Na temelju tih studija, napisano je mnogo knjiga koje mogu pomoći zainteresiranim roditeljima da potiču razvoj svojih beba, pa čak dok su još u majčinu trbuhu.
Jedna od tih knjiga je i Brain rules for baby, autora dr. Johna Medine, u kojoj navodi niz primjera kako se igrati s novorođenom bebom, a da je ujedno učite mnogim vještinama, od bazičnih vještina zaključivanja do empatije.
Igre prije rođenja
Mentalne igre za roditelje Jedna od najvažnijih vještina koju roditelji moraju naučiti dijete, je sposobnost stavljanja sebe u "tuđe cipele" ili empatija. Djeca koja mogu bolje shvatiti tuđe stajalište i osjećaje, bolje prolaze u životu, počevši od socijalizacije u vrtiću te shvaćanja što odgojitelj traži od njih i zašto. Dijete vještinu uči promatrajući roditelje, odnosno kroz pasivno učenje. Roditelji trebaju u što više situacija imenovati i pogađati motivacije i osjećaje drugih ljudi. S vježbama mogu početi još i prije bebina rođenja. Na primjer, kada se nalaze u nekoj grupi ljudi, mogu pogađati o čemu pojedine grupice razgovaraju i kako se pojedinci osjećaju, iščitavajući samo njihov govor tijela. Kada beba dođe na svijet, odmah mogu početi na nju prenositi ovu praksu prepoznavanja emocija drugih ljudi na način da bebi od prvog dana govore rečenice tipa "Ti si danas jako vesela beba", "Tata je danas malo umoran", "Baka te voli i zato će te zagrliti", "Mama je htjela samo obrisati nosić i pomoći ti" i slično.
Razgovaranje sa samim sobom Jednostavna, a učinkovita aktivnost koja budućim roditeljima može pomoći da odgoje emocionalno stabilno, introspektivno dijete je razgovaranje sa samim sobom. Na primjer, za podizanje dobrog raspoloženja, dobro je samome sebi govoriti "Vani je prekrasan dan, osjećam se sretno i smireno i veselim se današnjoj šetnji u prirodi". Beba koja odrasta uz roditelje koji znaju riječima izraziti kako okolina djeluje na njihovo raspoloženje, naučit će činiti isto, a to će poboljšati važnu vještinu unutarnjeg promišljanje o samome sebi. Kad beba dođe na svijet, roditelji mogu odmah na taj način s njome komunicirati. Na primjer, "Danas si jako dobro spavao, lijepo smo se odmorili i papali i sad smo sretni, pa idemo kod bake da te vidi jer joj nedostaješ, a i ona nama". Imenovanje emocija vrlo je važna vještina koja se uči i olakšava suživot s drugim ljudima te razvija vještinu samoregulacije emocija i ponašanja.
Vježbanje kreativnosti Jedan od najvažnijih principa koji potiče kognitivne vještine kod novorođenčeta je konstantna interakcija između roditelja i djeteta. Dok kupovanje igračaka može uštedjeti malo vremena prezaposlenim roditeljima, izrada tih istih igračaka s bebom, potiče njihov razvoj na najsnažniji način. I prije bebina rođenja, roditelji mogu početi s kreativnim izražavanjem i izrađivati razne igračke i ukrase za svoju bebu, a po njezinu rođenju samo nastaviti s maštovitim aktivnostima u koje će uključiti bebu i vježbati njezine motoričke vještine.
Igranje s novorođenčetom
Pauza-igra-pauza Mnogo prije no što savladaju vještinu govora, bebe uspijevaju komunicirati svoje potrebe i želje. Beba od samog rođenja može početi komunicirati sa svijetom oko sebe. No pri tom je važno da se novorođenče ne stimulira pretjerano, da ga se ne bombardira senzornim podražajima i interakcijom. Za roditelje je važno prepoznati kada je novorođenčetu dosta interakcije. Tako malene bebe to će napraviti okretanjem glave i tada je vrijeme za pauzu. Razgovor, maženje, igranje nastavite tek kada beba pokaže želju za nastavak, pa opet prekinite kada njezina pažnja odluta ili se pasivizira.
Igra imitacije Bebe dolaze na svijet pripremljene da oponašaju uzbudljiva događanja iz svoje neposredne okoline, a roditelji to mogu iskoristiti za igru imitacije. Već u prvim tjednima roditelji će primijetiti da beba plazi jezik nakon što joj to pokažu roditelji na vlastitom primjeru, odnosno da ih oponaša. Kako odrasta, beba će pokušati oponašati i zvukove koje čuje od roditelja. Pokušat će oblikovati usta na način kako to radi mama kad nasmijava svoje maleno zlato ili ručicama kopirati pokret koji je pokazao tata. Važno je u interakciji s bebom koristiti različite glasove (bebe obožavaju visoke tonove), različite izraze lica, različite položaje usana kada ih se upoznaje s novim glasovima. Sve to one upijaju kao spužve od prvog dana i kad tad će pokazati svoje umijeće.
Hvatanje i motorika Nakon nekoliko mjeseci, bebe će otkriti da svijet oko njih nije samo neka predstava koju mogu pasivno gledati i slušati, već da se i sami mogu uključiti i imati kontrolu nad nekim objektima. Počet će hvatati loptice, mamin prst, tatin nos, žličicu, te otkrivati kako ih mogu premiještati. Za bebu je jako uzbudljivo kada otkrije poveznicu uzrok-posljedica, odnosno da vlastitom voljom mogu nešto primiti i premijestiti. Roditelji trebaju bebu okružiti raznim predmetima i materijalima da vježba motoriku, ispituje taktilno svijet oko sebe i kreativno preslaguje stvari s jedne pozicije na drugu. Dobro bi bilo da predmeti budu šuškavi, mekani, tvrdi, odnosno da kroz različite materijale i teksture beba upozna neposrednu okolinu dok još ne može sama hodati i istraživati na druge načine.
Vesele kartice Kreativnost koju ste vježbali prije rođenja djeteta, sada možete iskoristiti za učenje. Napravite šarene kartice s različitim crtežima koje ćete pokazivati bebi. Crteži neka budu jednostavni ali u svim bojama - sunce, mjesec, cvijet, oblak, drvo, mačka, miš... Na taj način počinje vizualno učenje, učenje koncepata, konstantno ponavljanje određenih riječi koje se bilježe u bebinu mozgu, vježbanje slogova. U istu svrhu mogu poslužiti i slikovnice za bebe, gdje od vrlo rane dobi upoznajete bebu sa svijetom priča, slika i bajki koji će itekako potaknuti njezin kognitivni razvoj. Važno je puno razgovarati s bebom, čitati joj, pjevati, pokazivati slike i boje, jer to je jedini način da joj pomognete u učenju govora i verbaliziranju svijeta koji primjećuje oko sebe.