Nedavno je u stručnom časopisu Frontiers in Developmental Psychology objavljeno istraživanje kojim je još jednom potvrđena navedena tvrdnja. Psihologinje dr. Jessica Horst i doktorandica Sophie Williams pokazale su da trogodišnjaci koji (popodne) odspavaju nakon što im je pročitana priča upamte značajno više novih riječi od djece koja nakon čitanja priče nisu odspavala. Razlika u razini novo naučenih riječi je 33% u korist djece koja su odspavala.
Dr. Horst je izjavila: „Sve u svemu, čitanje je uvijek dobro, u bilo koje vrijeme i u bilo kojoj dobi. Ali djeca koja su trebala naučiti nešto teško (nove riječi iz nekoliko priča) posebice su napredovala kad su priču poslušala netom prije spavanja.“
Suprotno logici ovih rezultata, druga istraživanja pokazuju da djeca danas spavaju manje nego ikada i definitivno manje od vremena kojeg preporučuju stručnjaci. Značajno kraće spavanje povezuje se sa slabijim vokabularom, pretilosti te eksternaliziranim ponašanjima poput izljeva bijesa kod djece. S obzirom na to da rezultati istraživanja jasno pokazuju koliko je konsolidacija tijekom spavanja važna za učenje, preporuča se obrađivati s djecom sadržaje koje usvajaju najteže, prije (popodnevnog) spavanja.
Osim navedenoga, čitanje pridonosi razvijanju mnogih drugih sposobnosti i ponašanja; primjerice, razvijanju mašte, održavanju koncentracije (što će djeci trebati kada krenu u školu), pospješuje govor, tehniku čitanja te kao rutina pomaže u uspješnom uspavljivanju djeteta.
Zato dragi roditelji – 15 minuta prije spavanja, knjigu u ruke i čitajte, čitajte, čitajte!