
Hoću tablet ispod bora! Prednosti i mane kupovine mobilnih uređaja djeci
Na televizijama se vrte reklame o raznim akcijskim obiteljskim paketima u kojima dolaze mobiteli, tableti i drugi uređaji koji svoje kupce sve više nalaze među klincima, a proizvođači otvoreno priznaju da ovog Božića najviše ciljaju upravo na djecu kao potrošače i očekuju veliku zaradu. Kupiti klincima tablet kao blagdanski poklon ili ne?
Proizvođači marketinškim porukama ciljaju na djecu
Proizvođači tableta traže nove i inovativne načine kako pristupiti djeci koja već koriste tablete i pametne telefone svojih roditelja. Postoje čitave linije novih tableta koji su napravljeni baš za djecu (tzv. child-friendly tableti) s već ugrađenim kamerama, instaliranim aplikacijama za pristup društvenim mrežama, igricama i drugim zabavnim sadržajima. Tableti za djecu, naravno, imaju pristup internetu kao i oni za odrasle.
Posljednji u nizu tableta za djecu je Samsungov Galaxy Tab 3 Kids, a poznavatelji modernih tehnologija kažu da se za sad još ni jedan tablet namijenjen isključivo djeci nije izdvojio kao najbolji ili najprodavaniji. Tableti za djecu jeftiniji su od onih za odrasle (oko 200 dolara ili 1000 kuna) te također imaju ugrađene postavke za roditeljsku kontrolu sadržaja. Istovremeno, oni dolaze u šarenim bojama i u dizajnu koji je djeci vrlo privlačan barem na neko vrijeme. Šarenilo i dizajn ujedno su i mana, jer roditelji kažu da dijete takav uređaj/igračku vrlo brzo preraste i želi pravi tablet za odrasle.
Istraživanja za Hrvatsku još nemamo, ali u SAD-u oko 40% kućanstva u kojoj žive djeca mlađa od 8 godina imaju tablet. Oko 38% dvogodišnjaka koristilo je pametni telefon ili tablet od roditelja. Prije samo dvije godine, taj postotak je bio 10%.
Taj rast korisnika tableta među djecom, čak i onom starom svega dvije godine, ima i svojih negativnih strana. Američka akademija pedijatara uporno upozorava da bi djecu mlađu od dvije godine u potpunosti trebalo maknuti od bilo kakvih ekrana. Oni stariji od dvije godine, pred ekranom ne bi smjeli biti duže od jednog sata dnevno. Kod školaraca taj se period produžuje na maksimalno dva sata dnevno.
Zašto ih djeca žele? Kao i kod bilo kojeg drugog proizvoda, djeca žele ono što imaju njihovi prijatelji. Ako je to još i iznimno zabavno, novo, ako garantira određeni status u društvu, ako je moderno i ako garantira sate igranja, za njih je to dobitna kombinacija.
Uvijek su postojale stvari koje su djeca željela, a roditelji im to isto nisu željeli kupiti. Sjećam se svojih predtinejdžerskih godina kada sam svom silom željela čizme Martensice, a moji su roditelji smatrali da te glomazne i teške cipele jednostavno nisu dobre za stopala i svakodnevno nošenje. Baš kao moji roditelji nekad, veliki broj današnjih suočit će se s pitanjem treba li njihovom klincu ili klincezi tablet ili mobitel osjetljiv na dodir, s obzirom na njihovu dob, samu korisnost uređaja i eventualne negativne posljedice koje ova tehnološka igračka može izazvati u razvojnom smislu. Tu je i pitanje sigurnosti surfanja po bespućima interneta od nemila do nedraga, razni sadržaji kojima mogu pristupiti, a koji možda nisu primjereni njihovoj dobi i iskustvu.
Ukratko, ako im poklonite tablet ili mobitel koji je samo njihov i dijete je jedini korisnik, bilo bi dobro da je dijete educirano o svim opasnostima interneta, društvenih mreža i drugih nepoželjnih sadržaja kojima klinci sada mogu pristupiti s nekoliko poteza prstom po ekranu osjetljivom na dodir. Isto tako, mnogi tableti imaju ugrađenu tzv. roditeljsku zaštitu pomoću koje se blokira pristup određenim stranicama i sadržajima. To svakako treba imati na umu i pružiti djetetu maksimalnu zaštitu.
Kad govorimo o sadržaju, putem tableta djeca mogu pristupiti i mnogim korisnim informacijama, edukativnim člancima, igricama koje razvijaju koordinaciju, motoriku i uče ih rješavati probleme.
Argumenti protiv:


Horoskop za subotu: Rakovi se trebaju naspavati, škorpioni pobjeđuju

Boss obrva je stigao: Kallos je lansirao BROW BOSS HYBRID – revoluciju u oblikovanju obrva
