Gestikulacija je sastavni dio ljudske komunikacije i posebno je važna kod djece, jer prethodi govoru, odnosno predskazivač je jezičnog i kognitivnog razvojaRitmičke geste sujednostavni, ponavljajući pokreti ruku koji prate ritam govorenja i "podcrtavaju" najvažnije informacije u strukturi priče.
Oni koji rade s djecom znaju da pričanje priča uz ritmičke geste ima pozitivan utjecaj na narativne (pripovjedne) sposobnosti kod djece. Kratki treninzi u kojima su djeca pričala priče s ritmičkim gestama, doveli su do trenutnog poboljšanja pripovjednih sposobnosti kod petgodišnjaka.
Dosadašnja istraživanja pokazala su da komunikacija gestama pomaže djeci upamtiti informacije u govoru i bolje ih razumjeti. Najnovija studija, objavljena u stručnom časopisu Developmental Psychology, pokazala je po prvi puta kako djeca postižu bolje razumijevanje strukture neke priče koja je ispričana riječima i ritmičkim gestama. Djeca starosti pet i šest godina bila su podijeljena u dvije grupe. Prva grupa gledala je video snimke priče koja je bila ispričana samo riječima, a druga grupa je gledala snimke priče u kojima su riječi bile popraćene ritmičkim gestama, odnosno ključne su riječi i dijelovi priče bili naglašeni gestama. Potom su djeca iz obje grupe bila zamoljena da prepričaju priču koju su čula.
Djeca koja su slušala priču popraćenu ritmičkim gestama značajno su je bolje kasnije prepričala, bolje su se držala strukture priče i koristila su više ključnih riječi iz priče, jer su više takvih riječi zapamtila.
Ova studija važna je stručnjacima koji rade s djecom (logopedima, rehabilitatorima, defektolozima), ali može koristiti i roditeljima koji žele poboljšati razvoj govora, fokus na priču i sposobnost razumijevanja i pamćenja informacija iz priče. Kada djeci čitaju priče, roditelji mogu neke ključne dijelove u strukturi priče popratiti ritmičkim gestama. Cilj je naglasiti riječi i izraze koji su važni za sadržaj. Gesta može biti kratki i brzi pokret ruke ili prstiju gore-dolje, naprijed-natrag, a podcrtava uvođenje u priču nekog novog elementa, lika, teme ili neke nove informacije vezane za ranije uvedenu temu.