Prema najnovijem istraživanju, postoje dokazi da djeca počinju učiti još i prije no što dođu na ovaj svijet, još u majčinu trbuhu. Bebe u 34. tjednu trudnoću započinju proces učenja.
Za potrebe ovog istraživanja, znanstvenici su okupili 32 trudnice. Od njih se tražilo da recitiraju na glas rimovane stihove u trajanju od 15 sekundi. To su činile 3 puta za redom, dva puta dnevno, od 28. do 34. tjedna trudnoće. Znanstvenici su htjeli vidjeti pokazuju li bebe bilo kakve znakove učenja u tjednima 28., 32., 33. i 34. Zato su u 38. tjednu trudnoće bebama puštali stihove iste pjesmice ali snimljene na nosač zvuka koju je čitao nepoznati ženski glas te istovremeno mjerili brzinu otkucaja bebinih srca. Na taj su način željeli vidjeti jesu li bebe upamtile pjesmicu. Ako se srčani ritam uspori, znači da su se bebe umirile i da pozorno slušaju jer prepoznaju pjesmicu.
Usporedno s ovom grupom trudnica, pratila se još jedna grupa. Njihove bebe u trbuhu slušale su drugu rimovanu pjesmicu, ali isključivo u obliku snimljenog nepoznatog ženskog glasa. Znanstvenici su htjeli provjeriti da li majčin glas utječe na razvoj ranog učenja.
Rezultati istraživanja pokazali su da bebe koje su do 34. tjedna trudnoće slušale rime koje su im recitirale njihove mame, u 38. tjednu, kada su ponovno rimu čule snimljenu na nosaču zvuka iz glasa nepoznate žene, imale usporeniji i ujednačeniji srčani ritam. Bebe koje su cijele vrijeme slušale nepoznati glas, na pjesmicu su reagirale ubrzanijim srčanim ritmom.
"Ova studija pomogla nam je da bolje shvatimo koliko rano fetus može početi učiti neki dio govora i može li taj mali odlomak biti upamćen tjednima nakon, čak i ako ga beba neko vrijeme nije slušala svakog dana. Sve zajedno moglo bi pomoći preuranjeno rođenim bebama, rođenima prije 37. tjedna, u smislu stimulacije i razvoja njihovih kognitivnih sposobnosti uz pomoć majčina glasa", zaključila je prof. Krueger.