Mrak (SSP), Aleksandra Naumov, Radovan Ruždjak, Ana Vnučec (SSP), Vanda Vujanić Šušnjar