Zapadnjačka medicina temelji se na znanosti i egzaktno dokazanim rezultatima i brojkama, fokusirana je više na liječenje nego preventivu (iako se i to zadnjih desetljeća mijenja), na bolest gleda isključivo kao na bolest fizičkog tijela. Medicina kakvu poznajemo liječi ciljano određeni organ i problem ispitanim, odobrenim zahvatima i lijekovima te po točno određenim procedurama. Istočnjačka medicina utemeljena je na tradiciji, iskustvu, drevnim znanjima, tisućljetnom suživotu čovjeka i prirode. Filozofija koja stoji iza nje je da je fizičko tijelo u čvrstoj međuovisnosti s našim psiho-emocionalnim i duhovnim tijelom te s prirodom i njezinim ciklusima. Veliki naglasak stavlja se na prevenciju bolesti kroz stil života (vježbanje, prehrana, duhovi život, meditacija, prirodni pripravci i sl.), a kad se bolest pojavi, ne liječi se samo fizičko tijelo, već se paralelno iscjeljuju i um, srce i duša.
Istočnjački model rijetko se primjenjuje u zapadnjačkoj medicini i dugo se o njemu govorilo kao alternativnom, neprovjerenom, nedokazanom, neučinkovitom, pa čak i opasnom. No čini se kako se stvari mijenjaju, jer se ljudi sve više okreću upravo tim "alternativnim" rješenjima - prevenciji kroz prehranu, biljnim pripravcima, meditaciji, akupunkturi, jogi i drugim vježbama za opuštanje i jačanje tijela. Ne samo kad je njihovo zdravlje u pitanju, već i kad je u pitanju zdravlje njihove djece. Kao da sve manje vjeruju istraživanjima, studijama i znanosti te medicini utemeljenoj na farmaceutskoj industriji, a traže sve prirodnija rješenja koja će im pružiti zdravlje na svim razinama, ne samo na fizičkoj.
Liječnici to i dalje u najvećem dijelu ne podržavaju, drže se i dalje tretmana i lijekova koji su ispitani u kliničkim uvjetima. Često se i ljute na svoje pacijente smatrajući ih lakovjernima i naivnima. No čini se kako se stvari i tu mijenjaju.
Pedijatri se trebaju upoznati s tzv. komplementarnim terapijama
Američka akademija pedijatara, najrelevantnija pedijatrijska svjetska ustanova čije smjernice slijede pedijatri u svim zapadnim zemljama (pa tako i u Hrvatskoj), izdala je smjernice prema kojima se pedijatri moraju upoznati s nezapadnjačkim načinima liječenja koje prakticiraju roditelji njihovih pacijenata. Tako će pedijatri trebati znati sve o biljnim lijekovima i pripravcima, akupunkturi, jogi i sličnim terapijama. Cilj je educirati ih zbog malih pacijenata, odnosno kako bi njihove roditelje mogli savjetovati kako te terapije na djeci primjenjivati prikladno, sigurno i u skladu s njihovom dobi.
U novom kliničkom izvještaju Američke pedijatrijske akademije stoji da je cilj ovih smjernica da doktori nauče navigirati kroz popularni, ali dosta mutni svijet "komplementarnih terapija". Takve se terapije uzimaju zasebno ili u kombinaciji s poznatim tretmanima. Akademija je napravila vrlo jasnu razliku između "komplemenarnih terapija" koje se baziraju na istraživanjima i "alternativne medicine" koju opisuje kao nedokazanu.
Prema njihovim saznanjima, od spomenutih komplementarnih terapija u SAD se na djeci najviše primjenjuju prirodni probiotici, osteopatske i kiropraktičke manipulacije, tai chi i qigong vježbanje.
Izvještaj instruira pedijatre da sami pitaju roditelje da li koriste vitamine, biljke, dodatke ili kućne lijekove kako bi poboljšali zdravlje svoje djece. Akademija kaže da pedijatri moraju biti oprezni u procjeni kvalitete prirodnih zdravstvenih proizvoda, uključujući prehrambene dodatke, biljne lijekove i homeopatske lijekove. Unatoč činjenici da prirodni zdravstveni proizvodi mogu biti percipirani kao sigurni zbog svog prirodnog podrijetla, istraživanja su pokazala da neki imaju potencijal ozbiljne toksičnosti i mogućih negativnih nuspojava, posebice kod pacijenata koji istodobno uzimaju lijekove na recept.
S obzirom na to da roditelji često prešute liječnicima da su davali djeci neke prirodne lijekove i tretmane iz straha od osude, sigurnost djece automatski je ugrožena. A upravo to Američka akademija pedijatara želi promijeniti. Liječnici će se educirati kako bi oni dalje educirali roditelje i sigurnost djece digli na još viši nivo.