403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Trudnoća i majčinstvo
Trudnoća i majčinstvo

Ponovno u školskim klupama. Što očekujem u novoj školskoj godini i od školovanja svoje djece općenito?

Ponovno u školskim klupama. Što očekujem u novoj školskoj godini i od školovanja svoje djece općenito?
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Koračajući sa sinom prvašićem prema školi, na njegov velik dan, prvi dan njegova osnovnoškolskog obrazovanja i  kćerkom „petašicom“, također na velikoj životnoj prekretnici, nisam se mogla ne zapitati… Što očekujem u ovoj školskoj godini i od školovanja svoje djece općenito

Koračajući sa sinom prvašićem prema školi, na njegov velik dan, prvi dan njegova osnovnoškolskog obrazovanja i kćerkom „petašicom“, također na velikoj životnoj prekretnici, nisam se mogla ne zapitati… Što očekujem u ovoj školskoj godini i od školovanja svoje djece općenito?

Stajali smo tako pred razredom, očekujući dolazak nove učiteljice i slučajno sam načula razgovore roditelja na hodniku. Razgovarali su o kupovini školskih torbi, pernica, bilježnica, o izboru učiteljice, o školskoj prehrani, udžbenicima i slično. Međutim, nitko nije pitao jedno bitno pitanje: Što će ova odgojno obrazovna ustanova pružiti našoj djeci?

Razmišljajući, odnosno maštajući o savršenom obrazovnom sustavu to bi izgledalo otprilike ovako: s obzirom na današnji razvoj tehnike i tehnologije, informacije i znanje dostupni su kao na dlanu, svugdje i svakome, od školskog sustava ne bih previše tražila suhoparno podastiranje informacija, podataka i činjenica. Jednoumlje i ispiranje mozgova serviranim informacijama. Učenici bi čitali knjige i udžbenike, surfali Internetom, istraživali, diskutirali i debatirali, kritički promišljali i propitivali , sve i svakoga, čak i učitelje. Učitelji ne bi bili neprikosnoveni autoriteti, već moderatori, vodili bi učenike u njihovim istraživanjima i zaključcima. Prepoznali bi u svakom učeniku njegove potencijale i skrivene talente te radili na njima i produbljivali ih, poticali. Individualno bi pristupali svakom učeniku. Posjećivali bi muzeje, kazališta, koncerte, druge gradove i države, upoznavali tuđe kulture. Upijali iskustvo i znanje najuspješnijih ljudi iz svoje struke. Volontirali bi u dječjim domovima i domovima za stare i nemoćne te tako učili o empatiji. Boravili bi u prirodi i sami uređivali svoje vrtove, sadili bilje, voće, povrće.

Uzimajući u obzir da današnji obrazovni sustav neće toliko toga omogućiti mojoj djeci, pokušat ću iz njega izvući najbolje i najviše.

Što mogu ja kao roditelj učiniti kako bi moja djeca profitirala u svom osnovnoškolskom obrazovanju? Kao prvo, što se samog obrazovanja tiče, mogu pomoći djetetu da se lakše snađe u moru svih tih novih informacija i činjenica. Mogu razgovaranjem s njima, diskutiranjem o raznim temama, dopustiti im da sumnjaju u sve pa i mene i učitelje, odnosno da propitkuju, analiziraju…

Sa svojom djecom često pričam o raznim temama, o Svemiru, duhovnosti, ljudskom tijelu i njegovoj građi, dalekim zemljama i putovanjima, politici… Smatram ih ravnopravnim osobama, ravnopravnim sugovornicima. Ne namećem im svoja mišljena niti se postavljam kao pametnija od njih, već samo iskusnija.

A što se samog odgojnog aspekta tiče, pokušavam djeci objasniti da ne postanu žrtve školskog sustava i sustava ocjenjivanja. Jer zaista, nitko ih kasnije neće pitati s koliko su prošli prvi, drugi ili peti razred, kada su naučili čitati i pisati. Ono što je bitno je to da im školski sustav ne uništi samopouzdanje i time ih trajno odredi kao nesretne i nesamopouzdane osobe. Želim da shvate da je ono što se zaista cijeni i vrednuje kasnije u životu više od samih ocjena, neke temeljne ljudske vrijednosti i sposobnosti, poput ostvarivanja zdravih odnosa s obitelji i prijateljima, empatije, ustrajnosti, radišnosti, itd.

To bi trebali biti zajednički ciljevi učenika i roditelja - pripremiti našu djecu da postanu kompletne, sretne osobe.

**********

Sandra Osrečki magistra je novinarstva i majka troje djece. Sandra se opisuje kao mama koja svakodnevno osmišljava načine kako sakriti brokulu ispod komada pohane piletine, kako na vrijeme odvesti kćer na gimnastiku a da pritom sin ne zakasni na engleski, kako držati bebu na oku i animirati je raznim edukativnim igračkama i vježbicama dok kuha ručak i istovremeno telefonski dogovara termin kod logopeda, kako mužu ujutro zapakirati zdrav ručak za posao, otići na tržnicu po svježe meso i povrće, staviti maskaru i nalakirati nokte, ubaciti još negdje frizera, teretanu i odlazak u parkić s djecom. U tom malom savršeno funkcionirajućem kaosu, Sandra pokušava zadovoljiti potrebe svih članova obitelji, uključujući i svoje, a jedna od tih potreba je i pisanje. Piše iz gušta i poručuje: "Ako pisanjem pomognem/inspiriram/nasmijem barem jednu mamu, bit će mi drago".

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Iz naše mreže
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx